Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt pop ups?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang et vindu blir åpnet, popper det opp et teit pop up vindu, har virusprogram og div. rense program...men de klarer ikke å bli kvitt dette.. Hva skal jeg gjøre??

:grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg sett:) takk. Men det er ikke et virus eller noe som har lagt seg i pcen siden det kommer så mange, og tilogmed når jeg går inn på vanlige internettsider som aviser og mail..?

Skrevet

Ah, sånn sett, ja.

Vel... Det aner jeg ikke.

Om du har både virusprogram, brannmur og det som er - og ikke surfer eller laster ned skumle ting, burde du vel ikke være veldig redd, men det virker jo litt mistenkelig da.

Skrevet

Ja, litt rart, virus programmet finner ingenting. Men noe har jo klikka... Kom veldig plutselig da jeg skulle bestille noen flybilletter..

Skrevet

Pop-up's er ikke virus, men slitsomme reklameprogrammer som kan være vanskelige å bli kvitt.

Det finnes en rekke programmer du kan installere for å bli kvitt(iallefall mesteparten) av pop-up's.

Du kan installere:

Microsoftantispyware - et gratisprogram du finner på Microsofts hjemmesider og lett match å installere

Ad-block

Popup-stopper

I tillegg finnes en rekke andre slike programmer - noen gratis, andre må kjøpes. Gå inn på www.downloads.com og søk etter pop-up-stoppers og mange programmer dukker opp.

Regner med at du allerede har installert Ad-aware?

Du må være oppmerksom på at f eks de fleste toolbars er rekalmefinasiert og bringer med seg en masse pop-ups og reklamegreier, nettopp det du ønsker å bli kvitt. Jeg installerer aldri slike toolbars.

Skrevet

Prøv AdAware og Spybot. De tok helt knekken på uønsket popupdrit på min maskin. I tillegg kan det være forårsaket av diverse fildelingsprogrammer som kazaa og lignende.

Skrevet

har adaware ja. skal sjekke spyboot og ad-block. takker

Skrevet

Jeg bruker Opera som nettleser og der kan man velge om man vil ha pop-ups eller ikke.

Skrevet

Nå lastet jeg ned adblock, men får fremdeles noen popups..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...