Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemmeværende (ufør), og han reiser med jobben, så alt ansvar for hjem og barn faller altså (naturlig nok) på meg.

Dette er et valg vi har tatt, og som jeg ikke har problemer med, men nå føler jeg at han tar meg som en selvfølge.

Den siste tiden har han vært hjemme noen uker (sykemeldt) og jeg har fortsatt å gjøre alt arbeidet hjemme.

For meg er jo dette rutine så det går av seg selv, men da han avtalte at jeg skulle stille opp som vakt i forbindelse med hans hobby uten å spørre meg først, da ble jeg sinna! (Han var satt opp på den vakten for flere uker siden, men da han ble sykemeldt avtalte han med dem at jeg kunne steppe inn som vikar)

Det er jo bare en liten bagatell, men han kunne i det minste ha spurt først... :sur:

Det er jo en grunn til at jeg ikke jobber, i tillegg er begge barna (og mannen) syke for øyeblikket, så jeg flyr fra den ene sengen til den andre... deler ut medisiner, tørker oppkast, bytter på sengene 2-3 ganger i døgnet, vasker sengetøy... lager mat, osv, og så må jeg i tillegg skaffe barnevakt for å stå vakt for hans hobbyklubb.

Jeg er utslitt, og en ting er at han ikke gidder å løfte en finger for å hjelpe meg (han er jo syk stakkar), men at han skaffer meg merarbeid på topen av alt andre... jeg burde kanskje bli smigret fordi han stoler på at jeg klarer alt, men dette blir for mye!

Nå vurderer jeg å pakke sakene mine for å reise på spa-hotell et par dager, bare for å la ham se hvor mye jeg gjør hjemme hver eneste dag.

Han er syk, greit nok, men det er jeg også hver eneste dag i året, men likevel må jeg takle både husarbeid og syke barn, og når jeg klarer det, så burde da han også klare det! ;)

Eller forventer jeg for mye av min stakkars lille syke mann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du er hjemme 8 timer om dagen mens han jobber for å skaffe penger til deg, hjem og barn?

Skrevet

Når du er ufør bør du vel ikke slite deg ut på den måten? Og jeg hadde også eksplodert om mannen min hadde lovet bort min tid uten å spørre meg først. Ta deg noen dager fri, og nyte det :)

Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Når han selv ikke kan, så burde han fått noen av de andre "hobbyistene" til å steppe inn. Det er vel ikke din hobby også, dette her?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Så du er hjemme 8 timer om dagen mens han jobber for å skaffe penger til deg, hjem og barn?

Nei jeg er ikke hjemme 8 timer om dagen mens han jobber for å skaffe penger til meg, hjem og barn!

Jeg er hjemme 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, 52 uker i året mens han jobber for å skaffe penger til meg, hjem og barn...

Og mens jeg er hjemme vasker jeg VÅRE klær, rydder VÅRT rot, støvsuger og vasker VÅRT hjem, passer på VÅRE barn... jeg er ikke akkurat arbeidsledig jeg heller!

Så hva var poenget ditt?

Skrevet
Er det noe å lure på? :overrasket:

Dra på husmorferie :ler:

Når du er ufør bør du vel ikke slite deg ut på den måten? Og jeg hadde også eksplodert om mannen min hadde lovet bort min tid uten å spørre meg først. Ta deg noen dager fri, og nyte det :)

Skjønner deg godt jeg. Når han selv ikke kan, så burde han fått noen av de andre "hobbyistene" til å steppe inn. Det er vel ikke din hobby også, dette her?

3 av 4 mener jeg bør dra på husmorferie... et overveldende flertall til min fordel :ler:

Da bør jeg vel lytte til majoriteten , pakke kofferten og bare bli oppvartet et par dager mens han får ta støyten hjemme.

Og dette er ikke min hobby! Jeg har ingenting med den klubben å gjøre, annet at jeg og barna blir med på familiearrangementene deres.

Skrevet
3 av 4 mener jeg bør dra på husmorferie... et overveldende flertall til min fordel :ler:

Da bør jeg vel lytte til majoriteten , pakke kofferten og bare bli oppvartet et par dager mens han får ta støyten hjemme.

Og dette er ikke min hobby! Jeg har ingenting med den klubben å gjøre, annet at jeg og barna blir med på familiearrangementene deres.

Skjønner at du blir irritert når han melder deg som vakt til sin hobby, men at du skal "hevne deg" med å stikke av på spa-weekend mens han og ungene ligger hjemme og er syke? :overrasket:

Tviler ikke på at du gjør mye i huset og at han slipper unna husarbeid fordi du er hjemme og gjør det, men hva forventer du egentlig? At han skal takke deg for at du tar vare på hus og hjem? Takker du ham fordi han er ute og tjener penger?

At du blir sliten og lei av å gå hjemme og gjøre husarbeid kan jeg skjønne. Men hvorfor ta det ut over han?

Skrevet

Hvis problemet er at han har meldt deg som frivillig til et arrangement han egentlig skulle vært med på, er det ikke litt mer saklig at du gir ham beskjed om at du har nok å gjøre nå om dagene, og ikke har tid til å ta deg av hans forpliktelser i tillegg, så han får skaffe noen andre til å overta for seg?

Skrevet
Skjønner at du blir irritert når han melder deg som vakt til sin hobby, men at du skal "hevne deg" med å stikke av på spa-weekend mens han og ungene ligger hjemme og er syke?  :overrasket:

Tviler ikke på at du gjør mye i huset og at han slipper unna husarbeid fordi du er hjemme og gjør det, men hva forventer du egentlig? At han skal takke deg for at du tar vare på hus og hjem? Takker du ham fordi han er ute og tjener penger?

At du blir sliten og lei av å gå hjemme og gjøre husarbeid kan jeg skjønne. Men hvorfor ta det ut over han?

Jeg tenkte ikke reise i dag da!

Han er friskmeldt fra tirsdagen av, og barna regner jeg med er på bena igjen rundt den samme tiden. Hva er da problemet med at jeg reiser avgårde på spa til helgen? Da er jo både barna og han friske!

Og han tar jo ikke hensyn til at jeg er syk, i så fall hadde han ikke meldt meg som frivillig på noe som er hans valg!

Eneste fritiden jeg har hatt de siste årene er hver 4-5 uke når jeg er på sykehuset for behandling.

Ja jeg takker ham for at han tar godt vare på oss, faktisk så gjør jeg det nesten hver eneste dag!

Skrevet (endret)

Kan det være at du virker såpass frisk (på overflaten, i alle fall) at han har begynt å tenke på deg som frisk?

For en stund tilbake var jeg syk i et par år. Hadde ikke hatt sjans til å ta meg av mann, hus og barn da, om jeg hadde hatt noen. Var totalvrak.

En annen ting: Du må passe deg, så du ikke får et nytt smell en dag. Det kan raskt skje om du påtar deg for mye.

Endret av greensky
Skrevet (endret)

Det er en uting å melde andre til frivillig innsats - uten at det er avklart på forhånd - så enkelt er det.

Og når det er han som har meldt seg - får han enten spørre deg pent - eller få noen andre til å steppe inn.

Endret av LilleBille
Skrevet

Synes absolutt at du skal unne deg en liten husmorferie, du må ta vare på deg selv og sette ned foten når det blir for mye for deg.

Synes du skal fortelle mannen din at du absolutt ikke setter pris på at han melder deg på ting uten ditt samtykke, i tillegg burde du forklare han på en ordentlig måte hvor sliten du er for tiden. Dere må snakke mer sammen rett og slett.

Lykke til :)

Skrevet

Takk til dere som har svart.

Vakten er over, husmorferien er utsatt på ubestemt tid. (Han var sliten og behøvde ferie han også, men det passet ikke før etter jul...)

Nå ligger han og sover, han sov så dårlig i natt for han ble forstyrret av at jeg fløy til barna hver gang de kastet opp, så han fikk ikke sove før klokken ble 3...

Han har det ille ( :ironi: ), jeg får vel stelle litt ekstra med ham i dag siden han må på jobb igjen i morgen.

Ha en fin dag! :)

Skrevet

Akkuratt mens jeg leser dette, er jeg glad jeg er singel........... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...