Gjest spørsmålstegnet Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Hva er egentlig utroskap? Hvorfor er man utro hvis man ligger med noen? Jeg ville kanskje si det er utroskap hvis man har følelser for en annen enn den man er sammen med, men hvis det er et engangstilfelle?? Hva har egentlig sex med utroskap å gjøre? Jeg setter dette på spissen, men det er så utrolig mange forskjellige meninger om hva utroskap er, så det hadde vært morsomt å høre deres mening.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 (endret) Hva er egentlig utroskap? Utroskap er det ethvert par definerer som utroskap. For meg og mannen min handler det om sex, om kyssing, men også om psykisk nærhet og følelser. Om han blir forelsket i en annen og kontakter henne masse og nærmest dyrker denne forelskelsen så ser jeg på det som utroskap selv om de ikke blir fysiske. Hvorfor er man utro hvis man ligger med noen? Antakeligvis fordi de parene som har definert sex med andre mennesker som utroskap mener det er et svik mot partneren å gjøre det. Om mannen min hadde ligget med noen andre ville jeg definitivt sagt at han var utro. Vi er enige om at vi ikke skal ha sex med andre, og da skal vi ikke det. Jeg ville kanskje si det er utroskap hvis man har følelser for en annen enn den man er sammen med, men hvis det er et engangstilfelle?? Noen synes vel et engangstilfelle er tilgivelig, andre ville kastet h*n på dør. Selv ville jeg hatt lettere for å tilgi et engangstilfelle, men det hadde absolutt ikke vært greit. Hva har egentlig sex med utroskap å gjøre? Så lenge et par har definert sitt forhold med at det er bare de som skal ha sex med hverandre har sex mye med utroskap å gjøre. Endret 26. november 2006 av Bellatrix
Gjest mata Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Denne kaster jeg meg på og svarer raskt, for nå har jeg dårlig tid... Hva er egentlig utroskap? -Som regel er det knyttet til sex med en annen når man har en fast partner, men du kan være utro mot deg selv ved at du foreksempel handler mot din vilje og dine ønsker. Hvorfor er man utro hvis man ligger med noen? -Det er man nødvendigvis ikke, men man er utro så lenge man ikke er ærlig eller ikke har en avtale om at dette er tillatt og at det er noe man ikke snakker om. Jeg ville kanskje si det er utroskap hvis man har følelser for en annen enn den man er sammen med, men hvis det er et engangstilfelle?? -Jeg er ikke utro selv om jeg kan falle for andre menn. Jeg er ikke ansvarlig for følelser som tennes, men jeg trenger ikke gjøre noe mer med saken. Hva har egentlig sex med utroskap å gjøre? -Sex og følelser er knyttet sammen i mange tilfeller og i høy grad når man er fast sammen. Jeg setter dette på spissen, men det er så utrolig mange forskjellige meninger om hva utroskap er, så det hadde vært morsomt å høre deres mening. ←
Tiger_n Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Hva er egentlig utroskap? Hvorfor er man utro hvis man ligger med noen? Jeg ville kanskje si det er utroskap hvis man har følelser for en annen enn den man er sammen med, men hvis det er et engangstilfelle?? Hva har egentlig sex med utroskap å gjøre? Jeg setter dette på spissen, men det er så utrolig mange forskjellige meninger om hva utroskap er, så det hadde vært morsomt å høre deres mening. ← [/quote Hmmmm...... Tror vel egnetlig ikke det har så mye med hva som blir gjort eller hva som skjer. Det som er det viktige å få frem er at hvis den ene parten føler seg ført bak lyset eller at en grense er tråkket over. Hvor denne grensen går er vet en selv og det å utrykke hvor denne grensen går ovenfor partneren tror jeg er viktig. Om min partner hadde gjort kjæresteliknenede ting med en annen ville jeg følt ubehag med dette og min grense ville vært tråkket over. Noen vil sikkert fnyse av det jeg mener men for min del hvis h*u sitter på fanget og koser på men noen andre enn meg på byen, ville jeg følt ubehag ved dette, om h*u ikke mener noe med det er ikke så viktig, men hva jeg føler!
Gjest Maksprell Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Utroskap er jo det totale motsatte av troskap..man lover hverandre evig troskap når man gifter seg. Jeg sammenligner ordet utroskap med det samme som å bli bedratt.. Man gjør noe man vil holde skjult for parteren sin. som oftest går dette på intime handlinger som å kysse eller ha samleie.. Her er det opp til hver enkelt å sette grenser. Desverre så virker det som om mange i dag godtar litt kyssing og roting på fest selv om man er opptatt.. ts spør hva sex har med utroskap å gjøre.. det er jo et ord vi bruker (slik som bedratt f.eks) Man kan jo også si at en arbeidsgiver har vært utro i jobben,så det kan også dreie seg om alt annet enn sex.Man hører jo også om utroe tjenere..regner med at det heller ikke trenger å ha noe med sex å gjøre. HVorfor det snakkes mer om utroskap sånn i forhold til sex er nok fordi dette er mer utbredt enn andre former for utroskap. Og det er jo ikke til å stikke under en stol at utroskap faktisk er den største grunnen til skilsmisser. Hvorfor man er utro om man ligger med noen; Jeg regner med at dette skjer bak ryggen på partneren. Man blir jo bedratt. det skjer ting bak min rygg hvor det ikke er jeg som deltar men en helt annen person. For min del så går grensen ved kyssing..man kysser ikke andre folk om man har kjæreste.uansett om man er full eller edru (mange som skyller på fylla for tiden..) Hadde jeg vært i forhold og typen min hadde kysset noen andre så hadde jeg sagt takk og farvel. hadde han spurt om han hadde fått lov (åpent forhold) til å kysse en annen dame så hadde jeg ledd godt og banka litt vett inn i hodet på han. Og hadde det vært slik at typen hadde gjennomført et samleie med en annen dame så hadde jeg spikra fast ballene hans på ei brødfjøl. Parforhold eller ekteskap er kun for 2 personer. for min del iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå