Gå til innhold

Hva om du hadde.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om du hadde en som kunne hjelpe deg med alt som skulle gjøres til bryllupet. En som satte dine ønsker høyest og var villig til å gjøre alt for at du skulle kunne nyte forbredelsene og ikke minst den store dagen. En som kunne ta telefonene når du selv er på jobb/har huset fullt av unger og ikke har mulighet.

En som ikke er svigermor eller mor med gode meninger om hvordan deres bryllup bør være.

Er dette drømmen din????

Om du hadde mulighet til å få denne hjelpen, ville du da benyttet deg av tjenesten????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg ville benyttet meg av den tjenesten med mindre jeg var ekstremt opptatt og veldig rik. Jeg syntes alt styret og stresset i forkant av bryllupet var veldig gøy og en sjarmerende del av planlegginga. Aldri om jeg ville overlatt det til en fremmed.

Skrevet
Nei, jeg tror ikke jeg ville benyttet meg av den tjenesten med mindre jeg var ekstremt opptatt og veldig rik. Jeg syntes alt styret og stresset i forkant av bryllupet var veldig gøy og en sjarmerende del av planlegginga. Aldri om jeg ville overlatt det til en fremmed.

:Nikke:

Dette er en koselig tid, det er mye å holde styr på, men det er det ene bryllupet jeg får arrangere, og jeg koser meg med det. Å betale noen for å gjøre det jeg selv koser meg sånn med? Nei, da skulle jeg vært riiiiiiiiik og opptatt ja. Og det er jeg ikke, så jeg koser meg med det selv.

Skrevet

Jeg har en wedding-planner. Og syns det er veldig deilig.

MEN....

Det er fordi jeg er i Norge og skal gifte meg i USA.Det er veldig deilig at jeg slipper å lete rundt etter frisører, restauranter osv osv og etterpå ringe alle sammen hver gang det skjer noe nytt...daer Julianna god å ha. Hun ordner og fikser oggir meg beskjed når ting er i orden.

Hadde jeg skullet gifte meg i Norge hadde jeg ikke følt noe behov for dette.

Skrevet (endret)

Må man ikke da bruke like mye tid på å snakke med bryllupsplanleggeren, sette henne inn i hvilke personlighet man er, hva man ønsker, osv? :sjenert:

En annen ting er at i mine øyne er ikke et bryllup en "enmannsgreie". Det å skulle ekskludere familie, venner og ikke minst brudgom fra å planlegge, komme med innspill og ideer og ønsker ville vært helt utelukket for meg.

Endret av Embla s
Gjest Ballerina
Skrevet

Nei, jeg tror jeg vil kose meg med dette på egenhånd!!! Kanskje jeg er litt kontrollfreak, men jeg tror ikke jeg kunne ha stolt på noen til å gjøre noe utenom at jeg visste hvordan det var ;) Det er jo litt av kosen også å kunne sitte å planlegge dette, ikke bare jeg, men sammen med forloveden min og familien/vennene mine!!!

Skrevet (endret)

en bryllupsplanlegger tar jo ikke over alt av planlegging (hvis man ikke vil det selv da!)

en god bryllupsplanlegger skal komme med gode ideer, en man kan spørre om råd, komme med inspirasjon, og få hjelp til å finne gode leverandører bl.a.

jobber man som bryllupsplanlegger må man jo være godt oppdatert på hva som finnes av brudesalonger, lokaler, frisører, tilbehør, pynt til lokalet osv.

skulle jeg ha hatt et stort bryllup, og hadde penger til det hadde jeg gjerne brukt en planlegger til å hjelpe meg å finne frem til ting, gi meg tips osv. Det er jo uansett brudeparet som bestemmer hva man vil ende opp med til slutt.

Endret av marsy
Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig. Det å ta telefoner, lete på nett osv var en del av moroa ved å glede seg.

Skrevet
Enig. Det å ta telefoner, lete på nett osv var en del av moroa ved å glede seg.

Helt enig. Vi gifter oss 11.august neste år, og er godt i gang med planleggingen. Det er jo så morro og kunne gjøre alt selv, sjøl om det er mye arbeid. Liker å ha litt kontroll på ting jeg. :)

Skrevet

nei, det er fordi som de andre sier at man vil kose seg med forberedelsene selv. Og så tror jeg det har litt med tradisjon og økonomi å gjøre..

Skrevet

Vi har bryllupskonsulent, og er storfornøyde med valget vi har gjort. Hun er utrolig dyktig og kreativ, har mange gode løsninger og forslag, tar alle telefonene og sørger for at alt er på plass til den store dagen. Og ikke minst, jeg slipper alt stresset rundt planleggingen. Det er jo ikke akkurat som om hun bestemmer hvordan ting skal være, det gjør vi jo selv. Ikke syntes jeg det var så skrekkelig dyrt heller, verdt hver krone syntes jeg!

Skrevet

Ingen blir så bridezillas som de som har bryllupskonsulent. Det er ihvertfall min erfaring. :lol:

Skrevet

Bryllupsplanlegger har jeg ikke bruk for, og kunne ikke tenkt meg det heller. Storkoser meg med forberedelser, og undersøker gjennom venner, familie og på internett...

