Gjest Ms Sophie 21 Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Jeg snakker som regel med venniner om sånne ting, men jeg har en følelse av at de synes jeg er kald og nesten ond hvis jeg tar opp dette. De forstår meg ikke, og jeg får ikke helt til å forklare... Saken er at jeg har vært sammen med en type i tre uker nå... Det føles som at han er svever på en svær rosa sky, mens jeg balanserer på en liten grårosa sky, mer skeptisk til ting. Jeg er forelska, men ikke så stupforelska som han er. Vennene mine kommer godt overens med han, og fatter ikke hvorfor jeg tviler litt på forholdet vårt. Det er derfor jeg ikke vil snakke med dem om dette... Vil ikke snakke med typen heller, for jeg vil ikke at han skal bli bekymra og forvirra. For jeg vil jo være sammen med han! Jeg er forelska! Men han ser for seg en framtid med oss to- for alltid. Og snakker endel om drømmer og planer han har for framtida vår... Jeg ser også for meg hvor fint vi forhåpentligvis fremdeles har det om en stund. Men jeg føler ikke for å legge ut om det... Det var sånn jeg gjorde på barne og ungdomsskolen, før jeg visste at ting veldig lett kan gå galt i forhold... Jeg er mer pessimistisk, mildt sagt... Selv om jeg håper at ting kommer til å gå bra. Gutten er to år yngre enn meg (dvs han er 19), tror dere han kommer til å bli mer realistisk etter hvert eller vil han fortsette å fable om hvor lykkelige vi kommer til å være sammen for resten av livet? Jeg vil nyte nuet, ikke tenke for mye på framtida. Jeg liker tanken på at vi kan bli gamle sammen... Men vil ta ting som de kommer, og ikke bygge opp svære forhåpninger til hva som skjer om mange år. Vi har endel forskjellige drømmer og planer hver for oss også, som ikke matcher helt. Men han er veldig villig til å inngå kompromiss og gjøre det jeg vil. Sier han nå. Hvis han måtte ha gått på glødende kull i en halvtime for at jeg skulle ha det bra, så hadde han sikkert gjort det. Nå... Men jeg er litt redd for at forelskelsen har tatt overhånd, og at når den går over så vil ting forandre seg. Noen mener at jeg leter etter ting som ikke er så bra i forholdet, fordi jeg er redd for å binde meg... Lettere å si at det og det ikke fungerer, så vi må gjøre det slutt, enn å prøve å finne ut av ting, slappe av og nyte alt som er bra. Godt å skrive ned dette surret som har vært i hodet mitt en stund nå.
Scorpina Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg synes du er fornuftig som tenker LITT med fornuften og ikke bare hjertet som banker jeg. At dine venner ikke kan forstååå hvorfor du er litt ambivalent får stå på deres regning, ikke din. Er jo ditt liv og din framtid for pokker! Den glødende forelskelsen VIL gå over - absolutt og hverdagen, "den grå", vil tre fram. Cluet DA er jo om dere to fortsatt har noe å gå på, at dere fortsatt synes forholdet er verdt å satse på og ikke minst - JOBBE for. For et forhold behøver vedlikehold og arbeid. Det kommer ikke av seg selv. Jeg var også litt sånn "mjaaaaaaa...skeptisk" 3 uker inn i forholdet, akkurat som du - men vi begge brukte tid på å bli kjent med hverandre - på godt og vondt, og ble kjent med hverandres dårlige og gode sider. Nyt forelskelsen men ha din lille "frøken fornuft" som hvisker deg litt i øret nå og da mens verden rundt surrer og danser på rosa skyer Jeg ønsker deg virkelig lykke til - ta vare på hverandre og deg selv:)
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Lettere å si at det og det ikke fungerer, så vi må gjøre det slutt, enn å prøve å finne ut av ting, slappe av og nyte alt som er bra. ← Må si meg litt enig med deg. For det første syns jeg ikke det lover særlig bra når du allerede nå etter 3 uker tenker på den måten du gjør i det forholdet du er i nå. Jeg ser heller ingen grunn til å bli i greie forhold så lenge det er fullt mulig å finne gode hvor du ikke tenker som du gjør her. Men det er bare mine tanker og du må finne ut av det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå