pysjamas Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Er ganske mye på tur med venner og ofte hender det seg at vi er på hytter med badstu. Og da ender det alltid med fellesbadstu der alle er nakne, som regel er vi vel sånn halvparten gutter og jenter. Aldri noe seksuelt idet, alt virker bare helt naturlig. Har en del venner som ikke er med på disse turene som mener det er sært og nesten perverst. Hva er deres erfaringer med fellesbadstu og venner?
Gjest Bellatrix Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Ettersom du mener det ikke er noe seksuelt ved det så skjønner jeg ikke hvorfor du la det på Seksualitet.
Gjest gjesta Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 om ingen som er med meina at det er seksuelt, så kan du no berre drite i det dei andre som ikkje er der meina.. kroppen er no det mest naturlige som fins, ingen stress om alle er komfortable spør du meg.. men, LITT rart at du la det under seksualitet kanskje..
pysjamas Skrevet 24. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2006 Ettersom du mener det ikke er noe seksuelt ved det så skjønner jeg ikke hvorfor du la det på Seksualitet. ← Fant ingen andre plasser som passet bedre. Og selv om jeg mener det ikke trenger å være noe seksuelt ved å være naken i en badstu med det annet kjønn, så er det vel flust av folk som mener det motsatte. Var bare ute etter å høre om vi var en sær gjeng eller om det er flere som gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Ser ikke helt problemet til vennene dine, selv om jeg ikke er helt sikker om jeg ville ha følt meg helt komfortabel i samme situasjon. Men om dere er komfortable med dere selv og vennskapet dere imellom, skjønner jeg ikke hvorfor noen skal ha problemer med dette. Kan heller ikke se hvordan dette skal være verken sært eller perverst.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 For meg hadde det vært sært, men synes egentlig ikke at andre som har et annet forhold til nakenhet er sære heller. Så lenge det ikke blir forventet at jeg selv skal kle av meg pga “alle andre her er så naturlige, og du har et anstrengt forhold til kropp og nakenhet” så bryr jeg meg ikke stort
Gjest Gjesten Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Syns ikke det er rart i det hele tatt, men nå jobber jeg mye med kropp og hud og har et veldig avslappet forhold tilakkurat det da. Jeg skjønner hvorfor det ble lagt inn under seksualitet da, siden spørsmålet var om vi syntes det var noe seksuellt med det, eller om hun var normal som ikke syntes det...
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Skjønner ikke hva som er perverst eller sært med det! Det er bare og se til finland,der finner man omentrent ikke badstu for menn og en for kvinner, der foregår alt felles Har og badstu hjemme og mine venner har badstu hjemme, vi bastuerer nakne omså hos hvem vi gjør det. Ser absolutt ingetning sexuelt med badstu, det peverse ligger nok i dine venners lille syke hode
Gjest Bellatrix Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 Jeg skjønner hvorfor det ble lagt inn under seksualitet da, siden spørsmålet var om vi syntes det var noe seksuellt med det, eller om hun var normal som ikke syntes det... ← Ok, jeg tenkte bare at h*n egentlig mente at det var noe seksuelt med det. Selv ser jeg ikke problemet med det så lenge alle er fornøyde med å ha det sånn. Det høres litt godt ut egentlig, å ha et så avslappet forhold til nakenhet.
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 I mange hobby/idrettsmiljøer, slik som blant dykkere, er fellesbadstu veldig vanlig. Om det er seksuelle undertoner? Selvfølgelig. Spør en finne om hva som foregår i badstuene rundt om i Suomi
Lupus Skrevet 25. november 2006 #11 Skrevet 25. november 2006 I mange hobby/idrettsmiljøer, slik som blant dykkere, er fellesbadstu veldig vanlig. Om det er seksuelle undertoner? Selvfølgelig. Spør en finne om hva som foregår i badstuene rundt om i Suomi ← La meg sitere en finsk kollega "Never ever fuck in the sauna, it`s not good for your heart" Skal legges til at mannen er 50 år... Så da vet vi det
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #12 Skrevet 26. november 2006 La meg sitere en finsk kollega "Never ever fuck in the sauna, it`s not good for your heart" Skal legges til at mannen er 50 år... Så da vet vi det ← Skriver under på denne!
Liskat Skrevet 26. november 2006 #13 Skrevet 26. november 2006 (endret) Jeg er ikke noe særlig begeistret for å sitte naken i fellesbadstu. Det blir feil for meg å sitte naken sammen med andre mennesker, jeg har ikke noe ønske om å bli sett naken og ønsker heller ikke å se andre nakne, særlig ikke kjønnsorganene deres. Det er bare slik at nakenhet er ganske privat for meg. Men jeg synes ikke det er noe perverst over det, og andre må få gjøre som de vil. Dog, jeg bryr meg ikke så altfor mye om felles damedusj i svømmehaller og slikt, men der bare vasker man seg, man sitter ikke og sosialiserer nakne i en dusj. Endret 26. november 2006 av Liskat
genacvale Skrevet 26. november 2006 #14 Skrevet 26. november 2006 Hva med å foreslå at de skal ha på seg underbukse for å føle seg mer komfortabelt? Hmmm....
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #15 Skrevet 26. november 2006 Hva med å foreslå at de skal ha på seg underbukse for å føle seg mer komfortabelt? Hmmm.... ← Hva med og la være hvis du ikke føler deg vel der! Ser ikke helt problemet
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. november 2006 #16 Skrevet 26. november 2006 Fellesbadstu er i alle fall ikke perverst!! Men om det er en seksuell undertone kommer jo helt an på settingen. Når jeg (jente) tar fellesbadsu med venner så er det som regel ingen seksuell undertone. Sitter med en kald øl og prater sammen. Ingen er på sjekker`n. Hytteliv gjør at man bor ganske tett, og det er mye greiere hvis man ikke er så opptatt av at ingen må se deg naken når man dusjer eller skifter klær mv. Tror det er viktig at man aksepterer den kroppen man har og ikke prøver å gjemme den. Jeg synes de fleste er penere og mer "harmoniske" når de er nakne. Underbukse eller badetøy hører absolutt ikke hjemme i badstue. Da får man i så fall bruke hånkle. Fellesbadstu kan selvsagt også være "seksuell", men da er også settingen seksuell og det er jo noe man delvis er med på selv. På en hyttetur hvor vi hadde fellesbadstu satte jeg meg nedenfor en gutt jeg var interessert i. Etter en stund ba jeg om han kunne massere meg i nakken og på skuldrene, og det gjorde han. Langsomt kom han mer fram på benken og jeg kjente pikken hans mot ryggen. Etter hvert så blei den bare handere og hardere. Det var skikkelig opphissende. Flere av de andre begynte også å massere. Når noen måtte ut får å ta en kald dusj, fikk gutta applaus av jentene for høye køller. Fellesdusjing er jo ogaå flott når man såper inn hverandre. Blir ofte mye "tafsing"! Resten hører ikke hjemme her i dette forum. Konklusjon: Fellesbadsu blir det du gjør den til!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. november 2006 #17 Skrevet 26. november 2006 Fellesbadstu er i alle fall ikke perverst!! Men om det er en seksuell undertone kommer jo helt an på settingen. Når jeg (jente) tar fellesbadsu med venner så er det som regel ingen seksuell undertone. Sitter med en kald øl og prater sammen. Ingen er på sjekker`n. Hytteliv gjør at man bor ganske tett, og det er mye greiere hvis man ikke er så opptatt av at ingen må se deg naken når man dusjer eller skifter klær mv. Tror det er viktig at man aksepterer den kroppen man har og ikke prøver å gjemme den. Jeg synes de fleste er penere og mer "harmoniske" når de er nakne. Underbukse eller badetøy hører absolutt ikke hjemme i badstue. Da får man i så fall bruke hånkle. Fellesbadstu kan selvsagt også være "seksuell", men da er også settingen seksuell og det er jo noe man delvis er med på selv. På en hyttetur hvor vi hadde fellesbadstu satte jeg meg nedenfor en gutt jeg var interessert i. Etter en stund ba jeg om han kunne massere meg i nakken og på skuldrene, og det gjorde han. Langsomt kom han mer fram på benken og jeg kjente pikken hans mot ryggen. Etter hvert så blei den bare handere og hardere. Det var skikkelig opphissende. Flere av de andre begynte også å massere. Når noen måtte ut får å ta en kald dusj, fikk gutta applaus av jentene for høye køller. Fellesdusjing er jo ogaå flott når man såper inn hverandre. Blir ofte mye "tafsing"! Resten hører ikke hjemme her i dette forum. Konklusjon: Fellesbadsu blir det du gjør den til!!
Gjest Gjest_Laini_* Skrevet 26. november 2006 #18 Skrevet 26. november 2006 Syns ikke det er perverst nei, uvanlig kanskje å dele badstu naken med venner ( par)? Jeg vet ikke jeg, men jeg ville iallefall hatt håndkle på meg eller bikini. Hadde absolutt ikke ville vise hele meg naken med vennepar. Selv om det sikkert er både befriende og avslappende, uten at folk sitter å sikler på hverandre så er jeg sikker på at det uansett er en seksuell undertone selv om ingen sier at det er det! Det tror jeg det er uansett der menn og kvinner var nakne sammen, ville nesten være rart om det IKKE var det. Uavhengig om det er jobb eller om det er med venner. Så kommer det hele an på vennene, noen av mine venner kunne jeg sikkert satt naken med men langt fra alle og iallefall de færreste av hans venner;-)
Gjest gjest gjest Skrevet 26. november 2006 #19 Skrevet 26. november 2006 Svar til gjest aini ovenfor. Men gjør det noe om det er en seksuell undertone. Det trenger jo ikke å utvikle seg til noe seksuell orgie. Seksualitet er naturlig, nakenhet bør også være naturlig, so what. Er jeg på tur med venner om sommeren bader vi ofte nakne. Det er deilig og både bade og sole seg uten klær. Når det er med venner så blir det med det. Når det er med kjæresten min blir det gjerne noe mer. Gleder meg til sommeren!!
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2006 #20 Skrevet 27. november 2006 Fellesbadstu er i alle fall ikke perverst!! Men om det er en seksuell undertone kommer jo helt an på settingen. .......... Konklusjon: Fellesbadsu blir det du gjør den til!! ← Tiltrer denne! Det er fullt mulig å ha fellesbadstu på en måte hvor en får en positiv bekreftelse på seg selv og sin kropp uansett hvordan den ser ut. Da kan fellesbastu være noe koselig og ikke en seksuell greie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå