Alla Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg er redd for at min sønn blir sliten av barnehagen. Dette har pågått i over et års tid. Hvis han ikke sover i barnehagen, er han en helt annen. Veldig utslitt og irritabel. En gang i uken sover han hele kvelden og natta. For eksempel, de tre siste dagene har jeg hentet ham tidligere. Jeg har sett at andre barn leker og bråker rundt ham, og han sover slik at det ikke er mulig å vekke ham, men jeg legger ham sovende i bilen. Og etter at han kom hjem, sov han ennå frem til kl. 17, slik at det ikke var mulig å vekke ham. Slik har det vært de tre siste dagen. Min sønn er litt over 3 år. Jeg og min mann er ikke enige i grunnen til at han er slik. Er det noen som har synspunkter på dette? Eller som har lignende situasjon.
Trebarnsmor Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 (endret) Når hentet du han da? De blir jo sliten av aktivitet hele dagen. Og det varierer jo hvor mye søvn de trenger. Feks min datter var den eneste som ikke trengte å sove i barnehagen. De måtte da sitte og pusle, spille eller leke med henne. Hun trengte ikke å sove. Mens alle de andre gjorde det. Endret 25. november 2006 av Trebarnsmor
Alla Skrevet 25. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2006 De siste to dagene har min mann levert han litt før kl.07 og jeg har hentet ham ved rundt kl. 14 (da han fremdeles sover), og etter dette sover han frem til kl. 19 slik at det ikke er mulig å vekke han.
Gjest Gjest 1 Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Kanskje en sjekk hos legen for søvn-sykdommer, stoffskifte, o.l? I beste fall er han normal. Noen trenger mer søvn enn andre, og er mer rolige enn andre.
Trebarnsmor Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 De siste to dagene har min mann levert han litt før kl.07 og jeg har hentet ham ved rundt kl. 14 (da han fremdeles sover), og etter dette sover han frem til kl. 19 slik at det ikke er mulig å vekke han. ← Kanskje han trenger ett par timer, som mange andre små gjør. Sover han om natten?
ToveM Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Hvis han blir levert før 7, vil det vel si at han starter dagen rundt 6, det er jo veldig tidlig, og ikke rart han trenger sove en del, har dere prøvd at han kanskje starter middagsluren i barnehagen litt tidligere på dagen, kanskje han da er mer opplagt på ettermoddagen
tingeling Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Hvordan sover han resten av døgnet da? tingeling
Helen Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Min sønn har alltid sovet mye. Han sov i to omganger i barnehagen frem til han var rundt 4 år. Alikevel sovnet han når vi kom hjem, da sov han til det var middag, han sovnet til normal til om kvelden (kl 20.00). Han sov 1-2 timer i barnehagen nesten hver dag frem til han begynte på skolen, sov han ikke i barnehagen sovnet han da vi kom hjem. Nå går han i førsteklasse, fortsatt hender det han må ta en time på sofaen etter at han kommer hjem fra SFO. Jeg har snakket med legen om dette at han sover så mye, men fikk bare beskjed om at enkelte barn trenger mer søvn enn andre uten at det er noe unormalt av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå