Spire Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Hei! Jeg og et par venninner ønsker gjerne å begynne i et kor her i Trondheim. Problemet er bare at vi ikke finner noen som oppfyller våre kriterier... Håper derfor noen her inne har noen tips. Vi ønsker å finne et kor som: - Ikke er kristent. Kan takle enkelte salmer og julesanger osv., men ingen kristen profil. (Gospel, typisk.) - Ikke er så veldig seriøst... Har ikke lyst til å henge på korstevner i hytt og pine, og det er også fint hvis det ikke er prøvesynging for å komme med.. - Har et repertoar som er litt sprekt og som tør å synge morsomme sanger (gjerne utypiske korsanger). - Gjerne har en gjennomsnittalder under 40 år. Vi er noen veldig sangglade jenter som klarer å holde en tone og som synes sang er gøy. Ofte samles vi for å synge (Singstar osv.), og skulle gjerne tatt hobbyen vår litt videre nå etter at vi har gått på sangkurs i høst. Noen som har noen forslag?
kiri Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Er dere studenter? Hva med et av korene på Samfundet? Husker ikke hva de heter, men det største av dem er det alle må være medlem i for så å "gå videre" til Candis, Pirum eller Knaus. Det er i hvertfall spreke kor!
Spire Skrevet 26. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2006 Vi er en blanding av studenter og ikke-studenter, men jeg tror likevel ikke Samfundets kor er noe for oss. Dette er hovedsaklig på grunn av lang bindingstid, men også fordi at ingen av oss har eller ønsker å ha noen særlig tilknytning til det røde runde.
emondak Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Det røde runde er en genial plass for kor.. Men det kan bli et problem om ikke alle er studenter.. Tror det fort er krav om at man skal være studenter.. Ellers er det vel en ide å prøve seg på google og se hva dere kan finne.. Men studentkorene er og blir geniale og er akkurat passelig seriøse, er mye rundt og har det morro!! Kor er morro uansett! kekker
Trønderpia Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Jeg synger selv i kor, og det varmer mitt korhjerte at noen vil begynne med det. Dere kan jo gå inn på nettsidene til NKST og finne en oversikt over alle korene i området som er tilsluttet forbundet. Veldig mange å velge mellom. Ellers er dere hjertelig velkommen i koret mitt, men vi holder til ca 6 mil utenfor byen, så det blir kanskje litt langt? De aller fleste kor har ikke opptaksprøve så det trenger dere ikke tenke på.
Spire Skrevet 27. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2006 (endret) Takk for svar! Har googlet mye, men synes bare jeg finner litt for ambisiøse eller kristne kor.. Skal sjekke NKST, Trønderpia. Tenkte også kanskje det var lurt å ta kontakt med musikkrådet e.l. Hvis noen har flere forslag, så bare sleng dem inn. Endret 27. november 2006 av Spire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå