Gå til innhold

Når begynner dansen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kan for all del ha te også, men nei, ingen i min familie drikker te til kaker. Vi har aldri fått servert te til kaker i hans familie heller så vidt jeg kan huske (har vært i en del konf og barnedåp der, med altså slike kaketilstelninger)

Det er kaffe og brus som er det vanlige. Godt utvalg i brus selvsagt, ikke bare cola og solo.

Vi skal uansett ha et GODT utvalg av brus og gode alkoholfrie alternativer til maten (for dem som ikke vil ha brus til maten, men de mange mindreårige skal nok i hovedsak ha brus, og det skal jeg også) for dette er en sak jeg brenner litt for. Senest før helga var jeg på et arrangement hvor det måtte antas at ikke alle skulle drikke (det var tross alt i jobbsammenheng og mange skulle kjøre hjem etterpå, og det begynte jo rett etter lunsj...) Det var tilbudt mozell som alternativ ved ankomst. Til maten var det vin, rød eller hvit, og et par flasker farris som var alternativene. Jepp, jeg visste at det ville blir slik, klok av skade fra tidligere år, så min velskomst-mozell varte hele måltidet den. (for det er da ikke alle som er så glad i farris...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har beregnet 3 timer til middagen, men vi er 40 stk, og har ingen store talere i familien.. vi har heller ikke 2.gangs servering av hovedrett. kommer også å gi beskjed om at talene bør være korte.

et tips angående kakekutting: i følge engelsk tradisjon (som vi følger) kuttes kaken av brudeparet rett etter middagen er ferdig, mens alle fortsatt sitter til bords. Bryllupskaken står da på et eget bord i middagslokalet.

Deretter tas kaken bort, og blir kuttet opp i passelige biter av servitørene, for å bli servert sammen med kaffe avec senere.

Dere kan jo kanskje gjøre noe lignende?

Jeg er litt usikker på om vi da skal danse, og SÅ serveres kake, eller at vi serverer kake først, også danser vi ca 30 min senere...

Cognac/likør serveres sammen med kaffe til kake. Det er det som er kaffe avec.

håper du ble bittelitt klokere :):klem:

Skrevet

Nope, den slags kakekutting er ikke aktuelt for oss, vi skal ha et sunnmørsk kakebord (som lett omtales som "en kake til hver", men så ikke er det nok ikke, men mange kaker blir det!)

Jeg har fått bekreftet at det skal være stilt klokken 02 (og deretter skal alle gaver og all alkohol ut av lokalet) så da er det bare å få til en timeplan som får plass til alt.

Vi har jo mange gjester og middagen TAR tid, vi får se hva vi får til etterhvert.

Det ordner seg vel.

Jeg har en tentativ plan liggende hjemme, glemt å skrive den inn på nett, det blir vel noe i den retning (middag, ta bilder og mingle, kake og deretter dans med kakene tilgjengelig en stund)

Skrevet

Men om man ikke har tre retters middag, men tapas uten desert, når serverer man da kaker? Den bør vel kanskje serveres tidligere siden vi ikke har desert? Hmmm eller kanskje vi skal bestille desert likevel? Tenker dansen må komme etter kakene for oss, om vi serverer dem litt tidlig, men er litt redd for at det liskom blir litt lite å "gjøre på" om vi har kakene så tidlig???

Forslag?

Skrevet

Vi har sein vielse og dermed ikke middag før i 18-18.30 tiden. Med 3 retters middag, tror jeg de fleste setter pris på en pause i inntaket. Man må jo få tid til å gå rundt å prate med folk også! + se på gaver etc

Tror vi skjærer i kaka og hiver oss i valsen, så har vi satt igang både kakespising og dansing, og det får være opptil våre 80 gjester å gjøre det de lyster! Siden minst 50 av disse er mellom 30 og 40 år så tror jeg det blir mer fokus på en real fest egentlig! For oss blir kake kun en tradisjonsting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...