emondak Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Jeg har begynt å spare til en Digital speilrefleks. Velget står mellom en Canon D400 eller en Nikon D80. Jeg holder en liten knapp på Nikon D80, jeg har funnet den på ebay til omlag 12 000 levert hjemme på døra ferdig fortollet på døra. Da med to objektiver, minnekort, bæreveske og det som trengs av utstyr.. Canon kameraet får jeg inn til omlag ti lapper.. Selv inbiller jeg meg at Nikon totalt sett har et bedre kamera og tror jeg kommer til å gå for det.. Noen med erfaringer her? Eller som har brukt det ene elle andre kameraet? Nikon D80 har vel ikke kommet til Norge enda, mens D400 er vel i hyllene nå.. takker for alle gode svar! Dere skal slippe å komme med argumentasjon type det ene eller andre merket er best fordi jeg har hatt det lenge, men kom gjerne med fordele og ulemper med det der har prøvd.. :-)
Caboodle Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 D80 har kommet for lenge siden, og koster rundt 10k. 400D koster maks 7k. Skal du ha noe som er mer lik Nikon sin D80, bør du velge Canon 30D, men uansett vet jeg ikke hvor kjent du er med dSLR. Da er eventuelt D50 (kommer ny D40) oppveid mot 400D.
Gjest Mayamor Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Vi har Cannon sitt 400 D. Valgte det fordi vi er fornøyd med Cannon rett og slett.
Gjest Tweek Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Vi har gått for canon 400D og det er dødsbra! Veldig enkelt, og tar gode bilder. Vi så nemlig og på Nikon D80 og noen andre, men vi valgte altså 400D og angrer ikke
Gjest Mayamor Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Dette er rett og slett "religion"... Du liker det ene eller andre; noen kjører BMW andre Mercedes... Eller Lada og Skoda for den saks skyld... Men du hendelse: Etter vi kjøpte kameraet har det blitt handlet en del ekstra linser gitt. Så hvor mye en legger i selve fotoapparatet er nå det; alt det lille ekstra kommer etterpå det.
onyx Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Jeg kjører Nikon D80 kamrahus og Nikkon linse 18-200 mm linse med sånn balansegreie. Kjempefornøyd. Min samboer fikk tatt noen flotte bilder ut av flyvinduet sist han reiste. For nybegynnere som oss er det jo litt å lære, men det "problemet" vill vi hatt uansett hva vi hadde valgt regner jeg med.
gard Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Hei Har du sjekket omtaler på http://dpreview.com ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå