Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal ha ei jente i feb/mars, og nå har magen blitt senket... er det noen som vet hva som skjer nå? Ligger hun lenge der nede eller er det en indikasjon på at noe snart skjer?? Har spurt legen, men hun ville ikke si noe, hva med deres erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Gjest tobarnsmor ikke innlogge
Skrevet

Hei

Jeg vet hva som skjer med deg.

Hodet til jenten din har bare festet seg.Det er alt.Veldig godt tegn.Gjør seg klar til fødselen.Lykke til

Skrevet

jeg synes det er utrolig rart at ikke legen har sagt noe til deg.

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke hun har fortalt deg at hodet til babyen går ned mellom bekkenet og fester seg.

Jeg fant dette på en side på internet:'

Den siste tiden før fødselen faller magen ned. Det blir bedre å puste fordi hodet fester seg i bekkeninngangen og fosteret blir da litt mindre bevegelig. Nå opplever du fosterbevegelsene mest som støt eller press.

Her er linken:

http://www.helsenett.no/3/3_s5.html

Skrevet

Myte: nedsunket mage er et tegn på nært forestående fødsel.

Feil; det er noe som skjer alle, i kort eller lengre tid før fødsel.

Skrevet

Kommer ann på hva du mener med kort tid før fødselen.Min mage "sank" da det var over en mnd. til fødselen.

Jeg mener det er kort tid.

FAKTA:Magen SKAL synke ned.For da har den festet seg. :D

Skrevet

For førstegangsfødende skjer det oftest den siste måneden før fødselen, men kan også skje før. For andregangsfødende skjer det ikke før fødselen er i gang.

Det sier i hvert fall min jordmor.

Hilsen Klips og småtten som har stappet hodet godt nedi men ikke festet seg, 32+3

Skrevet

Klips: tror nok jordmoren din er litt på tur da, hehe.

MAgen min har sunket cirka 3-4 uker før fødselen med begge barna. (3 år mellom fødslene)

Gjest tobarnsmor
Skrevet

Det er ikke sant det du skrev.

Jeg har to barn med tre år mellom dem,også.Og hodet til min første festet seg ca 1 mnd før .Det samme gjorde det med andre-jenten

Skrevet
Klips: tror nok jordmoren din er litt på tur da, hehe.

MAgen min har sunket cirka 3-4 uker før fødselen med begge barna. (3 år mellom fødslene)

Hun sa at det festet seg senere for andregangsfødende, ikke at ikke magen kunne synke før. Eller henger dette alltid sammen? Skal ikke si at jeg vet helt hva det menes med at magen har sunket.

Småtten min har jo borret seg langt ned i bekkenet allerede (2 mnd før), selv om den ikke er festet, men man ser nok ikke det noe særlig på magen min ennå.

Og noen andregangsfødendebabyer kan tydeligvis feste seg tidligere, som tobarnsmor sin. Kan vel likevel være at det vanligvis skjer når fødselen er i gang, eller? Samme kan det være for meg, egentlig, for jeg har nok flyttet innen det eventuelt skulle bli noen nr. to, så da får vi se hva neste jordmor sier.

Skrevet

Alle svangerskap er forskjellige. Om hodet har festet seg eller ikke trenger ikke nødvendigvis bety noe som helst. Da jeg var til kontroll tre uker før fødsel hadde hodet til jenta mi festet seg, men på kontrollen to dager før fødsel var hodet ikke lenger festet... Da regnet jeg selvfølgelig med at jeg måtte smøre meg med tålmodighet en stund til, men dengang ei - fødselen begynte kvelden etter...

Skrevet

Takk for responsen jenter. Ut fra det som dere sier vil jeg tro at jeg er i rute da, uansett om det blir i feb. eller mars!

Skal til jordmor i morgen, håper at hun kan fortelle meg om hodet er festet eller ikke, da er jeg vel litt nærmere målet enn om det er løst...

Svibel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...