Snøkule Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Bunn: 2/3 pakke Digestive kjeks 50 g meierismør Fyll: 3 dl kremfløte litt sukker 1 beger Cottage Cheese 4 ss lettrømme 1 pakke sitrongele 1 pakke valgfri gele til lokk! Fremgangsmåte: Kjeksen knuses og blandes med smøret til en seig masse. Dette klappes så jevnt du kan i en springform. Sitrongeleen tilberedes med halv mengde vann, og settes til avkjøling. Pisk fløten til halvstiv krem og sukre etter behov. Bland inn Cottage Cheese og rømme. Når geleen er avkjølt (bør ikke være kald altså, men kanskje sånn 30-40 grader) blandes den inn i fyllet, og alt sammen helles over bunnen. Sett kaken til avkjøling. Den skal bli stiv og mer eller mindre urørlig når du rister litt på formen. LOKKET: Lag gele med halv mengde vann og hell over kaken når geleen er avkjølt. (Før den begynner å stivne).
onyx Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Jeg anbefaler å kjøre cotta cheese glatt i foodprocessor e.l. for ostekake med klumper er ikke spesielt godt...
Snøkule Skrevet 26. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2006 Jeg anbefaler å kjøre cotta cheese glatt i foodprocessor e.l. for ostekake med klumper er ikke spesielt godt... ← Ja, jeg glemte å skrive dette, for jeg synes de klumpene er gode jeg... 1
Curry Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Der var ostekaken din jo, Snøkule! Skal testes!
Gjest Wackamole Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Jeg har kjøpt en Kesam boks med Cottage Cheese smak, kan jeg bruke dette istedefor rømme?
*Alice Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Nam nam, er veldig svak for ostekake! Skal prøve denne neste helg da det feires bursdag her!
Gjest Gjest_TT_* Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Har laget kaken, er kjempe god.. det eneste er at jeg synes det er litt lite smør i bunnen, i tillegg steker jeg bunnen... Går det ann å ikke steke kakebunnen? Synes det virket litt rart, så har stekt den. Bunn: 2/3 pakke Digestive kjeks 50 g meierismør Fyll: 3 dl kremfløte litt sukker 1 beger Cottage Cheese 4 ss lettrømme 1 pakke sitrongele 1 pakke valgfri gele til lokk! Fremgangsmåte: Kjeksen knuses og blandes med smøret til en seig masse. Dette klappes så jevnt du kan i en springform. Sitrongeleen tilberedes med halv mengde vann, og settes til avkjøling. Pisk fløten til halvstiv krem og sukre etter behov. Bland inn Cottage Cheese og rømme. Når geleen er avkjølt (bør ikke være kald altså, men kanskje sånn 30-40 grader) blandes den inn i fyllet, og alt sammen helles over bunnen. Sett kaken til avkjøling. Den skal bli stiv og mer eller mindre urørlig når du rister litt på formen. LOKKET: Lag gele med halv mengde vann og hell over kaken når geleen er avkjølt. (Før den begynner å stivne).
Helen Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Har laget kaken, er kjempe god.. det eneste er at jeg synes det er litt lite smør i bunnen, i tillegg steker jeg bunnen... Går det ann å ikke steke kakebunnen? Synes det virket litt rart, så har stekt den. Du trenger ikke steke bunnen, jeg har aldri gjort det.
-Fisken- Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Bunn: 2/3 pakke Digestive kjeks 50 g meierismør Fyll: 3 dl kremfløte litt sukker 1 beger Cottage Cheese 4 ss lettrømme 1 pakke sitrongele 1 pakke valgfri gele til lokk! Fremgangsmåte: Kjeksen knuses og blandes med smøret til en seig masse. Dette klappes så jevnt du kan i en springform. Sitrongeleen tilberedes med halv mengde vann, og settes til avkjøling. Pisk fløten til halvstiv krem og sukre etter behov. Bland inn Cottage Cheese og rømme. Når geleen er avkjølt (bør ikke være kald altså, men kanskje sånn 30-40 grader) blandes den inn i fyllet, og alt sammen helles over bunnen. Sett kaken til avkjøling. Den skal bli stiv og mer eller mindre urørlig når du rister litt på formen. LOKKET: Lag gele med halv mengde vann og hell over kaken når geleen er avkjølt. (Før den begynner å stivne). Dette høres veldig likt ut som den oppskriften min svigermor bruker, og det er den beste ostekaken jeg vet om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå