Gå til innhold

Dermalogica

annine

Anbefalte innlegg

Har søkt litt i gamle tråder, men klarer ikke helt bestemme meg... trenger ny ansiksrens straks, og har det siste halvåret brukt anti bac skin wash fra dermalogica. Følte en stund at den hjalp litt, men har en mistanke om at dette ikke er rette produktet for meg, fordi jeg ikke har SÅ uren hud. Har lyst å prøve et annet produkt fra dermalogica, men hvilket skal jeg prøve?

Vet ikke helt hvilken hudtype jeg har, men kan prøve meg på en forklaring: Plaget av jevnlige kviser, både overfladiske og sånne som ligger "langt inne", men har ikke noe mer uren hud enn "vanlige" jenter :ler: Streber likevel etter å bli kvitt de kvisene jeg har. Har også en del små sorte prikker her og der. Huden er litt tørr når jeg har vasket den, men når jeg sminker meg blir den både fet, og litt tørr (bruker ID). Har jeg blandingshud kanskje?

Ble litt langt og vanskelig dette, men håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har blandingdhud, men ikke så mye kviser. bare en gang i blandt en her og en der. jeg er mest bare plaget med blank t- sone, og store porer i panna. jeg bruker spesial cleansing gel, og er veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme type hud som deg tror jeg, bruker også anti-bac skin wash, og har vært veldig fornøyd med den.

Men nå vurderer jeg å gå over til noe annet siden huden min ikke er så dårlig lenger. Special cleansing gel virker bra etter det jeg har hørt, men skal følge med her om det kommer evt. andre tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandingshud, har ikke spesielt mange ureheter, men har vært plaget med underjordiske kviser, hudormer på nesen og talgkjerler på haken. Jeg synes ikke special cleansing gel gjorde noe for meg overhodet. Jeg likte ikke dermal clay heller, og har nå gått over fra Dermalogica til MD formulations facial cleanser.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne virket litt interessant. Men det blir noe sånt som 202 kr :sur:

Hvor kjøper du MD formulations? Er det ikke den mange reagerer på, at den er veldig sterk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne virket litt interessant. Men det blir noe sånt som 202 kr  :sur:

Hvor kjøper du MD formulations? Er det ikke den mange reagerer på, at den er veldig sterk?

Kjøpte md hos hudpleier. 385 kr men for en diger flaske. Trikset er å venne huden til det langsomt. ikke gå rett på og bruke det to ganger for dag. Og velge den for normal skin, ikke den sterkeste. Hvis huden din ikke reagerte av anti bac bør denne holde.

De første ukene får man sinnsyke breakouts, men så roer alt seg. Huden min er bedre enn på lenge nå.

Jeg kombinerer med facial lotion fra MD og active moist fra dermalogica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

REN har forresten fått veldig god omtale hows MAU.¨

For oss som ikke har store problemer med akne er det best å ikke satse på for sterke produkter, som bare vil "forvirre" huden vår endaq mer. MD renser først og fremst opp i døde hudceller. En ren hud vil ofte bli en mer balansert hud.

Det kommer jo også an på hva en kombinerer cleanseren med.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror kanskje jeg må prøve MD en gang. Har lest en del tråder om merket, blir nysgjerrig på effekten.

Men jo flere tråder jeg leser, jo flere andre tips får man jo med seg også. Dr Hauschka for eksempel, virker jo også interessant, selv om mange har dårlige erfaringer. Virker som det er enten/eller.

Heter den bare Facial Lotion, den du bruker? Er den med glykol? Har ikke funnet den på nettsidene, men jeg er kanskje bare dårlig til å lete :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror kanskje jeg må prøve MD en gang. Har lest en del tråder om merket, blir nysgjerrig på effekten.

Men jo flere tråder jeg leser, jo flere andre tips får man jo med seg også. Dr Hauschka for eksempel, virker jo også interessant, selv om mange har dårlige erfaringer. Virker som det er enten/eller.

Heter den bare Facial Lotion, den du bruker? Er den med glykol? Har ikke funnet den på nettsidene, men jeg er kanskje bare dårlig til å lete  :tunge1:

Jeg bruker denne rensen, og så denne etterpå (den het tidligere facial lotion), før fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...