tingeling Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Gullungen blir snart ett år, og vi skal selvsagt ha barnebursdag (mor gleder seg) Men hva kan man servere av mat? Det kommer til å bli ca 5 barn + foreldre, og vi har ikke så mange sitteplasser som egner seg for de minste (ikke plass til å henge opp så mange reisestoler heller.) Noen forslag? (regner med at det kommer til å bli masse gris, men det gjør ikke så mye) tingeling
Gjest Miloine Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Hei, Det mest populære er vel kaker framfor mat for 1 åringer vil jeg tro! Boller, sjokoladekake, gele er et must, frukt, bløtkake, vaffler o.l. Du kan jo smøre noen runstykker med godt pålegg til de voksne, så kan de barna som vil ha også ta
Laban75 Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Pølser er vel alltid en hit.. Ellers tror jeg et barn på et år ikke skjønner så mye av bursdager... For våre barn hadde vi familieselskap på ettårsdagen, og det eneste barna var interessert i var pakkepapiret og kaker... Men det er vel som du selv sier "mor gleder seg".. Ha en koselig bursdag!
monja Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Vi hadde en sjokoladekake og en marsipankake for de voksne (ungene fikk smake litt da), og for ungene ble gele en stor hit. De var mer opptatt av å leke på hver sin kant.
Tusenogtredve Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Kall meg gjerne fanatiker, men jeg ser ingen grunn til å servere kaker i en 1-årsdag. Hvorfor ikke satse på skikkelig mat, så slipper du problemer når barnet skal legge seg? Da jenta mi fyllte året, serverte jeg en enkel gryterett med poteter ved siden av. Etterpå spiste vi fruktsalat. Verken mødrene eler ungene virka misfornøyde med den løsninga, og jeg ser ingen grunn til å lære ettåringene at "skal man kose seg, så må man spise kaker og godterier". Men nå blir jeg vel sett på som hysterisk..
Gjest Miloine Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Men nå blir jeg vel sett på som hysterisk.. ← Syns ikke du er hysterisk av den grunn nei! En bursdagskake med 1 lys på syns jeg at det skal være ihvertfall.
Jens Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Pølser med kylling og kalkun. De er ihvertfall sunnere. De fleste barn elsker pølser, og det blir lite gris med dem. Og så kake selfølgelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå