Gå til innhold

Kjøpe brudekjole i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina
Skrevet

Er det noen som ville tatt sjangsen på å kjøpe brudekjole i utlandet??? Jeg lurer litt på å gå på brudesalonger når vi skal til København i vinter... det sies at det er mye billigere å kjøpe kjolen i Danmark enn her hjemme i Norge... Men er det så lurt??? Noen erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis jeg kunne ha prøvd kjolen enten i Norge, eller i utlandet først, hadde jeg ikke hatt noe problem med å bestille i utlandet. Men du bør vite hva slags størrelse du trenger.

Lilly (hjemmeside) har rimelige kjoler, som også selges i flere salonger i Norge. Hos dem kan du bestille på hjemmesiden, og legge inn målene dine.

Ellers vet jeg at House of Brides er flinke, og har lavere pris enn i Norge (hvis du ikke finner kjolen på salg da, sånn som meg ;) )

Gjest Ballerina
Skrevet

Tusen takk for tips :) Vi skal til København til våren, så jeg skal i noen brudesalonger da og se!! ...men Lilly hadde mye fint - fant iallfall diadem og sko :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min i københavn!! Dro ned i oktober (hadde bestilt time hos house of brides!), prøvde kjoler og fant den jeg ville ha!

Prisen er elt fantastisk, 6500kr (ca) for kjolen!!!

Web-side: houseofbrides.dk

Lykke til!!

Gjest Ballerina
Skrevet
Jeg kjøpte kjolen min i københavn!! Dro ned i oktober (hadde bestilt time hos house of brides!), prøvde kjoler og fant den jeg ville ha!

Prisen er elt fantastisk, 6500kr (ca) for kjolen!!!

Web-side: houseofbrides.dk

Lykke til!!

Tusen takk! :) Jeg har faktisk hatt kontakt med House of Brides og skal der når vi skal til Køben!! Vet du om det er billigere med slør og sko og sånn også?? Hvordan gjorde du med klargjøring av kjolen før den store dagen og sånn??? (snakka med ei dame på en brudesalong i går og hun var iallfall helt imot det (sikkert fordi hun ikke tjente pengene)).

Skrevet

Jeg skal kjøpe kjolen min i utlandet, sparer jo masse penger på det!

Kjøper i allefall sko i samme slengen slik at de kan tilpasse lengden på kjolen med engang.

Kommer til å få resten tilpasset i Norge når dagen nærmer seg, regner med siste tilpassing ca 2 uker før da jeg lett går ned i vekt når det blir stress. Vil jo at kjolen skal sitte perfekt på den store dagen.

Vil anbefale deg å finne ut om det er noen skredder som kan tilpasse kjolen for deg i nærheten av der du bor.

Skrevet

De i salongene her liker selvsagt IKKE at vi drar ned dit og kjøper kjole.. Jeg syns jeg fikk god service i køben, og vil anbefale det!! Fikk ikke med meg kjolen der og da, for den måtte bestilles i min størrelse. Men de sender den til deg hvis du ikke kan dra ned igjen og hente den. Uansett blir det mye billigere.. Kjøpte slør med en gang så jeg fikk ett som jeg visste passet til kjolen (dette fikk jeg selvsagt med meg), men det var desverre ikke noe særlig billigere enn i Norge. Betalte ca 1500kr for ett på 2 meter. Underskjørt og hadde jeg kjøpt av svigerinna mi, og sko får jeg skaffet billigere.

Jeg må få kjolen sydd opp, men dette ser jeg som uproblematisk! Syns helt klart du burde kjøpe kjole i køben, storkoste meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...