Gå til innhold

Valp 9 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Jeg har hatt valpen min på helgebesøk sist helg, da jeg ikke kan hente den for godt før den er 11 uker (dette for å få mulighet til å ta 1 mnd fri fra jobb) Dette var oppdretters forslag slik at hun kunne få litt avlastning ( hun har 4 andre valper og 4 voksne hunder) I etterkant av denne helgen oppdaget hun at valpen var blitt mye mer krevende..og vi kom da frem til at det kanskje var best at valpen ikke reiser så mye frem og tilbake. Men så havnet mann til oppdretter på sykehus med hjerneblødning og da han muligens kommer hjem fra sykehuset i helgen, så trenger han mest mulig ro. Nå er det 5 valper som bråker ganske mye og jeg avhjelper jo sitausjonen litt ved å ha valpen min hos meg for helgen. Det er nå to uker til jeg henter valpen for godt. Da jeg hadde valpen min sist helg så gikk det kjempebra, hun slo seg til ro ganske fort, men litt piiping på natta ble det jo. Hun er heller ikke vant med å være ute, så det må jeg trene på. Tror dere valpen tar skade av å reise frem og tilbake i helgene? (vi bor på samme sted, så det er bare 10 min i bil)Tror dere valpen vil huske noe av mine rutiner eller vil hun bli totalt forvirret? Kan det være noe positivt i dette opplegget også?? feks at hun blir kjent med meg og mitt hjem? Oppdretter nevnte at valpen ble ekstra krevende etter å ha vært hos meg sist helg? skyldes det at valpen fikk min fulle og hele oppmerskomhet??

Kom med masse synspunkter.

Mange takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

denne var vanskelig... Tror det kan bli litt mas for valpen, men samtidig så... NEi jeg vet ikke :forvirret:

Skrevet

Jeg tror kanskje at siden det er såpass liten blir den bare forvirret av å skulle flytte fram og tilbake sånn. Og det hjelper jo heller ikke oppdretters mann noe særlig hvis valpen bare blir mer krevende når den kommer tilbake igjen. Men jeg har egentlig ikke peiling...

Skrevet

Har du ikke mulighet til å hente den allerede nå da?

Og ta den med på jobb eller evt samboende?

Tror ikke en så liten hvalp har godt av for mye foorvirring. Det vil gjøre den uttrygg og til sist vanskeligere å oppdra pga utryggheten.....

Bare et synspunkt, men allikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...