Trebarnsmor Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 (endret) Min datter vant stjerner i sikte i Mai. Hun kom på 1 plass og sang på åpen scene når det var 17 mai mm. Nå er hun meldt inn på en annen konkurranse som ikke har noe med skolen å gjøre. Dette skal foregå på et kjøpesenter neste uke. Det er talentkonkurranse, der hun vil synge. Jeg er livredd for at hun skal ha så høye forventninger når det gjelder å vinne. Har snakket egentlig ganske grundig med henne om dette. Hun sa at hun ikke trodde det ble noen seier denne gang. Men at hun ville være med på gøy. Håper så utrolig at dette er virkelig noe hun tenker. Har dere noen tips om hva som er lurt å si til henne? Hva mener dere uteforstående om dette? Hva er lurt og hva er ikke lurt? Har ikke lyst at hun skal bli såret. Endret 24. november 2006 av Trebarnsmor
Jennsen Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 At unger konkurrerer er vel relativt vanlig? Enten man driver med idrett, spiller et instrument, eller hva som helst. Jeg tror ikke det er noe spesielt man kan si, hvis hun håper veldig å vinne så blir hun nok skuffest første gangen hun ikke når helt opp, men sånn er livet. Da har hun gjerne lært å bli litt mer ydmyk til neste gang, lært å se litt mer realistisk på egne prestasjoner. Men du kan jo gjerne snakke med henne på forhånd med klisjeene om at det viktigste er å delta, osv, og gjerne poengtere at dere er stolt av henne uansett om hun vinner eller taper. Det å føle at man skuffer foreldrene ved ikke å vinne er ikke noe særlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå