Gjest Gjest_tuva_* Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg var, på oppfordring av typen min, ute alene på byen. Han ville at jeg skulle ha det kjekt, da han var for syk til å være med ut. Jeg syntes det var kjedelig og var egentlig på vei hjem da jeg møtte en fyr. Han tilbød meg en drink, og vi fant en god tone. Snakket sammen om alt mulig. Han virket som en ordentlig fyr, og jeg tror fortsatt han er det... Jeg tenkte det var nokså uskyldig, og lot ham spandere mer på meg. Plutselig var jeg litt full, forstod det egentlig dagen etter, ikke i øyeblikket. Uannsett, han ville ha meg med til en nattklubb. Han drakk ikke og sa vi kunne kjøre bort. Jeg sa nei, at jeg aldri ble med fremmede i en bil. Han så ikke ut til å forstå det, men ga seg tilslutt, så vi gikk bort. Jeg elsker å danse, og typen min har sagt at det er greit for ham om jeg danser med andre. Så vi danset en stund. Så gikk vi ut igjen. Når jeg tenker nå, så må jeg ha vært veldig full, mens han ikke hadde rørt en dråpe alkohol. Jeg satte meg på et sementgjerde, for å se på utsikten nedenfor. Det var stupbratt bak gjerde. Plutselig bøyde han seg over meg og begynte å kysse meg på halsen, men han tok hånda mellom beina mine. Jeg hadde skjørt på meg så det var lett for ham. Jeg begynte med en gang å protestere, men han presset seg mellom beina mine og knepet opp buksa, og tok den inn. Jeg sa nei, ikke, nei, jeg vil ikke, mens jeg holdt en hånd på hver av skuldrene hans å presset ham bort fra meg, han kan ikke ha holdt på mer en noen få sekunder, da jeg klarte å dytte ham av meg. Jeg tror han kom akkurat utforbi meg, fordi jeg husker det var bløtt rett nedforbi meg. Først ble han sur, og sa; hvorfor gjorde du det? Jeg begynte å gå uten å svare ham, men da løp han etter meg og begynte å si unnskyld. Jeg kom meg hjem, og vekk fra ham. Dagen etter hadde jeg den verste bakrusen jeg har hatt. Hver gang jeg tenker på det som skjedde blir jeg kvalm. Jeg føler det er min skyld fordi jeg var så uforsiktig og la opp til det. Han må jo ha trodd at jeg ville. Han hadde jo ikke drukket noe, så det var ikke noe han gjorde i fylla. Jeg har ikke sagt noe til typen min, jeg vil helst glemme det. Jeg tenker at han fyren egentlig er okay, at han egentlig angrer seg, men at han ble for kåt til å kontrollere seg. Jeg vet liksom ikke. Dette skjedde på en ferie i utlandet med typen min, for noen uker siden. Altså det var ikke i norge.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Min mening; du ble dopet og voldtatt. Fortell det til typen din og gå så og meld det.
Gjest Gjest_tuva_* Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Min mening; du ble dopet og voldtatt. Fortell det til typen din og gå så og meld det. ← Jeg tør ikke fortelle ham det.. Dopet, nei, jeg var jo ganske klar, altså jeg husker alt. Men var syk hele dagen etter.
Gjest Talula Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg vil ikke si at dette var din skyld, et tydelig nei må respekteres. Det kan godt være som gjest sier, at du kan ha blitt dopet av denne personen. Men det er klart at man setter seg kanskje i en litt utrygg situasjon når man går helt alene på byen i et annet land, hvis jeg har forstått det riktig, uten at jeg på noen måte mener å forsvare en slik handling. Det han gjorde var helt klart galt. Hvorfor tør du ikke fortelle kjæresten din om dette? Endret 25. november 2006 av Talula
Gjest Eir Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Min mening; du ble dopet og voldtatt. ← Hvorfor tror du det er dop med i bildet når hun ikke har noen som helst indikasjoner på det? Og å bli sjenket og voldtatt er da ille nok i seg selv det også...
Gjest Gjest_tuva_* Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Så dere vil si det er en voldtekt? Men det varte ikke mer enn noen sekunder, men det var jo fordi jeg klarte å dytte ham vekk. Jeg er så glad jeg fikk ham vekk før han kom inni meg. Jeg forstår ikke hvordan han kan komme så fort. Jeg kan uannsett ikke anmelde noe, det er jo flere uker siden, i et annet land, og jeg vet ikke noe om ham. Jeg er redd typen min vil synes jeg er skitten eller noe, jeg vil helst ikke si det. Men hvis jeg hadde sagt dette til politiet, ville de bare ledd av meg og sagt at jeg la opp til det selv, eller vil de mene at det er en voldtekt?
Gjest Talula Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Uansett om det bare varte noen sekunder så mener jeg det er voldtekt. Jeg kan ikke forestille meg at politiet skulle le av deg og sagt det var din skyld. Men det er klart det blir vanskelig å anmelde når du ikke vet noe om ham, og det var i et annet land.
Gjest Eir Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Jeg usikker på å kalle det voldtekt, siden det ikke ble fullbyrdet, men det er uansett ett overgrep fra hans side. Politiet skal ta alle anmeldelser seriøst, uansett, men problemet med slike saker er at de som regel blir henlagt, fordi det er ord mot ord. Og i ditt tilfelle finnes det neppe fysiske bevis en gang, siden det ikke var fullbyrdet samleie. Hvorvidt du ønsker å fortelle det til typen din må du bedømme selv, som kjenner han. (Og jeg tror ikke han fremmede er en ordentlig fyr, tvert imot virker han svært beregnende som holder seg edru og sjenker jenter på den måten, for så å prøve seg på dem.)
Gjest Talula Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 Eir har et poeng her, det var ikke fullbyrdet. Det er iallefall et overgrep og et voldtektsforsøk, selv om jeg heller i retning av at det er en voldtekt. Jeg vet ikke helt hva definisjonen på det er.
Gjest Elfrida Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 Jeg trodde fullbyrdet voldtekt var samleie mot den enes vilje, så jeg skjønner ikke hvorfor dere mener det ikke var fullbyrdet, selv om det kun varte noen få sekunder.
Gjest Gjest_tuva_* Skrevet 25. november 2006 #11 Skrevet 25. november 2006 Hvis det er fullbyrdet, er det hvis han kommer inni meg? Han tok den inn, og så tok han den "inn&ut" ca.5 ganger før jeg fikk ham bort. Aaah, det er ikke noe å gjøre med det nå uannsett. Skal fortrenge det, er godt igang.
Gjest Elfrida Skrevet 25. november 2006 #12 Skrevet 25. november 2006 Hvis det er fullbyrdet, er det hvis han kommer inni meg? ←Nå tror jeg kanskje man blander fullbyrdet samleie og fullbyrdet voldtekt. Det er ikke slik at man ikke kaller det voldtekt hvis ikke overgriperen har hatt orgasme!
Gjest Bellatrix Skrevet 25. november 2006 #13 Skrevet 25. november 2006 Så dere vil si det er en voldtekt? Men det varte ikke mer enn noen sekunder, men det var jo fordi jeg klarte å dytte ham vekk. Jeg er så glad jeg fikk ham vekk før han kom inni meg. Jeg forstår ikke hvordan han kan komme så fort. Jeg kan uannsett ikke anmelde noe, det er jo flere uker siden, i et annet land, og jeg vet ikke noe om ham. Jeg er redd typen min vil synes jeg er skitten eller noe, jeg vil helst ikke si det. Men hvis jeg hadde sagt dette til politiet, ville de bare ledd av meg og sagt at jeg la opp til det selv, eller vil de mene at det er en voldtekt? ← Du har da ikke gjort noe skittent, er det skittent å ha på seg skjørt? Er det skittent å danse? Jeg skjønner ikke hva skittent du har gjort. Politiet vil definitivt ikke le av deg om du anmelder. Spørsmålet er om de får gjort noe hvis det var i utlandet. Har du navn på han da?
