Gjest loren Skrevet 23. november 2006 #1 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har fastlønn, og får betalt overtid etter en 1/2 time ekstra på jobb "Problemet" er at jeg hver eneste dag blir minst 15-20 minutter ekstra fordi det alltid skjer noe, dette er tid jeg aldri får betalt for... Men det er jo faktisk noen timer iløpet av et år... Hvordan gjøres det i din bedrift? Kan man kreve overtidsbetalt fra det tidspunktet man skulle vært ferdig? Det står ikke noe spesifisert i kontraken min ang overtid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. november 2006 #2 Del Skrevet 23. november 2006 Hos oss regnes all tid over 7,5 timer pr dag som overtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. november 2006 #3 Del Skrevet 23. november 2006 Hos oss regnes all tid over 7,5 timer pr dag som overtid. ← Da har du en gunstigere avtale enn loven, og TS kan ikke nødvendigvis kreve det samme. Loven sier at det er overtid etter 9 timer: arbeidsmiljøkloven § 10-4 For egen del ser jeg litt an ang å bli igjen noen minutter lenger: jeg jobber kanskje ikke 100% effektivt i løpet av dagen så da har jeg tålegrense på noen 5-minuttere. Nå vet jeg jo ikke hva slags jobb du har, hvis du har en jobb hvor arbeidsoppgavene uansett bare vil samle seg opp er jo ikke avspasering noe alternativ osv. Men du kan jo ta en prat med ledelsen, for hvis det blir normalen å aldri kunne slutte til arbeidstid blir det jo et problem for deg å kunne gjøre avtaler etter jobb osv. Men man gjør jo opp et internt regnskap der man vurderer denne kostnaden opp mot andre goder man får (trivsel, lange lunsjpauser osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 23. november 2006 #4 Del Skrevet 23. november 2006 Da jeg hadde fastlønn,så fikk jeg ikke betalt overtid i det hele tatt....men hadde derimot en bonusordning..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 23. november 2006 #5 Del Skrevet 23. november 2006 ifølge tariffen "min" skal alt etter normal arbeidstid summeres på slutten av uka og det skal jeg har 50% overtid på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 26. november 2006 #6 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har fastlønn og får overtidsbetalt når jeg jobber etter kl 16 (ord. arbeidstid 08-16). MEN slik som trådstarter, så får ikke jeg overtidsbetalt om jeg jobber til 16:20, men bare hvis jeg jobber til 16:30. Jobber jeg til 16:45, får jeg også bare overtidsbetalt for en halv time. Overtiden beregnes altså per hele halvtime (hvis dere skjønner hva jeg mener). I min jobb er ikke dette noe problem. Har jeg et møte som varer til eks. 16:45, bruker jeg det siste kvarteret til å ringe andre kunder, forberedelser til neste dag, begynner arbeidet med saken, eller lignende slik at jeg kan skrive en time overtid. (Får forresten 50% ekstra betalt ved overtid.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2006 #7 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg får overtidsbetalt for hver påbegynte halvtime etter endt arbeidsdag. Jeg har 7,5 timers dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 26. november 2006 #8 Del Skrevet 26. november 2006 Hvis du fører timelister, så burde du bare skrive opp at du jobber feks 7 timer og 50 min istedet for 7timer 30min.. evt regne det sammen og legge til en overtidstime per uke. Ta det opp med sjefen eller personalansvarlig. Du kan også fortelle at det er ikke fordi du ikke vil jobbe lengre, men du vil skape litt forutsigbarhet i arbeidsdagen din slik at du kan lage avtaler tett opptil jobbslutt uten å risikere at de går i vasken uten at du får noen form for kompensasjon for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå