Scarlett Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Hva hadde dere tenkt eller gjort hvis dere plutselig fant ut at samboeren eller mannen deres er utro over nettet? Altså at han tydeligvis chatter og mailer med en annen jente, og skriver ting som "masse hete kyss", "kanskje vi må treffes en dag", "du er bare såå sexy" osv?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Da tror jeg at jeg hadde blitt så hvitglødende av raseri at jeg hadde slengt en utskrift av loggen på bordet foran ham, og spurt hva i helvete han trodde han holdt på med. Og spurt om det var så mye jeg betydde for ham, for dette ville jeg ikke finne meg i. Så hvis ikke det er virus på maskina som driver og sjekker opp damer i hans navn, så kunne han rett og slett pakke snippesken sin og finne seg et annet sted å bo.
Drua Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg hadde blitt kraftig forbannet og konfrontert han med det.
Scarlett Skrevet 26. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2006 Ok, greit, det er nemlig nøyaktig det jeg kommer til å gjøre. Be han pakke baggen sin å ha seg ut. Men kan det kalles utroskap? Selv om de ikke har møtt hverandre på ordentlig enda, men driver å koseprater masse på msn. Greit å vite at han ikke har kjeda seg når jeg har vært på kveldsvakter liksom.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Han ville vel ikke gjort det mens du satt og så på, eller? Da er det utroskap.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Forutsatt at det ikke bare var noe tull han hadde dumpet borti en kveld så hadde det blitt månelyst.
Scarlett Skrevet 26. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2006 Neida, dette er noe som planlegges når "dama skal bort". Og det er såvisst ikke noe han bare dumpa borti en kveld, her har det vært sendt opptil flere mailer om dagen. Både når han har vært på jobb, når jeg har vært på kveldsvakter og på en eller annen måte fikk han sannelig anledning til det igår også når vi begge var hjemme.
Gjest lazuli Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Men kan det kalles utroskap? Selv om de ikke har møtt hverandre på ordentlig enda, men driver å koseprater masse på msn. Greit å vite at han ikke har kjeda seg når jeg har vært på kveldsvakter liksom. ← Vel...om ikke annet enn en "lite flatterende hobby"...sett fra din side!!
Gjest lazuli Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Glemte å si at jeg aldeles ikke hadde funnet meg i det
Scarlett Skrevet 26. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2006 Glemte å si at jeg aldeles ikke hadde funnet meg i det ← Hehe Nei ikke jeg heller. Hvertfall ikke i den mailen der det stod "hei skal du til den byen den datoen? For det skal kanskje jeg og!" Å så kult at han er så forelska at han vil treffe henne.
Scarlett Skrevet 26. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2006 Men det at jeg plutselig oppdaga at han har en hemmelig emailadresse som han bruker for å ha kontakt med henne, og at jeg traff på riktig passord ved første forsøk og kom meg inn på mailen.... Kommer det til å si mer om meg ved en konfrontasjon, eller blir det uansett uviktig hvordan jeg fant det ut når jeg kommer til å kaste han på dør?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 Nå blir det vel ikke akkurat sånn at hvis du "vinner", så flytter han ut, men hvis han "vinner", så blir han, eller? Du har vel uansett funnet ut at han har svin på skogen, og at du vil ha ham ut, og om du har snoket i mailen hans, det er i mine øyne knekkende likegyldig. Det er ingen rettssak dette her. Du vet han har gjort det. Det er bevist. Og du hadde vel heller ikke gjort det hvis du ikke hadde hatt noen mistanke.
Scarlett Skrevet 26. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2006 Nå blir det vel ikke akkurat sånn at hvis du "vinner", så flytter han ut, men hvis han "vinner", så blir han, eller? Du har vel uansett funnet ut at han har svin på skogen, og at du vil ha ham ut, og om du har snoket i mailen hans, det er i mine øyne knekkende likegyldig. Det er ingen rettssak dette her. Du vet han har gjort det. Det er bevist. Og du hadde vel heller ikke gjort det hvis du ikke hadde hatt noen mistanke. ← Nei, at jeg vet det, er en ganske enkel grunn for å være forbanna, og hvordan jeg har funnet det ut, er likegyldig. Jeg ble bare rett og slett nysgjerrig da det plutselig kom opp en ny mailadresse i feltet, en mail som jeg aldri har visst om at han bruker. Jeg gjetta på et passord, og vips kom jeg inn. Der fikk jeg sannelig vite ting jeg aldri hadde trodd at han kunne holde på med.