Skrevet
Hva om du hadde en som kunne hjelpe deg med alt som skulle gjøres til bryllupet. En som satte dine ønsker høyest og var villig til å gjøre alt for at du skulle kunne nyte forbredelsene og ikke minst den store dagen. En som kunne ta telefonene når du selv er på jobb/har huset fullt av unger og ikke har mulighet.

En som ikke er svigermor eller mor med gode meninger om hvordan deres bryllup bør være.

Er dette drømmen din????

Om du hadde mulighet til å få denne hjelpen, ville du da benyttet deg av tjenesten????

Hadde dette siste uka før bryllupet, faktisk, nemlig Brudgommen. :ler:

Han hadde fri, og jeg var på jobb. Og så ordnet han opp og ringte rundt, og passet på at alt ble akkurat sånn som vi ville ha det.

Ellers koste jeg meg veldig med å finne ut av ting ved hjelp av nett og nettverk på forhånd.

Som regel fant jeg ut av hva mulighetene våre var, så ble jeg og mannen enige om hva vi ville, og så ringte han og bestillte. :)

(Det eneste jeg ordnet helt selv, var kjolen.)

Skrevet

Hva er de definerte oppgavene til en bryllupsplanlegger?

Og hva tar personen betalt?

Over hvor lang periode?

Jeg vil si at trykkeriet, hotellet, bandet, kokkene, floristen, mm er mine planleggere... Jeg vil nok uannsett ha innsikt i hva og hvordan de planlegger vårt bryllup. Så det hadde nok ikke värt på tale å slippe kontrollen enda mer enn jeg allerede har gjort til disse menneskene ;)

Om jeg hadde hatt TID til å arrangere bryllup på heltid sammen med en som kunne gå rundt og dulle med meg, DA hadde det kanskje värt aktuelt - sammen med en god venninne, mamma, svigerinnen....

Skrevet
Hva er de definerte oppgavene til en bryllupsplanlegger?

Og hva tar personen betalt?

Over hvor lang periode?

Et lite utdrag fra vår kontrakt med bryllupskonsulenten (hun er svensk):

- Jag planerar med Er i minsta detalj hur Ni önskar att ha dagen från transport, blommor, dekorering, kaka, band, mat m.m. Jag har kontakt med alla parter som är involverade så att mat, band m.m kommer i tid osv. Jag ser till att arrangemanet har en röd tråd genom kvällen och att Ni kommer till Er fest utan att bekymra Er om diverse ting som skal ske under kvällen. Jag dukar och dekorerar borden sätter ut bordplasseringskort m.m. Dubbel checkar att vi har allt vi behöver för kvällen. Löser eventuella problem under kvällen.

Organisering och genomföring av dagen alla elementer (ink. Dek. Jobb) 11.250 kr (inkl. mva). Dekoreringsmatrial kommer i tillägg. Denna tjänst innebär att jag är på plats under arrangemanget och ser till att alt går som planerat.

Uppstår det missförstånd, bandet inte kommer, maten, brudekake m.m så ordnar jag upp i det utan att Ni skal behöva tänka på det. Ni skal bara njuta Er dag.

Jag sätter också upp en körplan till alla som skal jobba på arrangemanget m.m.

Vet ikke om tidsperioden spiller noen rolle her.. Hun begynte i hvertfall å planlegge for oss i august/september.

Skrevet
Et lite utdrag fra vår kontrakt med bryllupskonsulenten (hun er svensk):

- Jag planerar med Er i minsta detalj hur Ni önskar att ha dagen från transport, blommor, dekorering, kaka, band, mat m.m. Jag har kontakt med alla parter som är involverade så att mat, band m.m kommer i tid osv. Jag ser till att arrangemanet har en röd tråd genom kvällen och att Ni kommer till Er fest utan att bekymra Er om diverse ting som skal ske under kvällen. Jag dukar och dekorerar borden sätter ut bordplasseringskort m.m. Dubbel checkar att vi har allt vi behöver för kvällen. Löser eventuella problem under kvällen.

Organisering och genomföring av dagen alla elementer (ink. Dek. Jobb) 11.250 kr (inkl. mva). Dekoreringsmatrial kommer i tillägg. Denna tjänst innebär att jag är på plats under arrangemanget och ser till att alt går som planerat.

Uppstår det missförstånd, bandet inte kommer, maten, brudekake m.m så ordnar jag upp i det utan att Ni skal behöva tänka på det. Ni skal bara njuta Er dag.

Jag sätter också upp en körplan till alla som skal jobba på arrangemanget m.m. 

Vet ikke om tidsperioden spiller noen rolle her.. Hun begynte i hvertfall å planlegge for oss i august/september.

Ok :) Bor dere i Sverige eller Norge?

Skrevet

Nei, kunne ikke falle meg inn! 11 000 for det der!! Jeg overlater IKKE til noen andre en profesjonelle servitører å dekke bordet. Antar at denne damen ikke er utdannet servitør, ergo vil jeg ikke at hun skal dekke vårt bord.

Jeg har ingen problem med å bestille det vi vil ha selv. Eneste problemet er å finne ut hva vi vil ha (hva slags kjole, hva slags musikk, hva slags blomster osv), men det samme problemet hadde vi jo hatt selv om vi hadde hatt en bryllupsplanlegger. Hun vet jo ikke hvilke blomsteroppsatser vi synes er pene uten å ha spurt oss først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...