silkestrå Skrevet 24. november 2006 #1 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg har vært mer eller mindre singel i over ett år, og i denne perioden har jeg møtt mange hyggelige menn, både via internett og på "gamlemåten". De siste tre månedene har jeg hatt kontakt med en mann jeg har møtt på nettet. Han er flott, sjarmerende, kjekk og velutdannet, - og fryktelig glad i damer. Gjennom den tiden vi har truffet hverandre har han ikke lagt skjul på at han treffer og har sex med andre damer. Det er forsåvidt greit for meg, fordi etter bruddet med eksen min har jeg ikke vært klar fo å binde meg igjen, og det har derfor passet meg fint med et uforpliktende sex-forhold. Men så kommer man naturligvis til det punktet i livet hvor man begynner å lure på hvor lenge man skal gidde å bruke tid på noe som egentlig ikke fører noe sted. Jeg synes han er en flott mann på mange måter, men er usikker på om jeg noen gang ville stolt på ham, eller fått ham til å inngå noe forpliktende forhold i det hele tatt. Hvor vanlig er det egentlig å ha flere personer man har en seksuell relasjon til på samme tid? Har noen av dere kloke damer opplevd dette? (Kloke menn er naturligvis også velkommen til å svare) Jeg grubler og funderer, og lurer på om jeg skal leke videre, eller gi meg mens leken er god, og derfor vil jeg gjerne høre deres erfaringer på dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarke Skrevet 25. november 2006 #2 Del Skrevet 25. november 2006 Hmmmm..... Jeg tror at de gangene man har sex med flere forskjellige på samme tid har man egentlig ikke funnet den ene som kan roe en ned. Helt ærlig tror jeg ikke han er mannen for deg hvis du ønsker et langvarig monogamt forhold. Alle de mennene jeg har vært borti som har vært veldig glad i damer har ikke akkurat vært de trofaste kjærestene. For å si det sånn.... Selv vet jeg at jeg kan ha sex med flere selv om jeg egentlig er klar for en spesiell av dem, særlig i fylla kan det bli mye surr. Dette grunnes ofte i at jeg er usikker på hvor jeg har ham jeg egentlig er interessert i. Så kanskje du må si det til ham? Hvor du er i verden i forhold til ham? Hvis du er kiin, la ham få vite det, og se da hvordan han reagerer. Om han da kutter de andre ut. Men husk! Du må vite hva du går inn i, og det er veldig viktig å ha åpne øyne!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 25. november 2006 #3 Del Skrevet 25. november 2006 Hvor vanlig er det egentlig å ha flere personer man har en seksuell relasjon til på samme tid? Har noen av dere kloke damer opplevd dette? (Kloke menn er naturligvis også velkommen til å svare) Jeg grubler og funderer, og lurer på om jeg skal leke videre, eller gi meg mens leken er god, og derfor vil jeg gjerne høre deres erfaringer på dette området. ← Det kommer vel an på, men for single 30+ i hovedstaden er det slettes ikke uvanlig. Har gjort det selv, og kjenner mange andre som også ahr gjort det. Om du merker at du begynner å få følelser for han, er det imidlertid på tide å gi seg mens leken er god; man har ikke seriøse planer for partnere man har flere av på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 25. november 2006 #4 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hvor vanlig det er er vel vanskelig for noen å si...men for enkelte er det kanskje vanlig i perioder av ens liv å ha en seksuell relasjon til flere enn en på samme tid. Det er avhengig av bosted, behov, følelsesmessige behov akkurat i den livsfasen en er i, aktivitetsnivået i livet ellers, osv. Endret 25. november 2006 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 26. november 2006 #5 Del Skrevet 26. november 2006 At han ligger rundt er vel svar nok på hvilke planer han har med deg. Jeg har ikke sex med mer enn en person på en gang (vanligvis ikke det heller, riktignok). Jeg har datet to-tre stykker på såpass kort tid at det kan kalles samtidig, men da har jeg ikke hatt sex med noen av dem, og idet jeg har blitt ordentlig interessert i en så har jeg sluttet å date de(n) andre. Men ikke sex med flere på en gang, blant annet så foretrekker jeg å holde meg til en (seriemonogam), og tenningsmønstret mitt formes mye etter hvem jeg har sex med, gidder ikke gå rundt og konsentrere på mer enn en. Pluss at jeg er veldig forsiktig med tanke på sykdommer, jo færre partnere jo mindre sannsynlighet for at uhell skjer, og om noe skulle skje så vet jeg hvor det kommer fra. Ja, enkelte av oss tar vare på oss selv. Uansett, hvis han har sex med flere så er han ikke interessert i noe mer med deg, for hvis han virkelig ville ha deg så ville han ikke hatt seg med andre enn deg. Med mindre han er av typen som foretrekker åpne forhold, så klart. Og du sier du ikke er sikker på om du stoler på han. Er du usikker, så betyr det at det ikke er noe å satse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 27. november 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 27. november 2006 Hmmmm..... Jeg tror at de gangene man har sex med flere forskjellige på samme tid har man egentlig ikke funnet den ene som kan roe en ned. Helt ærlig tror jeg ikke han er mannen for deg hvis du ønsker et langvarig monogamt forhold. Alle de mennene jeg har vært borti som har vært veldig glad i damer har ikke akkurat vært de trofaste kjærestene. For å si det sånn.... ← Takk for innspill alle sammen! Dere skriver akkurat det jeg har tenkt selv, så jeg må nok bare kjenne på magefølelsen og trekke meg unna før det er for sent å komme seg vekk med følelsene i behold! Skal visst ikke være lett dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 30. november 2006 #7 Del Skrevet 30. november 2006 Høres ut som en lur avgjørelse Jeg ville ikke likt å date en som treffer og ligger med flere damer samtidig. For meg er ikke det normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 30. november 2006 #8 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg ser ikke noe galt i å ha sex med flere mens man er singel. Hvis man er åpen om det og ikke lover noe man ikke kan holde, burde ingen ha grunn til å bli lei seg. Men selv fungerer jeg på den måten at dersom jeg treffer en jente som jeg virkelig blir interessert i, så er det uaktuelt for meg å ha sex med andre. Det er rett og slett ikke interessant. Da er det hun som gjelder, og ingen andre. Nå er jo folk forskjellige. Men hvis det var meg TS hadde datet - og jeg hadde fortsatt å ha sex med andre jenter - så kunne hun trygt ha tolket det som et tegn på at jeg ikke var ordentlig interessert i henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå