Gjest Nattblomst Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Flere her som har en eller flere bæreanordninger? Jeg har en MayaWrap ringslynge som jeg bruker av og til. Men synes det er litt vanskeligere nå som den lille er to måneder, og ikke liker like godt å ligge nedi slynga sånn som han elsket da han var bitteliten. Får kikke på bruksanvisningen igjen, det var flere bæremåter der. Det er iallefall praktisk at slynga er enkel å træ, og enkel å ta med seg- den tar liten plass. Til eldste hadde jeg en BabyBjørn bæresele.
Murf Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Har en Mei Tai som jeg kjøpte på Krusedull.net. Bruker den ganske mye, for småturer i butikken, eller jeg skal en rask tur på et kjøpesenter og ikke orker å måtte ta heis/ikke komme til i små, trange lokaler osv. Småen er 3 1/2 mnd, og jeg likte best å ha ham i Mei Taien etter at han holdt hodet godt selv, selv om de kan brukes helt fra nyfødt av. Snart skal jeg prøve å bære på ryggen. Pappaen foretrekker Babybjørnen, synes MeiTaien virker styrete å få på. Sjal har jeg ikke prøvd, men synes det virker litt tungvint? Er vel en treningssak.
Blueberry Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg vet ikke om jeg skal velge ringslynge eller lommeslynge...... Men en av de skal jeg ha!
Windy Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 (endret) Jeg har MobyWrap sjal, men vurderer å selge det og heller få meg en Mei Tai. Bærer ikke bare for å bære, og da blir det tungvindt med sjalet.. Har en Red Castle bæresele også, men han liker ikke å sitte i den ennå. Blir nok mest far som bruker den etterhvert.. Mei Tai blir nok evt. litt for femi for han Endret 26. november 2006 av Windy
Pasha Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 hva er forskjellen på en ringslynge og lommeslynge?
Grooo Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Ringslynge er et langt stoffstykke tredd igjennom to ringer, ringene brukes til å stramme slynga med. Slik som den du så jeg hadde, den svarte (bilde i signaturen min også.) Lommeslynge er en sydd slynge som det ikke går å stille inn, du kjøper/syr en som passer til din kroppsfasong. Jeg har mei tai, vevd sjal og to slynger, en "vanlig" og en badeslynge i slikt stoff som kjennes tørt med en gang, - den bruker vi på svømming og i dusjen.
Ellisiv Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Jeg har et elastisk sjal av merke Moby Wrap, en ringslyng og en mei tai klar til babyen som kommer. Gleder meg til å bære!
Fru Blå Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Gutten min er snart 4 mnd og jeg har bært han i lommeslynge fra hotslings og Mei tai fra Krusedull, siden han var 2 mnd. Lommeslyngen er av fleece (se avatar) og blir brukt til kosebæring eller for å få han til å sovne. Den er veldig kjekk å ha i bilen og i vognen til inn og ut av butikker. Har også brukten to ganger når jeg har reist med fly, som har vært kjempepraktisk. Mei taien bruker jeg til litt lengre bæring som til butikken, helsestasjonen eller når jeg er ute med datteren min på lekeplassen.
jolie Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Foxy: Sett han i frosk! Supert for babyer som ikke vil ligge Vi fikk ikke til ringslynga før Maia kunne sitte med beina utenfor, fordi jeg ikke visste om froskestillingen. Bærer Maia en del, og har sjelden med vogna på fx shopping. Greit å slippe å dulte borti alt. Bærer i sjal, MeiTai, Patapum, ringslynge og lommeslynge. Vurderer å selge litt, for bruker stort sett bare det ene sjalet og en MT.
Murmelmy Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Jeg bærer minsten en gang i blant i elastisk sjal, men eller i mine egenkomponerte MT'er
Grooo Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 Hva er frosk? ← De sitter med beina i kors, også kalt budda-stilling. Brukes på små barn, kanskje opp til rundt tre mnd. Jenta mi har prøvd innimellom hun og, nå som hun er fem mnd.
jolie Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Frosk og budda er ikke det samme Det du beskriver, Grooo, er budda. Da er beina i kryss foran kroppen, gjerne foran magen/brystet. I alle fall når man setter barnet i slynga. Ved frosk er barnets bein trukket opp og til siden. De har altså knærne på siden av magen. Frosk brukes ved bæring mage mot mage, mens budda mest egner seg for bæring der barnet sitter utovervendt og kan holde hodet selv.
Vannkvinne Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Er disse bæreanordningene noe fine for babys rygg?? På sykehuset fikk jeg beskjed om at bruk av baby-bjørn etc ikke var noe fint for babys rygg. (skal belastes minst mulig før de setter seg opp selv)
jolie Skrevet 30. november 2006 #15 Skrevet 30. november 2006 Er disse bæreanordningene noe fine for babys rygg?? På sykehuset fikk jeg beskjed om at bruk av baby-bjørn etc ikke var noe fint for babys rygg. (skal belastes minst mulig før de setter seg opp selv) ← De er supre og gir ingen feilbelastning på barnets rygg/bekken når brukt riktig. Det er en helt annen sittestilling for barnet i slynge/MeiTai/sjal enn i BabyBjørn og andre seler som er ute på markedet. Det er viktig at knærne er høyere enn rompa for å unngå belastning på rygg og bekken, og det er dessverre ikke mulig i en BB. Også er det praktisk at man kan bære de aller minste liggende, og at man kan amme mens man er på farten eller bare trenger å skjerme seg selv og babyen litt ekstra.
Gjest Nattblomst Skrevet 30. november 2006 #16 Skrevet 30. november 2006 Var på handlesenter i går for å bytte slange i ene dekket på barnevogna, og hadde ikke med meg selve vogna, bare dekket- og ringslynga. Bar knøttet mage mot mage, han i froskestilling med beina utenfor slynga. Gikk kjempefint, og han storkoste seg! Og guri, så enkelt det er å gå mens man bærer i en sånn- mye bedre for bekkenet å løfte en slynge ut av bilen, enn en tung vogn (om man har hatt bekkentrøbbel i svangerskapet, sånn som jeg)
Henna Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 På besøk hos venninne bar jeg sønnen hennes på 4 mnd flere timer på shopping i sjal. Og det overraskende er at det er ikke tungt engang. Er som du legger på deg de ekstra kiloene selv siden vekten av barnet blir så fordelt at du belaster ikke punkter på kroppen. Etter bæringen fikk jeg jo lyst på en liten en selv, bare for å kunne bære Har allerede kikket på ene og andre bæreordningen og tøytyper og mønstre. Men siden jeg ikke er i noe planlegggingsmodus ennå så blir det bare med kikkingen...
Windy Skrevet 30. november 2006 #18 Skrevet 30. november 2006 Venter på en Mei Tai jeg nå, er så spent så spent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå