Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt og drakk vin, og det var så romantisk.

Plutselig sier han; "du burde gå å trene, hvis du gjør det kan du bli enda mer sexy."

Setningen går sakte gjennom hodet mitt, og når den er ferdig tolket etter min mening mente han det slik; "du er blitt smellfeit, gå å tren av deg det der fettet!"

:ler:

Uannsett, et slikt "hint" tar jeg, så nå skal jeg begynne å trene!

Måten han sa det på var egentlig ganske bra, han prøvde å jo å si det uten å såre meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glimrende sagt ! :)

selv er jeg ikke feit, men i de siste to år har jeg muligens fått en 8 kilo over ideellt, som følge av .....tja...........jeg er 36.

Min kone sier ikke slikt. Hun er utrolig mye mer "upolert" i sine hint........hehe

Ser dere nå hvor taktfulle menn kan være, i motsetning til kvinner...........?

hehe ;)

Skrevet (endret)

:overrasket:

Hadde nok ikke tok i mot dette kommentar så godt som du gjorde....

Men det viser da at dere er veldig trygge på hverandre. Det er jo bra. :)

Endret av royaltrux
Skrevet

Jeg fikk høre dette på en første date en gang- angrer at jeg ikke reiste meg og gikk. Det var kun snakk om 3-4 kg for mye.

Det kommer helt an på hvor godt man kjenner hverandre og hvilken setting det er, synes jeg, og det høres ut som du tar det ganske humoristisk.

Skrevet

Dette betyr ihvertfall at han bryr seg masse om deg! Syns det er flott jeg, at han sier det. Han vil at du skal holde deg frisk, sunn, og dessuten attraktiv slik at dere kan ha glede av hverandre i god fremtid..;)

Det er jo viktig å si ifra hvis en partner legger på seg litt mer enn vanlig, slik at en i alle fall unngår en kinkig situasjon etter flere år med vektøkning..

Skrevet

At du trener fordi han sier det syns jeg høres feil ut men.. Du trener vel fordi du vil det selv? Eller...?

Skrevet

Har en lignende historie fra noen år tilbake, bare litt drøyere. Jeg stod naken foran en fyr jeg hadde truffet kvelden før (eller muligens et par dager før) også sa han noe sånn som: "Det er ikke det at du er for tjukk, du burde bare stramme opp litt!"

Kjiiiiiipt.

Skrevet

Jeg synes ikke det var en særlig hyggelig kommentar, og det hadde jeg nok gitt klart uttrykk for.

Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)
Dette betyr ihvertfall at han bryr seg masse om deg! Syns det er flott jeg, at han sier det. Han vil at du skal holde deg frisk, sunn, og dessuten attraktiv slik at dere kan ha glede av hverandre i god fremtid..;)

Det er jo viktig å si ifra hvis en partner legger på seg litt mer enn vanlig, slik at en i alle fall unngår en kinkig situasjon etter flere år med vektøkning..

Jeg klarer ikke å se det på denne måten, for er det egentlig farlig med noen få kilo for mye? Og jeg tror ikke han sa det på grunn av helsen hennes, for da ville han sagt det i stedet for å si at hun ville bli mer sexy.

Så det jeg hørte var: "du er ikke så sexy lengre, men trener du vil du bli det", og er det egentlig fint sagt?

Til TS, du tar det bra, for jeg hadde ikke reagert som deg. Jeg ville blitt irritert på noe slikt, for man sier ikke noe slikt.

Endret av Madam Felle
Skrevet

ille når partner'n vil forandre på deg..

Uansett hva det er..

Jeg hadde nokk ikke tatt det med et smil. :overrasket:

Han får ta meg som jeg er,eller la vær...

Skrevet

Huff, dette hadde jeg taklet heller dårlig dersom samboeren min hadde sagt noe som dette. Mulig det har noe med at jeg har slitt med litt sykt syn på kroppen min oppigjennom årene...

Skrevet

Fint at du tar det så konstruktivt, TS! Jeg synes ikke han var ufin eller ekkel på noen måte; han sa jo bare at du vil bli enda mer sexy om du trener. Bedre å si fra på en fin måte i god tid før det blir alt for mye vektøkning (har opplevd et forhold der kjæresten min gikk opp noen titalls kilo, det ødela en god del av tenningen for min del), enn å vente og muligens miste forholdet på grunn av manglende tenning..

Skrevet
Jeg klarer ikke å se det på denne måten, for er det egentlig farlig med noen få kilo for mye? Og jeg tror ikke han sa det på grunn av helsen hennes, for da ville han sagt det i stedet for å si at hun ville bli mer sexy.

Så det jeg hørte var: "du er ikke så sexy lengre, men trener du vil du bli det", og er det egentlig fint sagt?

Til TS, du tar det bra, for jeg hadde ikke reagert som deg. Jeg ville blitt irritert på noe slikt, for man sier ikke noe slikt.

Et par-tre kilo, nei. Problemet kommer hvis man saaakte legger på seg.. Først går man opp ett kilo, og tenker gjerne, "Jaja, -ett- kilo er da ikke så mye". Så går det gjerne en stund, og så kommer et kilo til.. men ett kiko er jo ikke så farlig.. og sånn fortsetter det, et kilo av gangen, som jo ikke er farlig.. men legger man sammen alle "bare ett kiloene" så har man gjerne lagt på seg 10 kg over de siste tre-fire årene.. Og det kan få resultater for helsen. Det beste er å passe vekten, ikke tenke at "bare ett kg" er ok.

Jeg synes typen til TS fant en fin måte å si at han synes hun burde passe litt på vekten sin. Han gikk tydelig inn for å ikke såre henne. Selvsagt aldri kjekt å få høre at man er "feit", men hvis han er bekymret for helsen hennes, og i tillegg gjerne er bekymret for at hun bare skal bli langsomt større og større, til det blir turn-off for ham, så synes jeg det er greit å si ifra.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde tatt det like fint som deg. ;)

Skrevet

Er nok mer at han vil at jeg skal være fastere enn at han tenker helse.

Samme dagen så vi på tv og ei dame stod å viftet med rumpa si, som var skikkelig stram sprett rumpe, og da jeg så bort på ham, kom det bare et åååååh fra ham og et sånn "hun så bra ut blikk".

Tror han hintet frempå at sånn bør jeg se ut.

Men altså, jeg er ikke såret, jeg er veldig glad for at han sier ifra.

Tenk om han ikke sa noe, det ville vært mye verre.

Jeg trenger et slik puff for å komme i gang. :)

Skrevet (endret)

Hvordan i heite skal man si ifra da? Det er jo en faktisk problemstilling om noen begynner å legge på seg så man ikke kan tenne på dem lenger, og det blir jo ganske tragisk å bare la det skje uten å si ifra...

Enten kan man si det taktfullt og på den måten bevisstgjøre partneren sin, eller så kan man holde kjeft og bli mer og mer misfornøyd med måten han/hun ser ut.

Enkelt valg synes nå jeg. Jada, er enig i at det viktigste befinner seg på innsiden, men det er bedre å ha noen som vet å vedlikeholde seg BÅDE på innsiden og utsiden enn bare en av delene...right? :-D

Innlegget er ment generelt og ikke spesifikt til TS. Jeg synes du tok det veldig bra! Applaus! :klappe:

Endret av SW20
Skrevet

Syns TS hadde helt riktig innstilling til det hele jeg :)

man kan vel ikke bli fornærmet...

ikke snakk om å forandre en personlighet her vel..?

..og vi kvinner,vi ville jo aldri funnet på å forsøke og forandre mannen i vårt eget bilde vel.... :ironi:

;)

man skal elske og ta vare på hverandre!

Skrevet

Et lite hjertesukk her, fra en mann.

Jeg har, som man ser av mitt innlegg over, hørt den direkte varianten. Jeg er ikke feit, men kunne ha hatt godt av å kvitte meg med en rundt 8 kilo.

helt greit.

Men jeg har i løpet av mitt liv hørt ufattelig mange kvinner som har brukt "hør, mannen min! nå er du blitt feit her. du har bacon på magen!"

Så mitt spørsmål er..og jeg vet at jeg setter ting på spissen, og overser nyanser:

Hvorfor i all verden forventer dere at menn skal tåle det, når dere ikke tåler det selv?

Milo

Skrevet

Samme dagen så vi på tv og ei dame stod å viftet med rumpa si, som var skikkelig stram sprett rumpe, og da jeg så bort på ham, kom det bare et åååååh fra ham og et sånn "hun så bra ut blikk".

blikk skrev hun...

Han kommenterte ikke!

Kvinnens lodd i livet er å tolke ting i hjel!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...