Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Har planer om å ta noen mørkere striper i det forholdsvis lyse håret mitt, for å få et mørkere helhetsinntrykk og litt mer stil på et vis.

Er det noen som har gjort det samme, og som har tips til hva jeg bør tenke på før jeg setter meg i friørstolen? (Det er så lett å være etterpåklok..)

Har foreløpig tenkt på at jeg vil unngå

-"sebrastriper"

-oransje-farge

Og må dessuten vurdere hette- vs foliestriper. Heller mot sistnevnte, vet ikke helt hvorfor :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gjorde det i fjor og var veldig fornøyd.

tok foliestriper fordi jeg ville ha litt bredere striper og litt forskjell i det, ble veldig bra.

brukte vel to eller tre forskjellige brunfarger + en lysere tone en min egen, for spill, det ble veldig bra.

ang farger, for ikke å få orange hår, så må du nok høre med frisøren, for det kommer an på hvilke farger håret ditt har mye eller lite av, også må de finne brunfarger som da blir bra utifra det.

har litt lyst til å gjøre det i år også, så det kan skje igjen for min del, likte effekten.

Skrevet

Dette har jeg gjort veldig mange ganger, har bytte masse farger på håret. I sommer bestemte jeg meg for å stripe det litt mørkere for å så kunne spare til langt hår uten noe særlig ettervekst..

Det du må tentke på er at, stripene vil etter hvert gli inn i det andre håret etter 1-2 vask.. Jeg gikk ut fra frisøren med brune tydelige striper men etter en vask så var de glidd inn å håret slik at det ikke syntes så godt.

Jeg ville godt for folie hvis du vil ha litt mer markerte striper.

Husk å ikke velg en basis farge i brun den vil lett bli grønn i blondt hår.

Velg en brun med litt annen farge inni, så litt rød eller lilla. Varm brun må du velge :)

Lykke til ! Blir nok veldig bra!

Skrevet

og brunfarger med rødt i, trenger ikke å SE rødaktige ut, bare så det er sagt.

jeg måtte ha rødtoner i brunfargene for at det skulle bli bra, men det var ikke mulig å SE at det var rødtoner i brunfargen, den så ikke rødlig ut liksom.

Skrevet

Jeg ville nok tenkt meg om før jeg tok striper med rødlig skjær i. Jeg har lyst hår, men har farget det brunt. Når det blir bleket av solen blir det helt orange. Selv om jeg ber frisøren bruke en farge uten rødt, ender jeg altså opp med rødlig hår. Når håret har så varm farge, ser etterveksten helt grå ut :overrasket: Så de varme stripene kan lett få resten av det blonde håret til å se enda mer fargeløst ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...