Gjest Yoghurt Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 (endret) Har så lyst til å hekle (eventuelt strikke da men jeg regner med at det jeg ser for meg burde hekles) sjal-skjerf til mama i julegave men har ingen gode hekleoppskrifter. Jeg ser for meg et ensfarget typiskt hverdagslig "vintersjal" hvis dere forstår hva jeg mener? Er ikke en altfor erfaren hekler, men kan jo de mest grunnleggende typer masker og slikt... Noen som har noen oppskrifter å foreslå? Endret 24. november 2006 av Yoghurt
pulverheksa Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Jeg har heklet et sjal som heter rosenborgsjalet, har ikke noe med fotballklubben å gjøre. Det er veldig enklet, bare staver og luftmasker. Har ikke linken liggende, men jeg fant det når jg søkte på rosenborgsjal.
Gjest Yoghurt Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 tusen takk! det virket fint og enkelt, dog er altfor stort, tenkte mer at det skulle brukes som skjerf, men det kan jeg vel regulere selv.
loffen Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Oida, trodde det var en oppskrift som skulle hekles jeg iflg. overskriften..
Gjest Yoghurt Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 (endret) hehe orddelings feil elsker å snike seg inn *endrer* Endret 24. november 2006 av Yoghurt
Gjest Fjellsippa Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Hva med å hekle et snurresjerf. Du kan bruke enten ensfarget eller mellert garn. Bruk mykt tykt garn og heklenål nr. 6. Legg opp så mange luftmasker som du vil at lengden på sjerfet skal være. Hekle en stav i hver luftmaske. Hekle to dobbelstaver i hver stav. Hekle to dobbelstaver i hver dobbelstav. Ferdig
Gjest Kermit Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Se på www.garnstudio.no. De har endel heklede ting opp i mellom alle strikkeoppskriftene.
Gjest Ballerina Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 www.sandsnesgarn.no - der var mange fine oppskrifter der i fjor til heklede skjerf/sjal!! ...men da må du jo kjøpe mønsterhefte da... det er jo bare 50 kr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå