Gå til innhold

Hva koster kaka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koser meg ordentlig meg "forberedelsene". Det er jo mest tanker og ideer enda, da... Men i budsjettet mitt har jeg en post for bryllupskake.... Hva i alle dager koster en slik nå til dags? :)

Vi tenker på å lage den selv, for ingen av oss er så glad i bløtkake... Da blir den jo ikke så dyr, men mye mas med det da. Finnes det bryllupskaker som ikke er baser på sukkerbunn, men f.eks. nøttebunn? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da bruke hvilken som helst kake som bryllupskake! Det MÅ ikke være bløtkake med marsipanlokk, det er bare å avtale det med konditoren, så lager han akkurat det dere vil ha.

Gjest Ballerina
Skrevet

Dere velger jo helt selv hvilken kake dere vil ha! :) Det koster ikke så mye å lage den selv heller! Vi regner med noen hundre faktisk. Vi skal ha sjokoladekake med hvit sjokolade utenpå sammen med noen blomster eller noe sånn... Det går jo f.eks. an å ha en kake med masse friske bær? Der finnes bøker om dette... sikkert på biblioteket!!!

Skrevet

Jeg vet om flere som har brukt fruktterte fra Kristines franske fristelser som bryllupskake.

http://kristines.no/brylupp2005.htm

Jeg er så heldig at jeg har smakt den flere ganger, og jeg tror at en sånn kake ikke er noe vanskelig å lage selv. Den består av en tynn tertebunn, oppå den er det først et tynt lag med noe som minner om ganske seig kransekakemasse, antagelig for å forhindre at bunnen blir våt. Så kommer et godt lag med vaniljekrem, og oppå den er frukten lagt pent og glasert med et eller annet som kanskje er en tynn gele som er penslet på. Det er en kjempegod kake som de fleste liker, både frisk og søt. Bakdelen er at den må lages senest dagen i forveien, og det kan jo by på problemer.

Uansett - det er 100 % lov å ha noe annet enn marsipankake som bryllupskake!

Pascal lager også fantastiske bryllupskaker, men de er dyyre.

Skrevet

Vi betalte 2800,- for vår bryllupskake til 60 pers

Vi bestilte fra dette cateringsselskapet her og var veldig fornøyde!

Skrevet

Vi skal ikke bestille kake fra noe bakeri/conditori, jeg er så heldig å ha en tante som lager kanongode kaker! Vår kake blir en jordbærfromasj-kake da vi heller ikke er veldig glad i bløtekake/marsipankaker...

Skrevet

Vi er heller ikke så glade i bløtekaker og siden mannen er amerikaner har vi bestemt oss for en litt mer amerikansk bryllupskake.. sjokoladefudge og icing (eventuelt hvit glasurdeig). Prisen for fire etasjer, ca 70 personer kommer på 3500,-

Skrevet

Vi skal ha en femetasjes. Har bestilt den nettopp, den koster 2600,-

De har over 30 forskjellige kakesorter å velge mellom, så jeg gleder meg til vi skal dra til dem for å smake, nam!

Konditoren sa at de lager kaker ala Pascal, er ikke helt bevandret i kakeuniverset så er litt usikker på hva hun mente. Jeg bare sa "javel, ja" og hørtes sikkert ut som jeg visste hva hun snakka om :icon_lol:

Skrevet
Vi skal ha en femetasjes. Har bestilt den nettopp, den koster 2600,-

De har over 30 forskjellige kakesorter å velge mellom, så jeg gleder meg til vi skal dra til dem for å smake, nam!

Konditoren sa at de lager kaker ala Pascal, er ikke helt bevandret i kakeuniverset så er litt usikker på hva hun mente. Jeg bare sa "javel, ja" og hørtes sikkert ut som jeg visste hva hun snakka om  :icon_lol:

Pascal har verdens beste kaker!! Så hvis de lager noe ala dem må det bli en høydare!!

Skrevet

Vi hadde 4 forskjellige kaker i vår bryllupskake. (Men valgte dette framfor å ha mye kaker utenom.)

Kjøpte da en skikkelig 4-etasjers kake, hvor kun en av kakene hadde marsipanlokk.

Denne kom på litt over 3000,- Men jeg syntes det var verd det.

(Egentlig skulle ei venninne lage kake til oss, men fordi vi valgte en litt "ukurant" dato for bryllupet, så var hun på ferie akkurat da.)

Skrevet
Pascal har verdens beste kaker!! Så hvis de lager noe ala dem må det bli en høydare!!

Vi skal bestille fra disse

Skrevet

Jeg og mamma lagde denne kaken til vårt bryllup :)

Kostnadene ble ca 600kr tror jeg. Det var ikke noe stress egentlig, krevde bare litt planlegging!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...