Gå til innhold

Tema-Fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal være med å arrangere fest med EVENTYR :klovn: som tema og

kunne trengt noen tips til dekorering av lokalet (som i utgangspunktet er

ganske "sterilt" og kjedelig).

Er det noen som har noen gode innspill??

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. nå vet ikke jeg hvor god tid du har, men slenger ut noen idéer jeg kommer på i full fart..

-kroner (konge- dronning-kroner), heksehatter, sopelimer

-Plakater av eventyrskikkelser (feer, prinser, prinsesser, dverger, enhjørninger..)

-En "tidsmaskin" kanskje? Som folk kan gå inn i og komme ut på den andre siden og så.. hm. Nei, blir kanskje vanskelig

-Frosker og padder (kyss frosken) (kanskje kan du avtale med noen folk å være den som frosken skal "bli til", det kan bli komisk?)

-Trollfigurer

-En gammel skreppe (a la Espen Askeladd)

-En trone (konge-/dronningtrone), "hermelin"pelskappe, sånn rød du vet..

-Grønne vafler (konditorfarge), heksebrygg, hm.. ikke dekorasjon kanskje

-Sukkertøyer/godteri (Hans og Grete). Evt ha "eventyrdrops" lagt ut på bordet, hvis det er et bord der da..

-servietter med eventyrmotiv må jo gå an å oppdrive.. slike barneservietter. Og papptallerkener. Hvis det skal spises.

-tryllestav (kanskje ikke så dekorativt, men..)

-en liten sko (askepott)

-et eple som er tatt en bit av (Snehvit. Willhelm Tell)

-Sjørøverflagg

-Sekk eller kiste med "gull"

-en lang flette av lysegult garn (Rapunsel)

-Madrasser/puter (Prinsessa på erta, Tornerose som sov i hundre år)

Kanskje du kan forhøre deg med et teater om de har noe å låne bort/leie billig?

Når skal du ha festen? Få høre hvordan det blir da! :)

Skrevet

Det høres kjempegøy ut.

Jeg regner vel egentlig med at gjestene skal være utkledd siden det er en tema fest.

Jeg tenker på at nå går vi inn i pepperkake sesong så det suser etter, så hvorfor ikke bruke pepperkake å lage noe av. Da kan du jo til og med lage et stort Hans og Grethe hus. Det blir nok mye pepperkake deig som skal til, men stek firkanter og sett dem sammen etterpå med smeltet sukker. Pynt med tykk glasur.

Du kan jo også lage dverger, av for eksempel ballonger til hode, som du legger pappmasje utenpå, og heng klær på dem.

kopier eventyrskikkelser på transperent til en overhead. Trekk overheaden tilbake i lokalet til figurene får ønsket størrelse og tegn etter strekene og mal inni. Da hadde jeg brukt sånn papirrull og festet på veggene.

Hva med å spørre i en butikk om å få låne en utstillingsfigur som du kler opp til en kjendt eventyrfigur, som for eksempel tar i mot gjestene når de kommer inn i lokalet.

Litt ville ideer kanskje, men men.

lykke til med festen, og håper at det blir en suksess.

Det høres i hvertfall kjempegøy ut.

Skrevet

jeg kom på en ting til...

Hva med å lage en eventyrskog inne i lokalet, med små "dyr" og "gnomer".

Skogen kan du jo lage enten av papp/papir og stoff, eller du kan ta masse greiner og planter inn. Legg grønn filt på gulvet så får du gress :forvirret:

Eventyrskog er jo gøy da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...