Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2003 #1 Skrevet 5. februar 2003 Noen som har erfaring med det og som har hatt det i noen år? Har hatt det i to år.
Gjest xxx Skrevet 5. februar 2003 #2 Skrevet 5. februar 2003 Huff, stakkars deg! :o Ikke at det hjelper.. Hadde utbrudd stadig vekk (daglig, av og på) i noen måneder. Startet dagen jeg kom hjem fra en sydentur. Aner ikke hva det kom av, men det Og så ikke så fint ut heller... Lykke til.....
Litago Skrevet 5. februar 2003 #3 Skrevet 5. februar 2003 Hva er det som gjør at du får elveblest gjest? Det er mange typer elveblest! Selv får jeg det når noe presser eller trykker hardt mot kroppen. Lange turer med ryggsekk er derfor ikke noe særlig for meg. Får svære, lange vabler etter stroppene! Dessuten varierer det ganske mye hvor følsom jeg er og hvor stort trykk som skal til før det kommer. Legen min anbefaler meg å ta allergitabletter.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2003 #4 Skrevet 5. februar 2003 Det kan komme etter innfeksjon, medisinbruk, allergi, leddplager. Jeg er hardt rammet. Lepper ansikt ser ut som jeg har vært i kamp med Tyson. Får det også andre steder på kroppen. Der blir det en hevelse i huden som blir varm og klør voldsomt før det kommer. Verst i ansiktet så da kan jeg ikke vise meg ut. Må nå gå på allergitab. hver dag. Kortison ved uttalte utbrudd. Det kan brenne ut av seg selv. Det kan også være genetisk. NORA (jeg som var gjesten)
Litago Skrevet 6. februar 2003 #5 Skrevet 6. februar 2003 Uffda Nora. Ikke særlig gøy å ha det i ansiktet. Sånn sett er jeg heldigere som bare får det rundt på kroppen. De mest synlige stedene kan være hendene hvis jeg bærer tunge poser. Jeg fikk dette i voksen alder og spurte legen min om hvorfor. Hun svarte akkurat som din. Det er kanskje genetisk og det kan stoppe å komme like fort som det begynte. Man vet veldig lite om elveblest. Snodige saker! Håper du går til en Ok lege som kan gi deg mest mulig hjelp! Klem fra
'Lilly' Skrevet 6. februar 2003 #6 Skrevet 6. februar 2003 Jeg har hatt elveblest i ca 3 år nå. Det kom veldig gradvis ved at jeg fikk det etter jeg hadde spist reker. Deretter fikk jeg det også hvis jeg spiste appelsiner og nå får jeg det av å gå ute i fuktig vær. Får det hvis jeg jogger + driver med ulik fysisk aktivitet ute, hvis det er væromslag og trykkendringer. Jeg har det ganske sjelden, og det er lenge siden sist. Fikk bare beskjed om at jeg må prøve alt jeg kan for å unngå de tingene jeg ikke tåler. Da kan det gå over av seg selv. Er heldigvis ikke så hardt rammet, at jeg har det hver dag, men når jeg først får det er det ganske ille. Får vabler over hele kroppen. Har også fått det inni halsen.. Det var ikke no' særlig. Jeg tar vanlige Zyrtec-tabletter, men de hjelper dårlig når utbruddet først kommer. Jeg må liksom være føre var. Hvis jeg klarer det, går det som regel bra. Føler med deg!!! Vet hvor ubehagelig det er!! Det klør no' j*****!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå