Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker funk, men følger for dårlig med på hva som skjer på musikkfronten for tiden.

Hørte på Offspring før, og liker Red Hot og Green Day. Er ikke sikker på om de er under funk-sjangeren, men liker den typen musikk.

Har dere noen bra tips til hva jeg skal lete etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel kanskje mer punk/grunge/funkrock du tenker på, og ikke funk (alla James Brown).

http://www.punkrock.org/

Tips: Primus, Jane's Addiction, Living Coulor, Mr. Bungle.

Endret av punktom
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Mr Bungle er nå riktignok jazzswingmetalreggaepsykedelisk :)

Skrevet

Alle disse bandene er vel typiske sjangerkryssere, men liker hun de med litt mer kommersiell suksess, så liker hun kanskje også de nevnte.

Skrevet

Mr Bungle er iallfall genialt! Egg :-D

Primus kjenner hun vel mest igjen fra South Park introen. Den er jo et mesterverk :Hehe:

Skrevet

Takk for tips.

Funk, punk, samma det :ler:

Skrevet

Punk? I så fall sjekker du ut At the Drive-in

men de skriker sinna da, ikke satanistisk takk gudene, men skriker gjør de! Puerto-Rico (skrives sånn?)-Texanere som har stort hår og er sinna på bier og verdensrommet tydeligvis :P

Skrevet

Jeg liker ikke skrikemusikk. Red Hot og Green Day er bra.

Jeg liker boyband også :sjenert::ler:

Skrevet

Da går vi ikke den retningen :P

Jeg synes Cloroform er morsomme men gikk fort lei :( De er gøye de første gangene en hører dem men musikken er ensformig. De er på en måte et perverst boyband da, jeg ville lastet ned Love you more! Der vil han fylle deg med cum :D

Skrevet

Når du sier funk, tenker jeg mest på Curtis Mayfield, Parliament og James Brown og sånt. Men det er vel kanskje ikke det du er ute etter!

Hvis det er den litt funky bassen du digger, så må du høre på alt Les Claypool har hatt fingra i. Mest kjent er vel Primus. Og Mr. Bungle og andre Mike Patton-prosjekter er også litt funky! Har du hørt Faith No More?

Fishbone er også funky shit..

Tipper du liker/vil like Bloodhound Gang og, men de har du sikkert hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...