Gå til innhold

Hjelp meg med å finne riktig vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg lurte på om det var noen her inne på KG som kan foreslå meg en vin som man lett kan klare å få ned ;) Jeg skal på fest i morgen, og har lyst til å prøve en vin (har nesten ikke drukket vin før, derfor er det ikke så lett å velge). Når jeg har vært på fest tidligere har jeg alltid drukket cider/smirnoff ice..

Har dere noen forslag?

Er litt flaut, men bær man ikke begynne å drikke vin når man er 20? ;) Samma om det rød eller hvitvin, bare man kjenner det på kroppen, og man får det ned uten brekningner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde kanskje fått flere svar dersom tråden hadde ligget i matforumet, men vin er kanskje kultur også? ;)

Har en datter som gjerne drikker det samme som deg. Når det gjelder vin så er det kun søtlig hvitvin hun liker. Gjerne av den tyske typen. Kan ikke gi deg noe navn, men de på polet hjelper deg der.

Skrevet

Jeg ville ha startet med en vitvin. Gjerne en Sancerre. Den er ganske tørr, men den er god! Chianti er ennå mer "flat", men i Norge ofte dyrere.

Men jeg må si, som bor i EU hvor vinen flyter i butikkene, at Vinmonopolet er godt å ha i slike situasjoner. Si at "Jeg vil ha en hvit eller rød som skal drikkes, ikke til mat, og den bør ikke være for fyldig i smaken". De ordner det.

La meg foreslå to safe nybegynner viner. Masi på røvin (98 kroner ca da jeg flyttet fra landet), og Jacobs Creek som hvitvin.

Selv jobber jeg som diplomat og de fleste mener jeg bør kunne vin, men jeg vet bare hva jeg liker. Så det er ikke som Diplomatix..... Og tipser noen om noe godt så glemmer jeg det.....

Skrevet (endret)

Jeg har flyttet fra Belgia til et ennå billligere land.

Snarere for 80 kroner, nå 60. Yuhuuuu! (Hvis jeg ikke jobbet fra 8-22....)

Endret av Morea
Skrevet
Jeg har flyttet fra Belgia til et ennå billligere land.

Sanerre for 80 kroner, nå 60. Yuhuuuu! (Hvis jeg ikke jobbet fra 8-22....)

Tusen takk for tips, har vært inne på vinmonopolets hjemmesider og søkt etter de navnene du har tipset meg om, men det er jo 100 forskjellige typer igjen av de.. Men du mener alle er sikre vinnere, som går lett ned? Er vanskelig altså

Skrevet

Sancerre Cuvee Cailottes 2005 (den fra 2004 er bedre men tørrere) -hvit

Jacob's Creek Caubernet Sauvignon 2000- rød

jeg ville satset på hvit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...