Gå til innhold

Nytt rom til 3åringen....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Marlena, ikke innlogget

Vi har en aldeles skjønn lita jente på 3 år. Hun har til nå bodd på det minste rommet da dette var allerede oppusset til jente da vi kjøpte huset.

Det største rommet er vårt soverom, også har vi ett som er midt imellom, men større enn vesla sitt og dette tenkte vi å gi veslejenta nå.

Vi vneter nr. 2 til sommeren (juli) og synes jo at eldstejenta bør få det største rommet. Mest praktisk for hun har mye leker etc.

Problemet er at hun elsker rommet sitt over alt i verden.....og når vi har lurt på om hun vil bytte å få nytt mye større rom sier hun bare at "..nei det er mamma sitt stoje jom, det..." (noe hun kaller dette rommet siden jeg sitter mye her og skriver på pc og det fungerer som gjesteværesle)

Det er ikke spesielt barnepent her inne men det er jo mulig å gjøre det fint. Jeg bare vet ikke om det er dumt å få henne til å bytte nå??

Er det noen der ute som har erfaringer med dette??

Evt råd å gi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke helt hvorfor dere vil flytte henne på et nytt rom dersom hun selv er veldig fornøyd som hun har det. Små rom er jo ofte mere intime, og vikrer kanskje trygt og godt for en liten jente?

Dersom dere flytter henne ut fra rommet hun elsker, for så å gi det til en lillesøster eller lillebror risikerer dere også at hun blir sjalu, og føler at hun har mistet noe. Dere kan alltids flytte henne om noen år dersom det blir behov for det og hun vil det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Hva med å pusse opp romme skikkelig fint, slik at hun vil ha største rommet? Vi ska gi også største soverommet til jenta vår som er 3 og vi også venter en til i Juli :) Og h*n ska vi gi mellomste soverommet! Og vi ska ha den minste!

Ikke har vi så mange leker og ikke får vi besøk på soverommet heller, så vi gidder ikke å ha største soverommet!

Håper at dere finner en løsning :) Og hvis dere vil gjøre noe med det, så må dere gjøre nå når det er 5mnd igjen til nye babyen kommer :)

Lykke til det kommer til å gå så bra så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena ikke innlogget

Vi vil flytte henne inn på et større rom fordi hun har veldig mye leker og baby'r trenger jo ikke store plassen i begynnelsen.

Men Perser, tror jeg må gjøre som du sa, pusse det opp skikkelig fint så velger hun nok å ville bo der selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Vi holder på å pusse opp isabel sin soverom, jeg kan jo vise ferdig resultate når vi er ferdig :)

Hihi begynner å bli stolt av det romme vi da! Det er herlig å pusse opp barnerommet, man kan jo gjøre hva man vil, uten at de klager :ler:

Kos dere så masse :)

Er du på Snartmamma også eller holder du deg mest her?

Kos og klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...