Gjest Shayla Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 (endret) Hei. Jeg driver å spare til langt hår og føler at min hårbørste ikke helt hjelper meg med å holde håret fint... Jeg lurer på om noen kan gi med råd til hvilken hårbørste jeg burde gå for? Har tykt hår som er litt flokete å gre etter en hårvask.. Har lest noe om Kent Børster, noen som vet hvor man får kjøpt sånne? Endret 26. november 2006 av Shayla
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 (endret) Sikkert ikke det svaret du ønsker, men om håret ditt er slitt så må det stusses ellers hjelper det ikke med all verdens børster for å få det fint. Jeg gjorde den blemma for flere år tilbake, sparte og sparte og ville ikke gå til frisøren for stussing. Så da det endelig hadde kommet ned til rumpa måtte jeg gjøre noe med det, og frisøren endte opp med å klippe det til midt på ryggen siden det var fullstendig oppspist langt oppover lengdene. Så jeg vil anbefale deg å dra til frisøren, stuss lengdene litt og spør om råd der Endret 26. november 2006 av ~Alwa~
Gjest Shayla Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg skal klippe meg da og klipper meg jevnlig Men greit med noen forhåndsregler
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Ja,oki. Da kan jeg ikke hjelpe deg gitt
onyx Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Har laaangt, tykt hår og foretrekker en slik stor og flat børste. Tror den jeg bruker nå er fra bodyshop. Prøv å unngå børster med metallpigger og sånn plastknotter (som alltid faller av). Har hørt at børster med naturbust (f.eks. svinebust...) er veldig skånsomme, men har ike prøvd selv. Forøvrig, det er viktig å bruke en god balsam og gjerne et serum i håret for å forhindre floker og slitasje.
Rainbow Brite Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Jeg bruker en helt vanlig H&M-børste til mitt laaange hår. Har ikke falt meg inn at det skal ha noe å si? Men ikke gre håret når det er vått!!!
Little sister Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Børster For de som har råd På Lookfantasic har de noen gode. For meg har ikke børsten så mye å si, så fremt det ikke er en slik "metallbørste" eller hva det heter, de er vonde.. Jeg bruker all soft, soft ends (leave in kur), som hjelper litt. Ellers er det vel bare å kure, stusse, og dunge på med balsam
Gjest Yoghurt Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Men ikke gre håret når det er vått!!! ← ooo hvorfor ikke?
Gjest Tanita Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Børster For de som har råd På Lookfantasic har de noen gode. For meg har ikke børsten så mye å si, så fremt det ikke er en slik "metallbørste" eller hva det heter, de er vonde.. Jeg bruker all soft, soft ends (leave in kur), som hjelper litt. Ellers er det vel bare å kure, stusse, og dunge på med balsam ← Skulle til å skrive om Mason Pearson-børstene men du kom meg i forkjøpet.
Gjest Meep Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 ooo hvorfor ikke? ← Det sliter visst veldig på håret.
Gjest Yoghurt Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 oida, vel takk for info, hehee.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 jeg har hår ned til navlen med fall i og MÅ børste håret når det er vått. (frisører gjør jo det! ) ellers blir det jo bulkete og brusete!
Gjest Shayla Skrevet 27. november 2006 #14 Skrevet 27. november 2006 Børster For de som har råd På Lookfantasic har de noen gode. For meg har ikke børsten så mye å si, så fremt det ikke er en slik "metallbørste" eller hva det heter, de er vonde.. Jeg bruker all soft, soft ends (leave in kur), som hjelper litt. Ellers er det vel bare å kure, stusse, og dunge på med balsam ← Hvor får jeg kjøpt denne kuren du snakker om?
onyx Skrevet 27. november 2006 #15 Skrevet 27. november 2006 jeg har hår ned til navlen med fall i og MÅ børste håret når det er vått. (frisører gjør jo det! ) ellers blir det jo bulkete og brusete! ← Jeg grer også håret mens det er vått, men kun når jeg har i balsam eller hårkur. Har i en god mengde balsam og grer forsiktig gjennom med en grovtannet kam. Lar balsamen virke og skyller ut. Fungerer utmerket og jeg slipper å slite å dra i håret når det blir tørt for å få ut floker. Og jeg har IKKE slitt hår.
Gjest Lanyah Skrevet 27. november 2006 #16 Skrevet 27. november 2006 Det beste en kan bruke på slitt hår og langt er naturbørste, det sliter minimalt og er super fin for langt hår! Grunnen til at en skal være forsiktig med børsting og vått hår er fordi håret brekker fortere når det er vått. Så unngå å dra i det, begynn nederst og jobb deg oppover. Bruk noe leave- in kur om du har svært slitt hår. Det hjelper!
Little sister Skrevet 7. desember 2006 #17 Skrevet 7. desember 2006 Hvor får jeg kjøpt denne kuren du snakker om? ← Den har jeg kjøpt på www.lookfantastic.com Genial side
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #18 Skrevet 7. desember 2006 Har helt sluttet å bruke hårbørste, og håret er ser bedre ut nå. Tar ut floker med hendene. Nå har jeg krøller, så hvis jeg grer håret med naturbørste blir bare et eneste brus, og står ut til alle kanter
Gjest Shoreh Skrevet 7. desember 2006 #19 Skrevet 7. desember 2006 På tide å oppdage Lookfantastic.com Shayla. Og dra til frisøren og klipp vekk det slitte, det får du aldri til å se fint ut uansett.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 7. desember 2006 #20 Skrevet 7. desember 2006 Sikkert ikke det svaret du ønsker, men om håret ditt er slitt så må det stusses ellers hjelper det ikke med all verdens børster for å få det fint. Jeg gjorde den blemma for flere år tilbake, sparte og sparte og ville ikke gå til frisøren for stussing. Så da det endelig hadde kommet ned til rumpa måtte jeg gjøre noe med det, og frisøren endte opp med å klippe det til midt på ryggen siden det var fullstendig oppspist langt oppover lengdene. Så jeg vil anbefale deg å dra til frisøren, stuss lengdene litt og spør om råd der ← Jeg sparer også til langt, og stusser håret derfor bare et par tre ganger i året. Lurer på om det er litt sjelden. Hvor lang tid gikk du uten å stusse det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå