Gå til innhold

"Du Hast" Ramstein ..hva handler den sangen om ege

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i huset trives Rammstein platene helst I CD-spilleren OG på høøøyt volum.

Rammstein er grise bra!! Kanskje ikke typisk jente musikk, men........ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er enig i at Rammstein egner seg bra høyt på anlegget. Kommer ikke på særlig mange titler, men der er i allefall en som heter "Ich will" eller noe sånt (hverken skriver eller snakker tysk) som er ok, selv om den kanskje er enda mer dyster enn "Du hast." Mange av låtene deres egner seg forøvrig ikke noe steder :blunke: Så de live på Roskilde festivalen i fjor. Det må være et av de mest morbide sceneshowene jeg har sett i hele mitt liv. Det er ikke så ofte jeg ler på konsert... Men rocka - det gjorde de!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym skrev:
Er enig i at Rammstein egner seg bra høyt på anlegget. Kommer ikke på særlig mange titler, men der er i allefall en som heter "Ich will" eller noe sånt (hverken skriver eller snakker tysk) som er ok, selv om den kanskje er enda mer dyster enn "Du hast." Mange av låtene deres egner seg forøvrig ikke noe steder :blunke: Så de live på Roskilde festivalen i fjor. Det må være et av de mest morbide sceneshowene jeg har sett i hele mitt liv. Det er ikke så ofte jeg ler på konsert... Men rocka - det gjorde de!

Jennifer

Glemte å logge meg inn gitt....

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så hjertens enig med Milo i hans ytringer om det tyske språket. Det blir litt for mye "kommando-attitude" for mine ører.. Har aldri satt meg nevneverdig inn i Rammsteins musikk forøvrig. Fikk avsmak for gruppa når jeg så et stageshot hvor et av medlemmene regelrett, hvordan skal jeg formulere meg.. "jerked off onstage".. Jeg får brekninger fremdeles når jeg tenker på det bildet. Men jeg er redo for å avkrefte mine fordommer om Rammstein som et drittband, anytime.. Har også fått det fore meg at de driver med nazipropaganda :sinna: Eller kanskje de gjorde hån av den form for "ideologi". Hard to tell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bohemia skrev:
Fikk avsmak for gruppa når jeg så et stageshot hvor et av medlemmene regelrett, hvordan skal jeg formulere meg.. "jerked off onstage".. Jeg får brekninger fremdeles når jeg tenker på det bildet.

Tror nok at det er litt "science fiction" ute og går der :ler: , og at dingsen er en plastikk dings, men usmakelig er det, enig i det...

Bohemia skrev:
Har også fått det fore meg at de driver med nazipropaganda :sinna:  Eller kanskje de gjorde hån av den form for "ideologi". Hard to tell..

Dette har jeg hørt noen rykter om en gang også, men siden jeg er så sinnsyk dårlig i tysk...så er jeg ikke sikker...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn, det så VELDIG realistisk ut. Men håper det var fake selvsagt.. da kan jeg legge alt dette bak meg. (traumer m.m.). :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg selvfølgelig ikke akkurat hva du har sett Bohemia, men når jeg så Rammstein på Roskilde i fjor sommer var det i allefall fake. Man kan vel si det sånn at når han vokalisten "likssom kom" så kom det litt unormalt mye for å si det sånn :ler:. Og sånn som han svingte "den" rundt omkring samtidig, så våger jeg å hevde at det var fake. Håper det i allefall, ellers så blir dette kanskje i ettertid til et traume for meg også :blunke:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Snakker nok om det samme "opptrinnet". Jeg så nemlig et bilde i kerrang! av vokalisten når han regelrett "kom", og det fremkalte umiddelbare oppkast-tendenser hos meg.. mengden var kanskje ved nærmere ettertanke litt voldsom ja.. :ler: Så vi får bare bære over med de..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står de og onanerer på scenen altså?? :o hm ....merkelig gruppe .....jaja ...de høres iallefall bra ut ..men det frister ikke å se de live ....(ikke å stå nær scenen iallefall) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.....det er nok kunstig..

men det må jo være selsomt å være medlem av special effects-teamet...

"Jaha.....la oss oppsummere: vi begynnner med helt vanlige pyroteknika, som skal gå av ved hvert annet taktslag i første sang, og.....eh....du Wolfgang....hvordan gikk det egentlig med de der innkjøringsproblemene med den kunstige pikken? Fulgte dere mitt forslag....det der med den lille pumpen i bukselommen, som ble koblet til den flate posen på ryggen? Ja nettopp, ja...husk at det skal være en liten flens etter overgangen fra firkantrør til rundt rør....ellers, som vi alle så, kan det bli riktig pinlig....."

Det er ganske artig å tenke på at det har sittet voksne mennesker rundt et bord og hatt møte om dette her..........

:hoho:

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ivrig deres inlegg om Rammstein.

Skal inrømme at jeg har kjempe sans for musikken deres !

Både " du hast, Ich will, Rammstein, Sonne ( ganske melodiøs) og Du richt sehr gut er kongebra... :kul: .

De har også en del cover låter,

Jeg inbiller meg at de har er ganske så ironiske, iallefall når jeg hører deres vesjon av barbi girl(tysk verson), ein bisjen fridom und freiheit ( er det riktig skrevet ? Gramprix låt fra 80-tallet) og life is life (nederlandske Opus fra 80-tallet ) sammen med Libach. :lol:

Men jeg trur ikke Ramstein er et nazi sympatisører, det er vell heller Libahc som er det. :(

Ble så inspirert at jeg gikk direkte til iMesh for å laste ned flere sanger.

Musikken er helt klart party høydare nummer en. :hoho:

Når festen skal ta helt av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...