Gjest allium Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 Ok, greit, det er nemlig nøyaktig det jeg kommer til å gjøre. Be han pakke baggen sin å ha seg ut. Men kan det kalles utroskap? Selv om de ikke har møtt hverandre på ordentlig enda, men driver å koseprater masse på msn. Greit å vite at han ikke har kjeda seg når jeg har vært på kveldsvakter liksom. ← Spiller det noen rolle hva du kaller det? Er det uakseptabelt for deg, så aksepterer du det ikke.
Titti72 Skrevet 26. november 2006 #16 Skrevet 26. november 2006 Var ikke du i et forhold med en annen (elsker) for noen mnd siden og han tilga deg alt? Lurer litt på hvordan du forholder deg til utroskap da...
Scarlett Skrevet 26. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 26. november 2006 Var ikke du i et forhold med en annen (elsker) for noen mnd siden og han tilga deg alt? Lurer litt på hvordan du forholder deg til utroskap da... ← Jo, det stemmer det. Men uansett så er jeg imot utroskap, og ville aldri tilgitt det selv. Og nå er altså samboeren min utro mot meg, alt mens han hele tiden trenger forsikringer om at jeg elsker han, at vi fortsatt skal være sammen, at vi må glemme det som skjedde i sommer, at han fremstiller seg selv som engelen mens jeg sliter med samvittigheten min.
Titti72 Skrevet 26. november 2006 #18 Skrevet 26. november 2006 Vet samboeren din at du aldri ville ha tilgitt dette selv? Jeg mente ikke med innlegget mitt at siden du hadde vært utro først, så har han 1 og ta igjen. Men forhold med "godtatt" utroskap eksisterer, så derfor lurte jeg på hva deres/din holdning i parforholdet har til dette. Du må selv finne ut av dette, og hva du føler for samboeren din. Kan du leve med det? Vil du godta at vi kun er mennesker og at alle gjør feil? Er forholdet egentlig gått over til kompisstadiet, så det eneste fornuftige er å avslutte det? Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort. Jeg har aldri vært i en slik situasjon, men tror jeg hadde kastet ut sambo hvis han hadde gjørt noe sånt bak ryggen min.
Scarlett Skrevet 26. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 26. november 2006 Vet samboeren din at du aldri ville ha tilgitt dette selv? Jeg mente ikke med innlegget mitt at siden du hadde vært utro først, så har han 1 og ta igjen. Men forhold med "godtatt" utroskap eksisterer, så derfor lurte jeg på hva deres/din holdning i parforholdet har til dette. Du må selv finne ut av dette, og hva du føler for samboeren din. Kan du leve med det? Vil du godta at vi kun er mennesker og at alle gjør feil? Er forholdet egentlig gått over til kompisstadiet, så det eneste fornuftige er å avslutte det? Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort. Jeg har aldri vært i en slik situasjon, men tror jeg hadde kastet ut sambo hvis han hadde gjørt noe sånt bak ryggen min. ← Vi har vært enige om at utroskap ikke godtas. Så med det samme jeg fant ut dette, ble jeg både forbanna og skuffa. Vi har begge villet få forholdet til å fungere bra etter i sommer, så det er vanskelig å vite at han lyver for meg hele tiden nå. Jeg synes forholdet uansett er på et kompisnivå, og når vi begge tydeligvis ønsker noe annet, ser jeg ikke noe poeng i å fortsette. Hvertfall nå når han har begynt med dette, bare noen uker før vi skal på etterlengtet ferie sammen.
Titti72 Skrevet 26. november 2006 #20 Skrevet 26. november 2006 Vi har vært enige om at utroskap ikke godtas. Så med det samme jeg fant ut dette, ble jeg både forbanna og skuffa. Vi har begge villet få forholdet til å fungere bra etter i sommer, så det er vanskelig å vite at han lyver for meg hele tiden nå. Jeg synes forholdet uansett er på et kompisnivå, og når vi begge tydeligvis ønsker noe annet, ser jeg ikke noe poeng i å fortsette. Hvertfall nå når han har begynt med dette, bare noen uker før vi skal på etterlengtet ferie sammen. ← Hvis man skal prøve å "redde" et forhold så nytter det ikke å delta hver 3. dag. Syns din samboer har valgt noe rart ifht. det å bygge opp et eksisterende forhold. Har dine følelser lunknet/gått over så har jeg liten tro på å redde et forhold. Man kan gi det vitamininsprøytninger i form av ferieturer, men det vil ikke vare lenge. Tror du skal være glad til for at du fersket han, så kanskje det blir lettere for deg å bryte med han og gå videre med livet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå