Rainbow Brite Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Her om dagen lagde vi vegekaker med blant annet linser i. Vi spiste ikke opp alt, så jeg la restene i en tupperwareboks i kjøleskapet, og tenkte at det kunne bli en fin lunsj eller noe. Men i morges, la jeg merke til at de var masse spirer i boksen! Skjønner ikke at det er mulig! Linsene har jo BÅDE vært bløtlagt, kokt OG stekt!! Hvordan kan det spire av det?!? Er linser sånn type mat at blir det rester MÅ det i søpla? Har ikke noe særlig lagringsplass i fryseren her.. Eller begynner det å spire i frysern også? Noen her som klarer å lagre linser uten at de begynner å spire? Noen tips til en som ikke klarer det samme?
Gjest Catwoman Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 (endret) Høres jo pussig ut... men for alt jeg vet kan det godt være det er noe som bare skjer. Jeg fryser alltid ned bønner og linser jeg - og da spirer det ihvertfall ikke Men er du sikker på at det er linsene som spirer, og ikke en av de andre ingredisensen i burgerne? Og er du sikker på at det er spirer? Endret 25. november 2006 av Catwoman
Rainbow Brite Skrevet 25. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2006 Jada, sikker på at det var linsene, for det samme skjedde med linsene som var til overs, og som lå i et rom alene. Og ja, det var spirer for linsene hadde delt seg og det vokste ut av senteret. Men gjorde et forsøk på fryser, og brukte av de i stad, og de har i allefall ikke spiret foreløpig, så da satster jeg på at det går bra! Underlige greier!
Gjest gjesta Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Jeg har aldri opplevd at mine linserester har spiret. Så merkelig!
Rainbow Brite Skrevet 25. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2006 Veldig!! Så rart at ikke flere har opplevd det? :klø: Hva er spesielt med mine linser?!
Gjest Catwoman Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 hehe.. hva slags linser var det.. type og produsent? bare nysgjerrig.
Rainbow Brite Skrevet 26. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2006 Vi bruker økologiske grønne linser fra Helios, eller lykkelige linser som vi fleiper med å kalle dem Kanskje de rett og slett er så glad over å slippe alskens mulig gris og kjemikalier at de bare ikke klarer å slutte å fortsette å vokse? Håret til Olav den Hellige fortsatte jo å vokse etter at han var død!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå