fuerza Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Hvordan blir en tørr hud om man bruker fuktighetskrem som et tilegnet fet hud? Blir den fet da? eller enda tørrere? Jeg har blank hud, og bruker produkter tilpasset det uten at det hjelper mye. men etter dusj er jeg ganske tørr i huden, så nå begynner jeg å lure på om jeg egentlig har tørr hud, men har gjort den fet ved bruk av feil produkter. Så nå har jeg kjøpt fuktighetskrem for tørr hud, selvom huden min føles fet. Vil i teorien min hud bli enda fetere nå?
Nemesis Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Nå har ikke jeg et svar på det du spørr om, men bare et lite tips! Pass på at du ikke dusjer så lenge og i veldig varmt vann på denne årstiden. Det er nemlig med på å gjøre huden enda tørrere
Gjest Deception Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Sannsynligvis mangler huden din fuktighet, ikke fett. Det er derfor den blir blank, men kan føles tørr allikevel. En krem for tørr hud inneholder en god andel fett i tillegg til fuktighet, og brukt på en hud som er fuktfattig, men ikke fet, vil du kanskje oppleve at huden blir enda blankere.
smaksløk Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Det er et godt spørsmål...lurer ofte på det samme. Tror nok at årstida har litt og si også, for jeg måtte skifte ut ansiktskremen min med en enda fetere krem, vitapan faktisk. Det har gjort underverker,... hadde litt blanding av fet og tørr hud, men denne kremen er kjempe god! Er a vitamin og karbamid i den, og har fått mye jevnere og bedre hud! + at hvis jeg ikke bruker den en dag er ikke huden min avhengig av den, slik som det ofte er med andre ansiktskremer.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Deception: jeg har fettfattig solariumshud. hvoken dagkrem er å annbefale? er 30+ hvilke merker er best? skal på taxfree neste lørdag å skal handle inn litt.
fuerza Skrevet 25. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2006 Takk for svar alle sammen, jeg ble litt klokere :-) Og laaange, vaaaarme dusjer...følte meg litt truffet av den. Må kanskje skjerpe meg litt der
Gjest Deception Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Deception: jeg har fettfattig solariumshud. hvoken dagkrem er å annbefale? er 30+ hvilke merker er best? skal på taxfree neste lørdag å skal handle inn litt. ← Kanskje du kunne prøve min favorittkrem, Shiseido Bio-Performance Advanced Super Revitalizer N. Heftig pris, koster rundt 600, men kanskje ca 500 på tax free. Hvit krukke med sølvfarget lokk.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 takk du, det skal jeg prøve.
fuerza Skrevet 25. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2006 Jeg glemte forresten å spørre etter forslag til en fuktighetskrem som inneholder lite fett, men mye fuktighet? Gjerne en billig fra Cubus o.l., ettersom jeg er student og ikke har for mye å rutte med.
Gjest Deception Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 Jeg glemte forresten å spørre etter forslag til en fuktighetskrem som inneholder lite fett, men mye fuktighet? Gjerne en billig fra Cubus o.l., ettersom jeg er student og ikke har for mye å rutte med. ← Hva med Thermal Fix fra Vichy eller Hydrance Optimale fra Avène? Begge koster under 200 kroner.
Rainbow Brite Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 Et tips er i allefall å vente med å tilføre noe som helst fuktighet til det er gått ca et kvarter. Da har huden "roet seg" etter å ha blitt opphetet, og det er først da huden er mottakelig for å ta i mot fuktighet. Jeg sverger til jojobaolje (har nesten samme oppbygning som huden selv, virker dermed ved å stabilisere huden til et balansepunkt mellom tørr og fet hud - altså normal hud. Oljen er også antiseptisk og virker dermed rensende) Du trenger kun noen få dråper i håndflaten, gni hendene mot hverandre til du kjenner det blir varmt og klapp på huden. Du får kjøpt ren jojobaolje på apoteket, 100ml til ca 150 kroner. Bruker du den på den måten jeg beskrev er den veldig drøy. Du kan også bruke oljen i badevannet, eller i ørsmå doser dra gjennom håret, for å gjøre det glansfullt (men ikke bruk for mye, da blir det bare fett!!), du kan bruke den som rensemiddel og sminkefjerner, og om du vil, kan du spise den! Du får i hvertfall mye for pengene! :blunke:
Moo Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 (endret) Det høres ut som om du har blandingshud sånn som meg. Produkter for fet hud gjør huden min tørr og stram, og produkter for tørr hud gjør den fet. Selv bruker jeg en ansiktsvask som inneholder tea tre olje og en fuktighetskrem fra Nivea Visage som heter Aqua sensation. Den er veldig god syns jeg. Huden blir ikke blank og den føles lett og god. Og så lukter den friskt og godt! Dessuten er ikke produktene til Nivea testet på dyr. Endret 26. november 2006 av Moo
Rainbow Brite Skrevet 26. november 2006 #13 Skrevet 26. november 2006 Til gjengjeld er nivea det merket som flest reagerer allergisk på. (Husker desverre ikke hvor jeg leste det, så kan ikke komme med link) Jeg feks kan ikke bruke et nivea produkt en eneste gang uten at huden min eksploderer i eksem. Men det er klart ikke alle reagerer på det, hvis ikke hadde det jo ikke solgt! Det beste er vel å prøve seg frem til man finner noe ens egen hud trives med! :rosasmil:
smaksløk Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 Jeg tåler heller ikke nivea eller det merket med rød kork og hvit flaske fra apoteket;) husker ikke navnet...men ville bare påpeke igjen at vitapan krem (ikke salve !) fra apoteket er både billig og god, den inneholder ikke fett, men mye fuktighet...(en litt ekkel ting er at den inneholder urea , men dette er tydeligvis naturlig og bra for huden...)
Gjest Fantus Skrevet 26. november 2006 #15 Skrevet 26. november 2006 Jeg tåler heller ikke nivea eller det merket med rød kork og hvit flaske fra apoteket;) husker ikke navnet...men ville bare påpeke igjen at vitapan krem (ikke salve !) fra apoteket er både billig og god, den inneholder ikke fett, men mye fuktighet...(en litt ekkel ting er at den inneholder urea , men dette er tydeligvis naturlig og bra for huden...) ← Urea/karbamid er kjempebra for fuktfattig hud, det hjelper å holde vann igjen i huden.
Gjest Deception Skrevet 26. november 2006 #16 Skrevet 26. november 2006 Jeg tåler heller ikke nivea eller det merket med rød kork og hvit flaske fra apoteket;) husker ikke navnet...men ville bare påpeke igjen at vitapan krem (ikke salve !) fra apoteket er både billig og god, den inneholder ikke fett, men mye fuktighet...(en litt ekkel ting er at den inneholder urea , men dette er tydeligvis naturlig og bra for huden...) ← Vitapan inneholder peanøttolje, så å si at den er fettfri, er vel ikke helt korrekt. Selv fikk jeg kløe og eksem av denne kremen, men jeg vet at endel sykepleiere bruker den som håndkrem.
smaksløk Skrevet 26. november 2006 #17 Skrevet 26. november 2006 Vitapan inneholder peanøttolje, så å si at den er fettfri, er vel ikke helt korrekt. Selv fikk jeg kløe og eksem av denne kremen, men jeg vet at endel sykepleiere bruker den som håndkrem. ← var ikke å leste på tuba før jeg skrev akkurat. Vet bare at du ikke blir ekstremt feit i huden av den. Har aldri reagert på den, og den brukes også på barnerumper, så tenker nok at den er nokså mild og god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå