smaksløk Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Hver gang et vindu blir åpnet, popper det opp et teit pop up vindu, har virusprogram og div. rense program...men de klarer ikke å bli kvitt dette.. Hva skal jeg gjøre??
Svart Katt Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Forskjellge verktøylinjer har pop-up-sperre. Som for eksempel Googles verktøylinje, eller telefonkatalogens verktøylinje. http://toolbar.google.com/T4/ http://www.gulesider.no/gs/vaerktoy.html
smaksløk Skrevet 25. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2006 Ja, det har jeg sett:) takk. Men det er ikke et virus eller noe som har lagt seg i pcen siden det kommer så mange, og tilogmed når jeg går inn på vanlige internettsider som aviser og mail..?
Svart Katt Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Ah, sånn sett, ja. Vel... Det aner jeg ikke. Om du har både virusprogram, brannmur og det som er - og ikke surfer eller laster ned skumle ting, burde du vel ikke være veldig redd, men det virker jo litt mistenkelig da.
smaksløk Skrevet 25. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2006 Ja, litt rart, virus programmet finner ingenting. Men noe har jo klikka... Kom veldig plutselig da jeg skulle bestille noen flybilletter..
Kaffegjesten Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Pop-up's er ikke virus, men slitsomme reklameprogrammer som kan være vanskelige å bli kvitt. Det finnes en rekke programmer du kan installere for å bli kvitt(iallefall mesteparten) av pop-up's. Du kan installere: Microsoftantispyware - et gratisprogram du finner på Microsofts hjemmesider og lett match å installere Ad-block Popup-stopper I tillegg finnes en rekke andre slike programmer - noen gratis, andre må kjøpes. Gå inn på www.downloads.com og søk etter pop-up-stoppers og mange programmer dukker opp. Regner med at du allerede har installert Ad-aware? Du må være oppmerksom på at f eks de fleste toolbars er rekalmefinasiert og bringer med seg en masse pop-ups og reklamegreier, nettopp det du ønsker å bli kvitt. Jeg installerer aldri slike toolbars.
Jennsen Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Prøv AdAware og Spybot. De tok helt knekken på uønsket popupdrit på min maskin. I tillegg kan det være forårsaket av diverse fildelingsprogrammer som kazaa og lignende.
smaksløk Skrevet 25. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2006 har adaware ja. skal sjekke spyboot og ad-block. takker
Amanlis Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 Jeg bruker Opera som nettleser og der kan man velge om man vil ha pop-ups eller ikke.
smaksløk Skrevet 25. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. november 2006 Nå lastet jeg ned adblock, men får fremdeles noen popups..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå