Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det surrer og går oppe i toppen, så nå må jeg bare få det ut et sted. Sambo'n er litt mer avslappa til det hele, så jeg har ikke lyst til å tyte så mye at han blir lei før vi har begynt... :o)

Vi er i pp1 (eller var) og tenkte etter EL at sjansen for at vi traff blink på første forsøk var nokså liten, så jeg prøvde å ikke tenke så mye på det.

Så, - én uke etter EL fikk jeg det som må være spotting (har ikke hatt det før). Pittelitt friskt blod (type truseinnlegg) i tre dager. Klarte da ikke å vente, men måtte kjøpe en test som jeg tok ca. 10 dager etter EL :sjenert: (Quick Respons). Den var naturligvis negativ. Ventet noen dager og tok en til. Begynte muligens å skimte en strek, men dette gjorde meg jo bare mer frustrert. Gi meg et klart svar! Ok, så venter jeg til IKM, da... ;)

I mellomtiden får jeg symptomer som kan være det ene og det andre. Ømme bryster, men også dårlig appetitt og plutselig kvalme om jeg prøver å spise mer enn jeg har lyst på. Jeg som kan bite hodet av noen om jeg ikke får mat når jeg er sulten! (Litt varierende blodsukker, da... :sjarmor: ) Venstre bryst er forresten blitt så mye større enn det høyre at sambo'n begynte å le i går kveld. Hmpf, snakk for deg sjøl sa jeg bare... :ler:

IKM 21.nov, men ingen mens. Kjøpte Clear Blue og fortsatt ikke et klart svar! Viste den til sambo'n, som mente at den var mer positiv enn negativ (i godt lys så man at det var en svak strek). Så tenkte jeg å gjøre som anbefalt, og vente tre dager med å teste igjen. Steike, dette har vært de lengste dagene jeg kan huske!

Så bang. Mens i dag. :tristbla: Eller er det det? Beklager utbroderingen, men fargen er brunlig, ikke frisk slik den pleier å være de første dagene. Jeg som aldri er sen, heller motsatt..?!?

Har mer mens-aktige smerter enn vanlig også. Kjempepress i livmoren.

Skal teste igjen i morgen tidlig, så da får jeg håpe at svaret er klart, om det er det ene eller andre. Mest det ene, da... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er første syklus etter p-pilleslutt, så kan du ikke regne med å ha 28-dagers syklus. Er du sikker på at du hadde EL når du trodde? Hvis EL var når du spottet de første dagene, så kan det vel stemme at du får mensen nå snart - og derfor spotter igjen. Husk at en positiv EL-test ikke garanterer at du får EL.

På den annen side, så er det visst ikke uvanlig å spotte når man er gravid.

Lykke til med prøving/svangerskap!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg sluttet på p-piller for to år siden, og har brukt kondom (eller hoppet av) siden. Har brukt enten p-piller eller p-sprøyte i tilsammen 10 år, og hver gang jeg har sluttet (av div. grunner) har mensen kommet tilbake med én gang i en jevn syklus, som hos meg er 27 dager. Bruker ikke EL-test, men fikk det berømmelige EL-slimet og høye livmortappen for to uker siden. (En uke før spottingen.)

Jeg spekulerer jo bare, men slik blir det jo ofte... :sjenert:

Får smøre meg med tålmodighet noen timer til. :)

Skrevet

Skjønner at du er utålmodig.. Kjenner meg igjen...

Skrevet

Jeg fikk stor forandring i både syklus og symptomer i det vi begynte å prøve.

Tror ganske mye av det var psykisk påvirket. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...