Gå til innhold

Dokumentaren: Kriss - kampen mot volden

Kristian (71)

Anbefalte innlegg

Så du dokumentaren: kampen mot volden på TV2 nå i kveld? Den handlet om 19 år gamle Kristoffer Inderberg Bastiansen som ble knivstukket og drept utenfor utestedet Catwalk i Oslo, og hvordan de etterlatte har det.

Den gjorde et enormt inntrykk på meg :( :cry:

Det skal ha vært startet et minnefond for å bekjempe volden etter denne episoden, og et par venner av han hadde skrevet en sang til hans minne som var meget bra. Lurer på om den er utgitt og at inntektene går til minnefondet?

Skal sjekke litt, jeg vil uansett gi et beløp til dette arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ja det var et utrolig rørende møte med virkeligheten. Må være grusomt å oppleve at en av sine barn dør, og spesielt på en slik måte. Synes også at den sangen vennene hans hadde skrevet var veldig følelsesladd, og det må ha vært tøft å sitte der å legge åpen sorgen sin for alle å se.

Tror det er bra for oss andre å se hvordan det faktisk er å sitte igjen i en slik situasjon, der man har mistet noe av det viktigste man har. Fikk iallfall meg til å tenke på hvor jævlig det ville være å miste en av mine kjære.

Huff- grusom tanke at man aldri skal se en person igjen, spesielt en ung person som kunne hatt hele livet foran seg :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det var en veldig sterk opplevelse og se den dokumentaren. Veldig modig gjort av foreldre, famile og venner å legge frem sin sorg på den måten slik at alle kan se og nesten føle deres sorg på sin egen kropp.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Ja dette var tøfft og jeg føler med dem,de må ha en stryrke som kan stå fram slik i media.Vi har ingen flere ungdommer å miste dette arbeidet må støttes oppp av alle.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg såg den .....det var rørende fra begynnelse til slutt ..og da de spillte den sangen om ham var det like før jeg begynte å grine.

Beundrer de at de greide å stå frem slik og fortelle om noe som åpenbart må være uhyre smertefullt og vanskelig for de. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde greid det ...jeg hadde brutt sammen.

Det var dypt tragisk. Han hørtes ut som en god gutt tvers igjennom .....en god gutt hvis liv så brutalt ble gjort ende på Hva f*** får folk til å gjøre noe slikt?? Nei jeg vil ikke vite det .....jeg liker fremdeles å tro at det finnes godhet i verden ...selv om troen på dette blir svakere og svakere......... :(

:( :cry: :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk dessverre ikke med meg dokumentaren, hadde lyst til å se den... :(

En jente i klassen min var nær venn av Kristoffer, og flere andre kjente ham litt. Selv har jeg aldri møtt gutten, men jeg husker at jeg ble vanvittig provosert over hvordan enkelte på skolen reagerte da dette skjedde. Plutselig kjente alle ham. Hun i klassen min som faktisk hadde et nært forhold til ham, sa at det var helt sykt hvor mange mennesker som dukket opp på minnestunden og i begravelsen - folk som kanskje hadde møtt Kris én gang, men som plutselig var "bestevennen hans". Det samme skjedde da Benjamin Hermansen ble drept. Er det flere enn meg som synes slikt er ekkelt? Det er forskjell på å bry seg og på å fråtse i andres ulykke... Jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er for jævelig at andre skal "stikke" seg frem på den måten :(

Du kan forøvrig se dokumentaren på TV2's websider på web-tv under dokumentar 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så den, men dessverre ikke begynnelsen , så bare slutten.

Den gjorde inntrykk på meg, fikk tårer i øynene selv jeg.

Den var veldig bra laget den dokumentaren. Jeg også likte godt den sangen de spilte på slutten. Var det vennene som hadde skrevet og sunget den ? Ble så lei meg.. han så ut som den sjarmerende go'ungen da han var liten. Så snill og blid, spesiell gutt. Trist at hans unge liv måtte ende så fort. Han døde av noen kvivstikk i magen , stemmer det?

Uff, den filmen var sterk.. godt en ikke hvet hva som møter en selv i fremtiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...