Gjest Munchy Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Hadde aldri trodd at det kom til å skje, men så er jeg altså kommet i den situasjonen at jeg kan kalle meg ufrivillig barnløs... Rart å tenke på at jeg som tenåring sverget at jeg ALDRI ville ha unger og at jeg da jeg begynte å ha sex spiste angrepiller og engstet meg syk når mensen var en dag forsinket... At det skulle vise seg så mange år senere at det eneste jeg virkelig ønsket meg i verden var en baby, og at det skulle bli så vanskelig å få til... Jeg har endometriose og fikk operert vekk noen schvære cyster på eggstokkene for to år siden, den ene syv cm i diameter. Vi har prøvd siden å bli gravide uten hell, og nå er cystene tilbake. Har innsett at vi ikke får dette til naturlig, men har ikke snakket med legen om alternativer ennå. Vil høre fra dere som har fått barn på alternativ måte, eller som har forsøkt uten å lykkes. Kanskje noen med samme diagnose. Hvor mye koster prøverør? Hvordan er prossessen? Hvor stor er sjansen for å bli gravid? Hva har det kostet følelses- og kroppsmessig? Bør vi allerede nå begynne å vurdere adopsjon som et alternativ?
Corine Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Du burde ta en titt i underforumet: "langtidsprøvere" som du finner øverst på listen. Her er det mange andre som også strever, og kanskje du kan få litt hjelp og støtte. Corine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå