Gå til innhold

Ble tvunget

Gjest Gjest_tuva_*

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Uff, det var utrolig trist å høre! :(

Det går an å anmelde selv om forbryteren er i utlandet, men saken blir nok henlagt pga. manglende ressurser :( men du ble voldtatt, det er ikke no tvil, og jeg synes du bør kontakte et voldtektsmottak, få testet deg for sykdommer, og komme i prat med en terapeut. Dette hjalp meg da lignende skjedde meg på en bursdagsfest til ei venninne i januar... Da ble jeg dopa ned av to gutter og voldtatt av begge, mens jeg var i påvirket tilstand. Det var også vitner tilstede i leiligheten. Skummelt. Heldigvis klarte jeg å sende to ord i en tekstmelding til ei god venninne, som reagerte og "tvang" meg på legevakta dagen etter. Evt. kan du ta kontakt med DIXI, der får du hjelp til å bearbeide opplevelsen og fjerne skyldfølelsen. Når det gjelder kjæresten, så velger du selv om du vil fortelle ham eller ikke. Jeg sa ingenting. Men så hadde ikke jeg og eksen så veldig god kontakt heller da... Sier jo sitt. Men det er opp til deg.

Lykke til!

:klem:

Endret av genacvale
Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Og når hun sier "skitten" tror jeg at hun mener den urene følelsen voldteksofre/overgrepsofre ofte har.

Det skjønte jeg også. Poenget mitt med å spørre hva hun gjorde som var skittent var at selv om hun føler seg skitten så gjør nok hverken kjæresten eller andre det.

Som andre her sier, ts, så bør du i det minste snakke med en psykolog om dette.

Gjest Gjest_tuva_*
Skrevet

Før jeg ble sammen med typen min var jeg jomfru, og jeg tror det betyr ganske mye for ham, og jeg er redd han ikke vil like det om jeg har blitt tatt av noen andre, selvsagt er det verre om jeg hadde vært utro.

Jeg tror ikke jeg trenger å gå til psykolog.

Jeg føler meg helt okay.

Jeg synes bare det er ekkelt å tenke på det.

Jeg hører fortsatt lyden fra når han åpnet buksesmekken.

Når jeg tenker på det så prøver jeg å huske hvor mye krefter jeg brukte på å skuffe ham bort fra meg.

Jeg tenker mest at jeg burde hylt/gjort mer motstand.

Det er derfor jeg føler at det delvis er min skyld.

Men jeg klarer ikke huske hvor mye motstand jeg gjorde.

Men jeg klarte å få ham av meg ganske fort, så jeg må jo ha dyttet ham litt hardt.

Han ble jo sur etterpå, så han kan ikke ha gått vekk frivillig.

Det var blødt på bakken nedfor meg, så han kom ikke inni meg.

Men uannsett, det går nok bra, jeg ble jo ikke tatt med vold, han slo meg jo ikke.

Jeg kommer nok over det.

Må bare få tatt tester og sånn, og slutte å tenke på det etterpå.

Skrevet

Det er IKKE din feil!!

Aldri tro det! Du sa nei, ikke gjør det, prøvde og dytte han. Det er ikke din feil. tror du det kommer du til slutt og innbille deg at alt er din feil, undertrykke det og få trsite tanker.

Kjære deg, du må melde han til politiet. Vær så snill.

Fortell det til politiet og samboeren din.

Skrevet (endret)

Du bør aboslutt få sjekke deg, før ting går for langt... Og husk kondom med kjæresten din fram til du vet noe...

Endret av Labomba_83
Skrevet

OG

det er IKKE din feil!!!!

Det at det skjedde har ingenting med deg å gjøre, en gutt burde klare å ta et nei for et nei! Og du sa tydelig ifra at du ikke ville, da burde han ha sluttet! ABSOLUTT ikke din feil!!!!!

Du sier det er for sent å anmelde det? Du kan jo kanskje snakke med politiet hos deg, kanskje det er noe de kan gjøre, de kan i alle fall fortelle deg hva du kan gjøre. Du kan ikke gjøre dette ugjort, men du kan kanskje hindre at det skjer med andre jenter! OG du burde fortelle kjæresten din det, sannheten har det med å komme frem. Og da er det best at du forteller han det. Kan også være at du oppfører deg på en annerledes måte som du ikke merker, men som han merker. Han er en god støttespiller for å hjelpe deg gjennom slike situasjoner.

Skrevet

For meg høres ut som om du har store problemer med det som har skjedd, og det er ikke rart. Dine personlige grenser ble invadert av et annet menneske. Det er naturlig å forsøke å beskytte seg selv mot de sterke inntrykkene noe slikt er ved å bagatellisere, rasjonalisere og fortrenge. Det som er uheldig med det, er at du kan få problemer i ettertid. Spesielle lukter, lyder, stemninger e.l. kan utløse angstreaksjoner hos deg lenge etterpå, og gjøre at du får problemer med å håndtere de sterke følelene under overflaten. Å få bearbeidet hendelsen og følelsene dine raskt, vil kunne hjelpe deg å komme videre i livet. Du sier at du hører lyden av buksesmekken hans. Det er en form for flashback som gjør at du kastes tilbake i hendelsen. Dette kan bli enda mer hemmende på sikt, og låse seg mer fast.

Det høres ut for meg som om du har en sterk skyldfølelse for det som skjedde. Tror det kunne være til hjelp for deg å få snakket med en utenforstående om det som skjedde, noen som kan noe om problematikken, og som kan hjelpe deg med bearbeiding, og som du kan få støtte fra i forhold til å klare å face å snakke med kjæresten din. Dersom han er en fornuftig kar, vil han gi deg den omsorgen du trenger og ikke bebreide deg for dette.

Det er noen linker her som kanskje kan være til help for deg. http://www.barneombudet.no/cgi-bin/barneom.../imaker?id=2491

Skrevet

Huff, kjære kjære deg, dette var utrolig leit å lese...

Først av alt. Dette er en klar voldtekt. Dette du sier her om at han ikke slo deg eller tok deg med vold, er helt irrelevant. Dersom det var mot din vilje, er det voldtekt, uansett om du gjorde mye eller lite motstand, og uansett om han var brutal eller ikke. Du sa nei, og det er nok. Han hadde ingen rett til å gjøre som han gjorde!

Videre har jeg ikke så mye å si, som ikke har blitt sagt før, annet enn å be deg anmelde det, uansett om det er så lenge siden at det ikke finnes fysiske beviser, og uansett om det va i et annet land. Prat med en psykolog. Og kjære deg, snakk med kjæresten din. Dersom han blir sur, eller synes du er skitten pga noe slikt som dette er han absolutt ikke noe å samle på. Han vil sikkert støtte deg i denne vanskelige situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...