Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan..

Det plager meg at jeg har hår på overleppa,vel, alle har vel det, men jeg har litt mye.Vurderer å vokse, men er redd for at det kommer ut mer og mørkere hårvekst.

Er det noen som har gjort dette?Vil dere anbefale/fraråde det?

Skrevet

Jeg venter spent på en forklaring fra noen som mener det blir mer eller mørkere hårvekst av å vokse (eller å barbere, eller hvilken som helst type hårfjerning egentlig).

Jeg vil nemlig gjerne vite hvordan det skal kunne gå for seg, rent fysisk.

Til svar på ditt spørsmål, kan jeg si at jeg har vokset overleppen i flere år, og ikke merket noen endring. Men selv om det skulle skjedd en endring, ville jeg heller trodd at det skyldtes økende alder - det var jo økende alder som fremkalte behovet for voksing i utgangspunktet.

Bruker Veet voksstrips for sensitive områder. Jeg er nøye med å rense etterpå, først med ansiktsvann og så med klorhexidin, da slipper jeg som regel småkviser.

Skrevet

Kan dere komme med noen tips om hvordan dere gjør det? Mine hår vokser fra nesen og ned mot munnen og da hjelper det jo ikke det spøtt å tra av voksstripsen fra sida. Alt håret sitter jo igjen. Jeg bruker hårfjerningskrem og er forsåvidt fornøyd med det, men jeg skulle gjerne ha fått til voks fordi det holder håret unna lenger.

Og nei, du får ikke mørkere eller stivere hår av barbering, voksing mm. Det KAN selvfølgelig skje, men da er det mer sannsynlig at du f.eks. har en hormonubalanse. Barbering kutter av hårene ved hudoverflaten og har ingen innvirkning på hårsekkene nede i huden.

Skrevet
Kan dere komme med noen tips om hvordan dere gjør det? Mine hår vokser fra nesen og ned mot munnen og da hjelper det jo ikke det spøtt å tra av voksstripsen fra sida. Alt håret sitter jo igjen.

Jeg glatter ut voks-stripsen med håret, holder huden stramt, tar tak i stripsen ytterst på siden og røsker innover og oppover. Får som regel med alt.

Skrevet

Hvis dere er usikre, få det gjort profesjonelt på salong. Tryggest og best - og ikke særlig dyrere heller.

• 1 år senere...
Skrevet
Hvis dere er usikre, få det gjort profesjonelt på salong. Tryggest og best - og ikke særlig dyrere heller.

Hvor mye koster dette på salong, noen som vet? Skal i bryllup snart og vil ikke ha sånn dunbart. :)

Skrevet

Jeg vokser og har ikke merket noe til hverken mer, stivere eller mørkere hårvekst. Jeg bruker ganske små strips, drar ut huden så den er stram og drar oppover. Litt vondt og nyser som regel etterpå, men ikke uhorvelig vondt.

Skrevet

Jeg vokser overleppen selv, kunne ikke vært lettere. Jeg bruker Veet Cold Wax Strips til ansikt. Gjør ikke noe vondt heller. Bruker den også til å vokse mellom øyenbrynene. :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

hei

Jeg har vokset overleppe både på hudpleiesalon og hjemme selv. Og jeg synes faktisk det var mer behagelig å gjøre det hjemme selv, Det gikk kjempe greit, da vet du akkuratt nå det vil gjøre bittelitt vondt, og det gjør egentlig ikke så vondt heller som man skal ha det til. Og det er jo så billig å gjøre det selv. Jeg kjøpte et nytt produkt de har fra Veet.( Jeg fant den på H&M) En voks tube med strips. kjempe enkelt å påføre, og god forklaring i bruksannvisningen. kosta 120 kr ca og varer til 25+ anisktsbehandlinger. Brukte det samme produktet til øyenbrynene. Kjempe bra resultat. og ikke så veldig vondt.

Jeg har faktsik hørt på hudpleiesalongen at når man vokser i motsetning til å barbere vokser de nye hårene ut enda litt mykere og lysere.

Milla

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som vokser:

hvordan unngår dere å få sår?

Jeg får det og har sluttet med voksing - er jo ikke så pent med sår under nesa da. :sjenert:

Også hadde jeg problemer med å få lagt stripsen sånn at alt hår kom med. Plutselig kunne det stå igjen et bittelite område med noen få hår - ikke så pent det heller. Hvordan ordner dere det?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mye koster dette på salong, noen som vet? Skal i bryllup snart og vil ikke ha sånn dunbart. :)

Gjorde dette før påske på en salong i Trondheim, med varmvoks. Betalte 195,- Gikk kjempefort og resultatet ble fint! Litt rød den første timen men det gjorde ikke vondt. Hun hudpleieren (?) drysset på talkum før hun tok på varmvoksen, for at huden ikke skulle sette seg fast i voksen. Etterpå smurte hun på en olje som skulle berolige huden eller noe sånt.

Skrevet

Jeg betalte litt under 120 kr for det på salong :) Fort gjort. Det eneste som irriterer meg at en kan se på huden at hår er blitt fjernet. Jeg blir mye lysere der voksen har vært. Noen som har opplevd det samme?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg betalte litt under 120 kr for det på salong :) Fort gjort. Det eneste som irriterer meg at en kan se på huden at hår er blitt fjernet. Jeg blir mye lysere der voksen har vært. Noen som har opplevd det samme?

Det er rett og slett fordi huden din har blitt "peelet" på en måte. Det øverste hudlaget blir med voksen. Ikke hele laget kanskje, men en del av det.

Derfor anbefales det ikke å peele et par dager etter voksing.

men det lyse skal ikke synes lenge da...

Gjest Huldali
Skrevet

Hvis man ikke ønsker å vokse går det an å bleike hårene på overleppa. Hvis det er mørke hår som er problemet og ikke kraftig hårvekst. Veet har en hårbleking for sensetive områder blant annet ansikt. Fungerer veldig bra.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har prøvd elektrolyse, og kan anbefale det.

Det er noen år siden jeg gjorde det hos hudpleier, og hun tok 190,- for 30. min.

Det har sikkert blitt litt dyrere, men er absloutt verdt det. Har ikke sett snurten av barten siden :ler:

Husker ikke hvor mange behandlinger jeg trengte, men det avhenger av hvor mye hår som skal fjernes og hvilken fase de er i.

Skrevet
Bruker Veet voksstrips for sensitive områder. Jeg er nøye med å rense etterpå, først med ansiktsvann og så med klorhexidin, da slipper jeg som regel småkviser.

Samme her! Har heller ikke sett mørkere, tykkere hår. Fungerer fint. Kan være litt rød og irritert samme dag og dagen etter og få småkviser innimellom, men de går fort bort. jeg vurderer faktisk å prøve med sånn vibratorrens som jeg bruker etter å ha tatt bikinilinjen. Kanskje det vil hjelpe. Norn som har brukt det etter voksing av overleppe?

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Heisan..

Det plager meg at jeg har hår på overleppa,vel, alle har vel det, men jeg har litt mye.Vurderer å vokse, men er redd for at det kommer ut mer og mørkere hårvekst.

Er det noen som har gjort dette?Vil dere anbefale/fraråde det?

• 4 uker senere...
Gjest megja
Skrevet

Jeg har netopp vokset overlippen , følte jeg hadde får mye dun der , selv om de var lyse så var jeg ikke akoratt komfertabel med det.

Det gjorde ikke så vont , men noen så vet hvor lang tid det tar før rødfargen går vekk ???

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg vokser barten ca en gang i måneden. Har fått mye mindre hår der generelt etter jeg begynte å vokse. Går til Wax on Wax off i Oslo og betaler 50 kroner per gang. Det blir litt rødt rett etterpå, men de smører på en deilig krem, og så sitter jeg og venter i 5 minutter, og så er rødheten nesten borte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...