Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min sier jeg er sjenert.

Jeg har ikke problemer med å snakke med folk.

Jeg snakker åpent, starter samtale og alt det der.

Broren hans sier også at jeg er det, han sier det oftere enn typen min da.

Jeg spurte ham hva jeg må gjøre for å ikke være sjenert.

Jeg snakket jo med ham.

Han sa at jeg virket innesluttet, usikker.

Det irriterer meg, jeg er egentlig ikke sjenert, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre enn å prate og smile.

Vi var ute en kveld, og alle satt å pratet, på spansk.

Jeg forstod ingenting. Jeg hørte bare; blablablabla hahaha blablabla osv.

Jeg kunne jo ikke delta i den samtalen, og når de lo kunne ikke jeg også le. De visste jo jeg ikke forstod.

De oversatte bare hvis det var rettet mot meg, men engang merket jeg at kameraten sa noe til hu dama om meg.

Det oversatte de ikke.

Tror han pratet om noe så banalt som puppene mine.

Hun bare lo og så på sine egne pupper, (som var veldig små)

Jeg har ikke noe svære pupper altså, bare en utringning.

Jeg ble skikkelig flau, men jeg latet som om jeg ikke forstod og så bare bort.

Senere fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg ikke pratet.

Hun som var med oss kunne ikke engelsk så godt, og hun pratet masse, så det var derfor de pratet spansk.

Jeg kunne jo gått inn i samtalen og pratet engelsk.

Men det virket så dumt.

Kanskje de pratet om drinker, og så sier plutselig jeg noe om været.

Jeg blir dessuten sjalu når det er andre damer med.

Når vi skulle gå, sa alle hadet til hverandre og kysset på kinnet, på hver side på den spanske måten, og typen min prøvde å kysse hun andre jenta på munnen, men hun snudde seg bort.

Jeg blir såret når han gjør sånn, selv om det bare er for tull.

Jeg følte at hun så bort på meg og tenket noe sånt; hvorfor aksepterer hun det.

Jeg er redd typen min syns jeg er for sjenert, jeg er redd for å miste ham.

Jeg ser ham ikke så ofte, da det er et langdistanse forhold, men vi prates omtrent hver dag.

Skulle ønskt jeg kunne være mer åpen, jeg vet han ville likt det bedre. :tristbla::grine: :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat verdens mest empatiske fyr, han kjæresten din? Spør ham hva han vil at du skal gjøre, legge deg utover bordet og kreve at alle snakker engelsk med deg? Men du kunne kanskje prøvd å snakke litt med de som satt nærmest deg, uten å ta over hele showet. Jeg tror jeg også hadde følt meg beklemt, så jeg skjønner godt at du ikke gjorde det. Men du kan jo prøve å gjøre det neste gang du er i en større gruppe som snakker et språk du ikke kan.

Alternativt kan du ta det opp med kjæresten din der og da, sette deg litt i respekt. Det kan være vanskelig, men han trenger kanskje å få klar beskjed om hvordan han bør behandle deg skikkelig som person. Noen trenger tydelige grenser og signaler for å ikke valse over andre, kanskje kjæresten din er en av dem? Hvis han mener at du må være mindre sjenert, så håper jeg at han takler at du faktisk viser litt temperament også, ellers så får han godta din vanlige personlighet.

Skrevet

Hvis man ikke liker at en person er sjenert, vil det ikke hjelpe mye å påpeke at den er det, som om det skulle hjelpe. Det er ikke negativt å være sjenert, så lenge en synes det er greit og det ikke er til hinder.

Du vil sannsynligvis føle deg mye bedre om du fant andre personer å være sammen med, folk som fikk deg til å slappe av mer der folk ikke henger seg opp i hva du sier og ikke sier.

Skrevet

Neste gang han sier du er sjenert så sier du at han er en tosk. Så har i alle fall en av dere rett.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Hvis kjæresten din er spansk og du er norsk, høres det jo egentlig bare ut som kulturforskjeller. Spanjoler er helt anderledes og mye mer "åpne" enn nordmenn, vi er jo et reservert folkslag (med mindre vi har fått litt for mye innabords..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...