Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart flytte ca 70 mil og jeg har begynt planleggingen.

Vi flytter herfra før jul og lagrer alle våre ting i Oslo mens vi er på reise i januar. Deretter er planen å bo i en leid, møblert leilighet i Vestfold til vi finner vårt eget og kan flytte inn der. Med andre ord trenger vi å pakke sånn at vi sorterer ut det vi kan unnvære i den leide leiligheten og må merke alt godt. Vi har få møbler her vi bor nå, men veldig mye ting og tang.

Har noen tips til hvordan man kan gjøre flytteprosessen og pakkingen enklest mulig?

Har noen en liste over kontakter man må endre adresse til? (Bank, bokklubber osv)

Har noen andre smarte tips over hva vi bør tenke på?

Takker for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger strengt tatt bare toalettsaker, sengtøy, nødvendige klær og sko og det viktigste fra kjøkkenet.

Jeg ville pakket cirka slik:

2 dyner og puter hvis dere er to

4-6 sett sengtøy

10 håndklær i forskjellige størrelser

Klær og sko for vinter og sommerbruk

3-4 kasseroller

stekepanne

wok?

visper, kniver og lignende utstyr

brødfjøl

bestikk for cirka 8

4-6 middagstallerkner

4-6 suppeskåler

kopper, glass og fat i et begrenset antall

Pc og skriver

digitalt kamera

viktige papirer

toalettartikler

Det er sikkert noe jeg har glemt, men lag en liste som du kan endre etterhvert.

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville kuttet ned til to sengesett, ett i vask og ett i bruk. ;)

Begynn å pakke i god tid, pakk først ned de tingene dere aldri bruker. Vi begynte med nips og dilldall og jobbet oss oppover til tingene vi bruker hver dag. Så merket vi eskene med både nummer og innhold. Eskene med høyest nummer ble åpnet først, og eskene med lavest nummer står fortsatt uåpnet i kjelleren. :ler:

Skrevet

Mitt beste flyttetips er å rydde unna ting du ikke vil ha i god tid. Det er alt for ofte at man plutselig får det travelt og hiver alt ned i esker. Når man pakker det opp kan man ikke skjønne hvorfor man har tatt vare på det. Vi har også hatt ting stående på boden siden vi flyttet for 4 år siden, det har vi nå sortert ut og gitt mye av det til fretex eller kastet. Det koster jo både tid og penger å sende og lagre ting man ikke egentlig vil ha.

Dersom dere skal leie en møblert leilighet trenger dere vel bare klær, sengetøy og håndduker, ellers skal alt være dere (ellers heter det vel delvismøblert når det er noe møbler, men ikke kjøkkenutstyr etc)

Skrevet

Vi skal flytte 50 mil til sommeren, og velger å gi bort og selge møbler vi ikke vil ha lenger.

Loppemarked er også et alternativ. Da blir dere kvitt ting som tar opp bodplass eller er lei av, samtidig som det blir gjenbrukt og får ny nytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...