Gjest Bellatrix Skrevet 25. november 2006 #14 Skrevet 25. november 2006 Jeg usikker på å kalle det voldtekt, siden det ikke ble fullbyrdet, men det er uansett ett overgrep fra hans side. Politiet skal ta alle anmeldelser seriøst, uansett, men problemet med slike saker er at de som regel blir henlagt, fordi det er ord mot ord. Og i ditt tilfelle finnes det neppe fysiske bevis en gang, siden det ikke var fullbyrdet samleie. Hvorvidt du ønsker å fortelle det til typen din må du bedømme selv, som kjenner han. (Og jeg tror ikke han fremmede er en ordentlig fyr, tvert imot virker han svært beregnende som holder seg edru og sjenker jenter på den måten, for så å prøve seg på dem.) ← Det blir vel kanskje definert som voldtekt, eller i hvert fall voldtektsforsøk.
Gjest Bellatrix Skrevet 25. november 2006 #15 Skrevet 25. november 2006 Han tok den inn, og så tok han den "inn&ut" ca.5 ganger før jeg fikk ham bort. ← Definitivt voldtekt.
Gjest Talula Skrevet 25. november 2006 #16 Skrevet 25. november 2006 Enig med Bellatrix, det er voldtekt.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 25. november 2006 #17 Skrevet 25. november 2006 Selvfølgelig er det voldtekt selv om gjerningsmannen ikke nødvendigvis oppnår en utløsning eller en orgasme. Men en ting som ingen har kommet inn på her er vel det med sykdommer. Det virker som han ikke brukte kondom siden du kjente noe "bløtt rett på utsiden". Det er sikkert ikke noe gøy å høre, men dette er noe du absolutt ikke skal fortrenge. Det er ikke deg det er noe feil med. Fortell det til kjæresten din, om han ikke forstår det, er han ikke noe å samle på, har du en god kjæreste hjelper han deg med å anmelde det, og etter det drar du til legen for å teste deg for eventuelle sykdommer. Både for din egen og for kjæresten din sin skyld. Lykke til! Håper det ordner seg for deg.
Gjest niomi Skrevet 25. november 2006 #18 Skrevet 25. november 2006 Du er definitivt voldtatt. Men det er ingen vits i å anmelde, da det er så lenge siden, så det finnes ingen beviser lenger. Men du bør få testet deg for seksuelt overførbare sykdommer. Og du må nok fortelle det til kjæresten din, ihvertfall dersom dere har et sexliv. For HIV kan ta opptil 4 måneder eller noe sånt før man kan påvise det. Og derfor må du og din kjære bruke kondom fram til da. Lykke til, ts!
Lupus Skrevet 25. november 2006 #19 Skrevet 25. november 2006 Dette fortoner seg for meg som en voldtekt,om det er fullbyrdet eller ikke er jo helt uintressant. Dette bør du ta opp med kjæresten din, min samboer har opplevd noe lignende og jeg anbefaller deg på det sterkeste å snakke med din kjæreste om det. Slike ting går ikke bort av seg selv, å ha sånne skjeletter i skapet kan til slutt få innvirkning på samlivet deres. Å melde dette er jo en mulighet, men med tanke på at det er i et annet land, at det er lenge siden osv så vil vel jakten bli resultatløs. Det viktigste her, sånn som jeg ser det, er å få ting opp i dagen og få snakket om det. Jeg tror på ingen måte at han vil se på deg som skitten, om han elsker deg vil han møte deg med empati på dette. Få det ut, snakk om det, få ting på det rene, men ikke utelat deler av historien fordi du vil skjerme han osv. Det vil bare føre til tanker og spørsmål fra hans side senere. Min erfaring er at om dette ikke gjøres noe med så går det veldig dårlig. Men, folk er jo forskjellige. Jeg håper uansett at det løser seg for deg og at mannen som gjorde dette mot deg "uheldigvis" sjanglet ut i veibanen med forbigående tungtrafikk på vei hjem. Det løser seg alltid vet du
Mrs N Skrevet 25. november 2006 #20 Skrevet 25. november 2006 Jeg synes du bør anmelde det uansett om det er lenge siden. Jeg synes også at du bør ta kontakt med en psykolog så du forhindrer psykiske problemer i fremtiden på grunn av dette. Og når hun sier "skitten" tror jeg at hun mener den urene følelsen voldteksofre/overgrepsofre ofte har. Dette er noe en psykolog også kan hjelpe deg med. Politiet kan nok ikke gjøre mye med saken nå, men hvis du anmelder har du i alle fall rapportert saken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå