royaltrux Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Etter 3 år var tiden inn å bytte ut...Var hos flere plasser men selv om jeg har alltid likt sånn skarpt, svarte innfatninger så synes jeg fasongen har blitt så rart! Følte at ingenting passet. Til slutt ble jeg ganske lei men kom meg inn på en plass der jeg trodde jeg hadde funnet et par som skal funka. Nå har jeg fått de men er ikke helt sikkert jeg er så fornøyde allikevel. Står på websiden: 3 måneders tilvenningsgaranti Skulle du av ulike årsaker ikke være fornøyd med glasset i brillene dine, tilbyr vi å sette inn nye uten kostnader. Garantien gjelder i 3 måneder fra kjøpsdato og begrenser seg oppad til beløpet du i utgangspunktet har betalt. Blir de nye glassene dyrere, betaler du mellomlegget. Hva slags rette har man med briller hvis man er misfornøyd etter kjøpet? Kan jeg evt. bytte innfatninger?
Supraspinatus Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 (endret) Forbrukerkjøpsloven gjelder vel egentlig uansett. http://forbrukerportalen.no/temaer/varekjop men om den gjelder fordi du ikke liker innfatningen vet jeg ikke. men hvis du kjøper glass som har feil styrke eller det er noe gale med, så er vel det reklamasjonsgrunnlag... Eller hvis det er feil på innfatningen. edit: skrivefeil Endret 25. november 2006 av speedbird
La Luna Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Ser ikke ut til at du kan bytte om du bare er misfornøyd med innfatning, bare hvis det er glasset du finner noe galt med (finnes flere forskjellige typer glass). Altså at de bruker samme innfatningen, bare setter inn annet glass. Men det går jo an å få med seg briller på hjemlån, kan du ikke prøve det en ukes tid da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå