Gå til innhold

Arrangere quiz

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Lurer litt på å lage en uhøytidelig quiz for noen venner, og vil gjerne ha tips fra dere om gjennomføring.

Skrevet

Eg har nettopp hatt quiz-kveld med nokre venner, og då gjorde vi det slik at alle bidro med spørsmål - så var vi quiz-mastere etter tur. Vi hadde eit tema, fantasy (dette var på Halloween), og alle hadde gjort det litt annleis enn dei andre sjølv om alle heldt seg innanfor temaet.

Vi var så få at vi ikkje var lag, alle konkurrerte mot alle. Men om det er mange som kjem er det jo gøy med lag.

Om du skal vere quiz-master åleine, ville eg hatt forskjellige typer spørsmål, delt inn i bolkar (etter mi erfaring på pub-quiz fungerer dette bra). F.eks. ha ein serie spørsmål om fakta, ein serie bilete som folk må sjå på og løyse nokre oppgåver, kanskje ei økt med lydspor der folk må gjette kven som spelar, låtskrivar, album, år el.l.

Pluss: ein gøyal premie! :)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Takk for tips!

Hva er best - muntlig eller skriftlig?

Gjest Hedda Gabler
Skrevet (endret)

Dobbelt.

Endret av Hedda Gabler
Skrevet

Skriftlig er best.

Lag to runder, og les opp foreløpig resultat etter første runde. Det er spennende, og gjør at folk får lyst til å virkelig "stå på" i andre runde.

Skrevet

Quiz er gøy! Så heldige vennene dine er som blir invitert på quizkveld.

Tidligere var jeg med og arrangerte quiz for idrettslaget, og da hadde vi lag à 4 stk, 4x15 spørsmål rundt forskjellige tema. Retting og foreløpig stilling etter hver omgang. Vinnerlaget fikk flaxlodd.

I kveld skal jeg på quiz på puben :-D

Skrevet

Sørg for å dobbeltsjekke svarene dine, det er alltid en eller annen som skal kverulere på svarene....

Hilsen en aktiv quiz-deltager for noen år siden.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...