Gå til innhold

Chiffon slør, dyrt??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å kjøpe et chiffon slør til kjolen min. Gjerne et litt langt et. Har funnet ut at det vil passe kjolen veldig bra.

:P

Har hørt rykter om at dette er mye dyrere enn andre slør. Er det noen som vet noe om dette? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Jeg skal også ha chiffon slør og har funnet et på Brudkjolen i Øvre Slottsgt. Oslo.

Dette er ganske langt, litt lengere enn slepet på kjolen.

Hvis jeg ikke husker feil koster det ca 1900,-

:-?

Skrevet

Uff, det var dyrere enn jeg hadde regnet med. Jeg tenkte at jeg skulle bruke en tusenlapp på sløret. Men hvis dette viser seg å være det absolutt fineste til kjolen, så velger jeg nok det uansett. Det er jo bare denne ene gangen man gifter seg.

Kanskje jeg kan få tak i et brukt slør. Noen som har erfaring med kjøp av brukt slør? Er kanskje lett for at et slikt tynt stoff kan bli skadet på den store dagen? Er det trygt å kjøpe brukt slør?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei !

Jeg har ikke erfaring med brukt slør. men kan tenke meg at det ikke ser veldig pent ut etter en dag!

Jeg har kjøpt kjole og skjørtet på den er av chiffon.

Etter bare å ha prøvd den og sydd den om ser jeg allerede at stoffet ikke tåler veldig mye.....det går veldig fort tråder !

Jeg vet ikke jeg....brukt slør, det klinger bare ikke for meg..... :-?

zeta5

glemte å logge meg på

Skrevet

Mitt slør var 3,20 m lamgt i chiffong, og det er like fint etter bruk. Det ble litt møkkete i kanten nede, og rett ved kammen på toppen er det to huller(pittesmå) etter hårnålene som ble festet der.....

Jeg tror ikke du skal være redd for å kjøpe et brukt slør, men se over det først. Noen kan jo ha vært uheldigere med det enn andre.....

Ps. Gav forresten ca 2000.- kr for mitt, sendt fra Brudesalongen på Hamar.

Skrevet

Jeg betalte kr 1800,- for sløret mitt, vet faktisk ikke hvor langt det er,

men det var ihvertfall en del lengre enn slepet mitt. Etter at jeg har brukt

det så er det like fin som nytt - har jo selvfølgelig vasket det og det ser

ubrukt ut...............men jeg har også ett par hull på det øverst der hårnålene var. Det er sjelden de bruker kammen som er på sa hun

som ordnet håret mitt, sløret sitter bedre med hårnåler.

Hadde ikke kviet meg på å kjøpe brukt slør i det hele tatt!!!!!!

Lykke til!

Stinemor

Skrevet

Takk, da vet jeg litt mer.

Kanskje jeg kan finne et brukt, men jeg skal iallefall ikke kjøpe usett. På dagen skal alt være fint og helt! :P

Skrevet

Jeg må bare få sagt at de hullene som er blitt øverst på sløret pga

hårnålene er kjempesmå og vil ikke bli visende!!!!!!

Skrevet

Dersom du har en smule erfaring med å sy, så kan en ganske lett sy sitt eget slør. Fikke et tips om en link der det står oppskriften på hvordan man gjør dette. Har ikke begynt enda, men har kjøpt chiffontøy (det koster ca en femtilapp++ for en meter) og synetes det så ganske så greit ut å sy det. Hvis du vil ta en kikk kan du jo se her: (Kan ikke sette inn slike linker :oops: , men du får skrive inn adressen da vet du :D :

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllup/linker.htm

Skrevet

Wow.. det ble en link av seg selv... DATAGENI her :oops: :oops: :oops:

Skrevet

Arielle:

Takk for tipset.

Jeg har vært inne og sett på denne linken før. Men jeg har ikke særlig erfaring med å sy, og ikke har jeg symaskin heller. :-? Det må jeg vel ha for å sy dette. Har en veninne som er fling til å sy. Kanskje jeg kan spørre henne.

Skrevet

Heisann!

Jeg var å kjøpte et chiffon slør i dag. Det er ganske langt. (ligger ned på gulvet) Det måtte jeg betale 1300 for. Synst ikke det var så ille :)

Kjøpte det på Belleamie brudesalong i Bergen :D

Skrevet

På Kikki brudesalong (oppe ved Fløybanen) har de chiffonslør til gulvet. Hvis du skal ha det dobbelt oppe, koster det 1900, hvis du skal ha helt enkelt koster det 1600. Tror jeg iallefall... :D

Nå må det sier at jeg ikk ehar kjøpt hverken kjole ller noe der altså, men var oppe og kikket... Men de slørene var veldig fine, da!!

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg har kjøpt meg et chiffon slør på Lillestrøm systenter. Det er helt enkelt med en pent innsydd kant rundt. Sløret er 3,40 meter og de buet enden i tillegg til at de la inn bånd der det skal festes slik at man kan rynke det sammen. For dette betalte jeg rundt 1000 kroner!

Prisen kommer veldig ann på hvilken farge det skal være på chiffon'en. Jeg har ikke den helt kritthvite fargen, den var nemlig dobbelt så dyr for meteren, men det skal litt til å se forskjell på de.Den jeg har ser hvit ut og jeg er superfornøyd :D

Jeg skal trolig selge mitt etter jeg har brukt det 31.mai 2003.

Så fremt det ser pent ut selvfølgelig......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...