Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd denne?

Jeg har lest om hudpleie-serien rundt om på nettet og den har fått strålende kritikk (i både norske, danske, og svenske nettsteder og forum, uten at noen nevner hva slags hudtype de har..).

Grunnen til at jeg poster dette, er at jeg ikke er sikker på om disse produktene passer min hud.

Jeg er 18, har blandingshud og får lett kviser.

Det står på flasken at den passer til Fet/Blandingshud, men i omtalene av disse produktene står det bare at den passer fet hud og ikke noe mer.

Det jeg da lurer på er om noen har testet serien og har erfaringer.

Blir den for uttørkende på blandingshud, eller funker dette fint?

Og er den bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det at man kan kjøpe Cliniderm på apoteket, eller har jeg drømt?

Skrevet (endret)

Cliniderm er gode produkter, syns jeg. Aco er en annerkjent produsent som har drevet med hudpleieprodukter i mange år.

Pure & clean serien skal være god. Men den er best for fet og uren hud fordi den inneholder salsylsyre som tørker ut urenheter og dermed tørker ut huden.

Et tips for blandingshud er å bruke renseproduktene i Pure & Clean-serien, men bruke Cliniderm moisture boost fuktighetsgele i stedet for Mattifying lotion i Pure & Clean. Fuktighetsgelen gir mer fukt til huden enn Mattifying lotion. Ulempen er at man ikke får noen mattende effekt, men hvis man da har problemer med at huden på nesa blir blank, finnes det en liten tube med mattende gel som en kan bruke på de værste flekkene i tillegg.

Edit: Skrivefeil

Endret av Fantus
Skrevet (endret)

Det stemmer det, Drua. Du har ikke drømt.. :)

Endret av Rexina
Skrevet

Ingen som har noen erfaring med denne serien?

Skrevet

Nå har jeg kjøpt Deep Cleansing mousse og matifying day lotion, samt pore control gel som jeg tenkte jeg kunne prøve å bruke om natten. Skulle gjerne ha kjøpt hele serien, men må vente til jeg får lønning. Alltid spennende med nye serier, håper dette funker bedre enn Dr.H og Normaderm.

Skrevet

Jeg prøvde denne serien, men synes den var merkelig etter en stund.. Kremen la seg som en fet hinne på huden og smuldret seg opp hele tiden. Det er ikke så deilig. Eneste positive var at den luktet godt av vannmelon..

Skrevet

Lola83: Var det bare kremen eller alle produktene som var sånn?

Har fått noen prøver på den kremen og synes den virker veldig behagelig. Har også lyst på hele serien etterhvert, spesielt den concealeren med uttørrings-effekt :)

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har kjøpt skummet idag. Påvirket av kg, ja hehe. Flasken så jo veldig delikat ut da, rosa og fin. :) Har lyst å prøve hele serien, men nå har jeg tonic fra Lancome og fuktighetskrem fra clinique. Den gule flaska. Beste fuktighetskremen jeg har prøvd. :sminkedokke:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg kjøpte Soft Cleansing Mousse (grønn) fra Cliniderm, og jeg er ikke fornøyd. Huden min er ganske sensitiv og flasser hvis jeg ikke smører den mye (både flasser og produserer mye talg i T-sonen), og dette renseproduktet gjorde det verre.

Skrevet

Har den rosa skumsaken og den er veldig god. Har også concealeren. Jeg er ikke flink til å ta på sånt, så jeg synes det er litt vanskelig. Men veldig bra for meg iallefall :)

Skrevet

Jeg bruker "day-lotion" eller hva den heter i denne serien nå. Enig med Lola83 at den legger seg som en litt rar fet hinne utenpå huden. Ellers lukter den godt av vannmelon, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den igjen.

Skrevet
Lola83: Var det bare kremen eller alle produktene som var sånn?

Har fått noen prøver på den kremen og synes den virker veldig behagelig. Har også lyst på hele serien etterhvert, spesielt den concealeren med uttørrings-effekt :)

Det var helst den mattende dagkremen som var sånn.. Håper den er bedre på deg :sminkedokke:

Skrevet

Men til dere som har prøvd serien: Er den bra mot kviser? Merker dere noe forskjell på huden?

• 11 måneder senere...
Skrevet
Jeg kjøpte Soft Cleansing Mousse (grønn) fra Cliniderm, og jeg er ikke fornøyd. Huden min er ganske sensitiv og flasser hvis jeg ikke smører den mye (både flasser og produserer mye talg i T-sonen), og dette renseproduktet gjorde det verre.

De grønne Cliniderm-produktene er for normal hud. Hvis du har tørr og sensitiv hud bør du prøve de rosa/hvite produktene, Dry & Sensitive heter de. Da blir du kanskje mer fornøyd! :)

(Jeg har ikke prøvd serien ennå, men har store planer om det! Har hørt mye bra om den. Bare husk på at det er viktig å velge riktige produkter for riktig hudtype.)

Skrevet

Oi dette var en gammel tråd.. har nok funnet renseserien som passer for meg nå:)

• 3 måneder senere...
Gjest Bananskallet
Skrevet
Noen som har prøvd denne?

Jeg har lest om hudpleie-serien rundt om på nettet og den har fått strålende kritikk (i både norske, danske, og svenske nettsteder og forum, uten at noen nevner hva slags hudtype de har..).

Grunnen til at jeg poster dette, er at jeg ikke er sikker på om disse produktene passer min hud.

Jeg er 18, har blandingshud og får lett kviser.

Det står på flasken at den passer til Fet/Blandingshud, men i omtalene av disse produktene står det bare at den passer fet hud og ikke noe mer.

Det jeg da lurer på er om noen har testet serien og har erfaringer.

Blir den for uttørkende på blandingshud, eller funker dette fint?

Og er den bra?

Jeg har prøvd den, begynte med den nå på tirsdag - idag fredag har jeg en svær kviseremse som strekker seg helt fra munnen og opp til pannen via nesen. Og jeg har blandingshudd - oljete i T-sonen og tørr ellers i ansiktet. Ikke vet jeg om det er sånn denne renseserien fungerer, at den får frem alt dritet i huden før den begynner selve behandlingen, men det ser for øyeblikket ikke snæksent ut :(

• 10 måneder senere...
Gjest emmaiaiia
Skrevet

kjøpte cliniderm pure & clean for et par dager siden, etter å ha slitt med masse kviser og kvisearr, og allerede nå ser huden nyyyyyydelig og kvisefri ut, men jeg føler den er veldig tørr, så jeg må vel finne noe annet for den til natten, ikke bruke day lotionen både natt og dag

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Hei :-)

Jeg har Cliniderm deep cleansing mousse og dag kremen som hører til. Har hatt den siden i vinter, men ikke brukt den hver dag.

Jeg har ikke merket noen spesiell forskjell, men det har ikke blitt verre heller. Tror Aco skal være et godt merke. Jeg har en god del småkviser i pannen, men er litt usikker på hvilken hudtype jeg har. Lurer på om jeg har blandinghud.

Men den funker greit nok, kremen gjør hvertfall huden min myk og moussen er lett å få på. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...