Gå til innhold

Eple edikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med eple edikk tabletter? Har kjøpt noen nå og tar to morgen og to kveld. Går man ned i vekt ved å ta de? Er det så at de setter fart på forbrenningen? Jeg spiser sunt og har begynt å trene også, så jeg er ikke ute etter noen "mirakelkur" i full fart, men fint om man kan få en flying start så jeg ser litt resultater nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Setter fart på forbrenningen. Kjøp deg Ingers brød. Holder deg mett hele dagen. Spiser 5 skiver om dagen og er mett hele dagen. Jaget etter søtt forsvinner...

Skrevet

Hei,

Ingers brød - kan man få kjøpt det i butikken? I så fall hvilke(n)? eller må man i bakeri? Hørtes smart ut det.

Ellers noen andre gode råd for å få opp forbrenningen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei !

Jeg tok 2 epleeddik-kapsler hver dag fra april til september/oktober og gikk ned 18 kg ! Søthungeren forsvant og jeg fikk mindre matlyst. Virket som om epleeddik-kaslene satte fart i forbrenningen. Men jeg kjenner mange som har prøvd dem uten resultat, så dette varierer veldig fra person til person.

Skrevet

Ingers brød:

1,3 kg fin sammalt hvete

200 g grov sammalt rug

200 g helkorn hvete

75 g gjær

2 strøkne ts salt

9 dl hvetekli/kruskakli

1,8 dl lunkent vann (37 grader) eller 1 ltr søt eller dur skummet melk + 8 dl vann

1 dl linfrø

1 dl solsikkekjerner

Dette gir tre brød i 2-liters former, eller fire brød i 1,5 liters former

Bland alt det tørre, rør gjæren ut i litt av væsken og arbeid alle ingrediensene godt sammen, enten i kjøkkenmaskin eller for hånd.

Deigen blir veldig løs, men den skal være slik.

Den kan ikke eltes på bordet.

Hev deigen i underkant av en time i bakebollen, slå luften ut av deigen og la den heve en gang til i bollen, i ca en halv time. Slå luften ut av deigen igjen og spa/hell den ut i smuret former. Sett deretter brødene inn i varm ovn på 220 grader både over og undervarme. Brødene skal stekes i ca en time.

Brødene er litt fuktige inni, og de henger på kniven når du skjærer i dem. Slik skal de være. Når man har et fuktig brød, så klarer man seg med mindre pålegg.

Brødene kan mugne om de ligger for lenge i romtemperatur, derfor bør du fryse dem eller oppbevare dem i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...