Gjest Gjest Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Jeg er bedt i bursdagsselskap til samboeren til en venninne av meg i morgen kveld, og jeg sa ja til å komme. Men jeg kan ikke komme, fordi jeg har ikke råd og er heller ikke så nær venninne av henne at jeg vil bruke kvelden i morgen til å sitte på en fest der jeg vet de skal drikke seg fulle og gå ut på byen etterpå. Jeg liker ikke å drikke, og der er det et press om å drikke, selv om vi er i tjueårene. Jeg hadde ikke hjerte til å si nei, men nå må jeg si fra at jeg ikke kan - mest fordi jeg ikke har råd, men også fordi min samboer ikke tillater at jeg drar dit av diverse årsaker (de tåler ikke han og vet ikke at jeg er sammen med han nå - da det ble slutt og vi ble sammen igjen - da det ble slutt sa hun at det bare var tull med slike som han ((han er utenlandsk)) og jeg tolererer ikke slik prat fra henne, men likevel syns jeg synd på henne som ikke har så mange venninner og vil at jeg skal komme dit) men jeg kan ikke, av mange årsaker men aner ikke hva jeg skal si til henne. Jeg kan ikke si at jeg ikke har råd, fordi det sa en annen venninne av henne som unnskyldning for å ikke komme. Noen som vet hva jeg kan si/gjøre?
Wildy Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Hmm... at man ikke har råd er vel egentlig en gangke så brukbar unnskyldning?Har man ikke penger å har man ikke det, enkelt og greit.
Gjest lazuli Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Bare ring å si du ikke har råd du, det er jo sant..så får hun reagere som hun vil. Høres jo ut som hun har andre venner enn deg. Må si du står i litt av et kysspress...tør ikke si nei til venninna av en grunn og drar ikke fordi kjæresten ikke tillater det av en annen grunn......
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Hehe, du høres akkurat ut som ei jeg kjente, og som spurte meg om råd i en lik sak:-) jeg synes det må være greit å si at man ikke har råd. Men om du føler det er fler ting dere har utestående bør du vurdere å ta opp dette også en dag, det er litt kjedelig å ha venner man ikke vet hvor man har, og det gjelder vel både deg og dem.
Top Gun Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 (endret) Det trenger vel ikke koste penger å gå i bursdagsselskap? Bensinen det tar å kjøre dit? Endret 25. november 2006 av Top Gun
Hu i Svingen Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Hvis kjæresten din nekter deg å dra, så er det vel uansett irrelevant at du ikke har råd?
Laban Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Hvorfor sa du ja til å komme i utgangspunktet?
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Her er det jo allerede ganske mye løgn involvert, så hva hindrer deg i å lyve en gang til og si at du er syk? Eller du kan være ærlig og si at du har valgt å bli sammen med kjæresten din igjen og at han nekter deg å være sammen med henne fordi hun har sagt han er dum da det ble slutt mellom dere. (kanskje litt dumt av deg å fortelle ham at venninnen din ikke liker ham? Det er vel ofte slik når det blir slutt, at venninner støtter venninnen 100% og trekker fram alt mulig ved ex'en for å hjelpe venninnen med å komme seg videre og komme over bruddet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå