Gjest Gjesta Skrevet 24. november 2006 #1 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg har ikke så mye i skuffer og skap, men jeg har veldig lyst til å lage noe godt til kaffen med creme fraiche. noen som har noen enkle oppskrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 24. november 2006 #2 Del Skrevet 24. november 2006 Vet ikke om dette kan passe, og det er vel mer en dessert enn noe til kaffen.. men men, jeg prøver Fersk ananas: Skjær den opp i ringer, og del hver ring i 4. Lag sukkerlake: 4 dl sukker 2,5 dl vann 1 chilipepper, finhakket uten frø og det hvite inni 1 splittet vaniljestang saft av 1 appelsin Smelt sukkeret, litt og litt. Når sukkeret har fått en lys karamellfarge, vispes vannet i. Ha i resten av ingrediensene, og legg ned ananasbitene. La det putre på svak varme i 10-15 minutter. 1 boks creme fraiche 1,5 ss melis 1 ts malt anis Bland sammen. Server lunken ananas med creme fraiche. jeg mener jeg også har laget dette med en bit kanelstang og noen stjerneanis i laken. Snadder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå