Ibenholt Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Er det noen som kan gi meg en oppskrift på grove/sunne kanelboller? Har så lyst på, og har lyst at de skal være sunnere enn vanlig. Har levd lenge nok på lyst brød nå (har vært en stund i utlandet) og har lyst å kunne kose meg med noe grovere bakst, annet enn grovbrød, når jeg først skal lage noe som er godt. Tips, noen?
Drua Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 (endret) Tja, du kan sikkert bytte ut endel av hvetemelet i en vanlig oppskrift med sammalt hvetemel? Problemet med kanelboller er kanskje ikke melet, men at det i de fleste oppskrifter skal være en god del smør i de - med tanke på at de skulle være sunne mener jeg. Lykke til Endret 25. november 2006 av Drua
Tinemor Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Det går an å bytte ut en del av smøret med kesam. Mager eller vanlig
Gjest Borghild Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Grove kanelboller høresjo jævlig ut da. Det finnes ikke sunne kanelboller! Skal man la være å tilsette sukker også da eller? Det blir bare dritten. Og kesam? Hva i allverden er det? Sesam? Høres ut som noe tvilsomt Abdullah lager på hjørnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå